اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جوانان فلسطینی چگونه نظامیان صهیونیست را دچار جنون می‌کنند؟

رسانه‌های عبری‌زبان ۷۶ روز پس از جنگ غزه نوشته‌اند، صدها نظامی این رژیم در جریان جنگ غزه دچار اختلالات روحی و روانی شده و به روانشناس مراجعه کرده‌اند. روانی شدن صدها نظامی طی فقط ۷۶ روز جنگ!

جوانان فلسطینی چگونه نظامیان صهیونیست را دچار جنون می‌کنند؟

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - صهیونیست‌ها طی ۷۶ روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، متحمل ضربات زیادی شده‌اند و این ضربات فقط در حوزه نظامی و اقتصادی نبوده است. یکی از این حوزه‌ها، «روح و روان» است که اهمیت آن در چنین شرایطی بی‌نهایت مهم است. رسانه‌های این رژیم نوشته‌اند، دست‌کم 500 نظامی‌شان دچار اختلالات روحی و روانی شده و مجبور شده‌اند تحت‌نظر روانشناس قرار بگیرند. ایجاد اختلالات روحی و روانی در شرایط جنگی، امر غریبی نیست اما نه طی ۷۶ روز! دلیل روانی شدن این تعداد نظامی در مدت کم نیز جالب است: «ترس از کمین نیروهای مسلح یمن»(!)

خبرگزاری مهر در این‌باره نوشته است: «روزنامه عبری‌زبان هاآرتص اعلام کرد که حداقل ۵۰۰ سرباز اسرائیلی روانی شده‌اند.» در گزارش این روزنامه عبری‌زبان همچنین آمده است که «این نظامیان از ابتدای جنگ غزه تاکنون با مشکلات روانی، اختلالات روحی، استرس پس از سانحه و...مواجه بوده‌اند... اختلال روانی نظامیان اسرائیلی در نتیجه جنگ در غزه و عدم دستیابی به نتایج ملموس از سوی ارتش و همچنین تحت تاثیر نگرانی از کمین نیروهای حماس در غزه تشدید شده است.» صهیونیست‌ها بخش قابل‌توجهی از تلفات‌شان را در همین «کمین»‌ها داده‌اند. منابع رسمی اسرائیلی تاکنون شمار تلفات نظامیان‌شان در غزه را نزدیک به 500 نفر اعلام کرده‌اند این در حالی است که، گزارش‌هایی وجود دارند که شمار تلفات نظامیان صهیونیست در غزه را بیش از 1000 نفر اعلام می‌کنند.

ضربه کاری دیگر در محله شجاعیه

دیروز جهاد اسلامی فلسطین که از همان روزهای نخست آغاز جنگ، در کنار نیروهای حماس بوده اعلام کرد، نیروهایش توانسته‌اند 7 نظامی اشغالگر را در شرق غزه و محله شجاعیه هدف قرار دهند. بنابر اعلام این گروه مسلح فلسطینی، مجاهدان این گروه این 7 نظامی صهیونیست را با تیربار به قتل رسانده یا زخمی کرده‌اند. ساعاتی بعد