اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

«شوراد» و «بایدن گیت»؛ 2 افشاگری جنجالی «کارما» از صهیونیست‌ها

​​​​ در اسناد هکرهای «کارما» 2 رسوایی بزرگ افشا شده که عبارتند از قرارداد فروش سامانه موشکی «شوراد» رژیم صهیونیستی به چک و افشای جاسوسی رژیم از شهروندان آمریکایی موسوم به «بایدن گیت».

«شوراد» و «بایدن گیت»؛ 2 افشاگری جنجالی «کارما» از صهیونیست‌ها

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - مهر نوشت: به تازگی گروه هکری موسوم به «کارما » (Karma/ KarMa) اعلام کردند که موفق شده‌اند به زیرساخت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و سامانه‌های ارتباطی دولتی این رژیم نفوذ کنند. جزییات و مستندات این عملیات هکری به طور اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته‌است.

نفوذ گروه هکری کارما به قلب موساد و اختاپوس، استخراج بیش از ۱۱ هزار ایمیل مهم حاوی هویت جاسوسان، هک بالغ بر ۱۸۰ وبسایت مهم صهیونیستی و غیره از جمله مسائلی بود که در گزارش نخست به آن اشاره شد.

در بخش دوم که پیش روی شماست، دو افشاسازی مهم که برآیند هک «اختاپوس» به عنوان بزرگترین شرکت امنیت سایبری رژیم صهیونیستی است، به چشم می‌خورد که عبارتند از قرارداد محرمانه فروش سامانه موشکی «شوراد» رژیم صهیونیستی به جمهوری چک و نیز افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از شهروندان آمریکایی موسوم به «بایدن گیت».

افشای قرارداد موشکی «شوراد» میان رژیم و چک

در میان اسناد هک شده، یکی از مهمترین آنها قرارداد فروش سامانه موشکی «شوراد» رژیم صهیونیستی به جمهوری چک است که جزییات فنی مهمی از جمله چرخه عمر، الگوی کاربری و کدها و معماری امنیتی این سامانه موشکی در این قرارداد ۳۹ صفحه‌ای و ۲۵ پیوست آن افشا کرده است.

ین قرارداد که بین «امیر اشل» مدیر کل اسبق وزارت جنگ و فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و «لوبور کودلکا» معاون وزیر دفاع جمهوری چک امضا شده با هزینه‌های پشتیبانی و آموزشی آن بیش از ۸۰۰ میلیون دلار آمریکا برای مالیات دهندگان جمهوری چک هزینه داشته‌است.

ماده دوم این قرارداد هدف آن را تقویت نیروی هوایی جمهوری چک به عنوان بخشی از سیستم واکنش سریع ناتو و در راستای استراتژی دفاعی ۲۰۲۰، مفهوم توسعه نیروی مسلح ۲۰۳۰ و چشم‌انداز بلند مدت ۲۰۳۵ دفاع هوایی جمهوری چک و همچنین کدها و بیانیه‌های ارتقا قابلیت‌های ناتو ذکر کرده‌است.

بر اسناد افشا شده، این سامانه شامل چهار واحد باتری موشکی از نوع اسپایدر است که هر واحد آن دارای یک واحد سیستم فرماندهی و کنترل آتش، یک واحد رادار سه بعدی سیار، چهار واحد یگان شلیک موشک، یک واحد خودروی تأمین موشک، چهار موشک آماده شلیک، اپراتور و تجهیزات آموزشی و سایر قطعات یدکی است که جزییات آنها به طور مشروح در این قرارداد ذکر شده‌است.

صفحات ۱۰ تا ۱۵ این قرارداد شرایط و ضوابط سفت و سختی در مورد نحوه تحویل و پرداخت مرحله به مرحله با تمام جزییات آن از جمله نحوه پرداخت هزینه خرید، عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های جانبی و … را مشخص کرده که روح حاکم بر آن نشان دهنده بی‌اعتمادی طرفین قرارداد به هم است.

نکته قابل توجه در ماده ۷.۳ قرارداد این است که رژیم صهیونیستی تنها برای دو سال پس از آخرین عرضه جزیی موظف به بروز رسانی محتویات، فهرست و قالب اسناد فنی ناشی از توسعه این سامانه شده‌است. هر چند در پیوست‌های ۹، ۱۰ و ۱۷ این قرارداد ضمانت کیفیت و پشتیبانی این سامانه در طول چرخه عمر تضمین شده‌است.

ماده ۱۷.۴ این قرارداد بیانگر تعهدات جمهوری چک در برابر ناتو است و به صراحت ذکر می‌کند که هیچ بندی از قرارداد مذکور نمی‌تواند محدودکننده استفاده از سامانه موشکی شوراد به نفع کشورهای عضو ناتو و یا استقرار آن در سایر کشورهای عضو ناتو شود.

ماده ۱۹ این قرارداد در مورد حفاظت از داده‌ها و اطلاعات بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (EC/۹۵/۴۶) است که توسط رژیم صهیونیستی نقض شده‌است.

حال باید منتظر ماند و واکنش وزارت دفاع جمهوری چک به این عدم مراقبت از اطلاعات را دید؛ اطلاعاتی که تمام جزییات توسط «کارما» هک شده و از طریق خبرگزاری «مهر» بازتاب جهانی یافته‌است که البته در این نوشتار تنها به بخش‌هایی از توافق اشاره شده‌است.

بایدن گیت؛ افشای جاسوسی رژیم از شهروندان آمریکایی

اطلاعات به دست آمده از گروه هکری کارما نشان می‌دهد که دامنه شرارت‌های رژیم صهیونیستی محدود به غزه نیست و آنها حتی به ارباب خود نیز رحم نکرده و از شهروندان ایالات متحده نیز جاسوسی می‌کنند.

گروه «ان‌اس‌او» (NSO) سازنده جاسوس‌افزار «پگاسوس» و از شرکت‌های تابع شرکت‌های فناوری سایبری کیو (Q) در سال ۲۰۲۰ متهم به جاسوسی از شهروندان آمریکایی شده‌است.

اسناد افشاشده نشان می‌دهد چاقویی که مجمع دیوانگان و سیاستمداران ایالات متحده به رژیم صهیونیستی داده‌اند تا علیه ملت‌های مظلوم استفاده کند، این بار دسته خود را نیز بریده‌است.

این شرکت در سپتامبر ۲۰۲۰ در دادگاه ایالتی آمریکا برای ناحیه شمالی کالیفرنیا بخش اوکلند، درخواست تجدیدنظرخواهی کرد. با توجه به شواهد متقن علیه این شرکت مبنی بر جاسوسی از شهروندان آمریکایی، درخواست متهمان رد شده‌است.

کارما افشا کرد که طبق تحقیقات دادگاه بخش اوکلند، این شرکت متهم به نقض قوانین ایالتی و فدرال در حفظ حریم خصوصی کاربران و نیز متهم به توسعه، بازاریابی و توزیع نرم افزارهای جاسوسی علیه شاکیان و بیش از هزار کاربر از جمله روزنامه‌نگاران، وکلا و فعالان مدنی است.

با توجه به این اقدامات شرکت ان‌اس‌او، شاکیان بر اساس قانون قانون تقلب و سوء‌استفاده رایانه‌ای (CFAA) و قانون دسترسی و تقلب در داده‌های رایانه‌ای جامع کالیفرنیا (CCCDAFA) و نقض حریم خصوصی از این شرکت شکایت کردند و دادگاه این شرکت را وادار به مشارکت در فرایند کشف جرم کرده‌است.

اسناد درز کرده نشان می‌دهد که این شرکت اما تاکنون نه تنها در فرایند کشف جرم امتناع ورزیده بلکه درخواست تجدیدنظر و توقف تحقیقات را کرده که با مخالفت دادگاه ایالتی مواجه شده‌است. دادگاه به صراحت اعلام کرده‌است که «درخواست تجدید نظر منجر به توقف فرایند کشف نمی‌شود.»

بر اساس اسناد به دست آمده، شرکت تلاش کرده‌است تا با ادعای مصونیت قضایی و وابستگی حاکمیتی به رژیم صهیونیستی از محاکمه فرار کند اما دادگاه ایالتی با استناد به قانون مصونیت‌های حاکمیت خارجی (FSIA) که بیان می‌دارد «قانون مصونیت فقط شامل اشخاص حقیقی می‌شود» و همچنین به استناد محاکمه شدن شرکت مایکروسافت در بسیاری از کشورهای دیگر، ادعای این شرکت جاسوسی را رد کرده‌است.

از مهمترین اتهامات این شرکت «مهندسی معکوس» و حملات مخفیانه علیه واتس‌اپ و کاربران آن از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و مخالفان سیاسی رژیم سرکوبگر صهیونیستی است.

شرکت سهامی واتس‌اپ در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۱ ادعای مصونیت این شرکت جاسوسی را به چالش کشید و از دادگاه استیناف درخواست کرد با هدف پیشگیری استفاده دولت‌ها از نرم‌افزارهای نظارتی و یا بهره‌گیری از استخدام شرکت‌های خصوصی برای کنترل اطلاعات شهروندان به بهانه امنیت ملی، ادعای حاکمیتی بودن ان‌اس‌او را رد کند./ادامه دارد...

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول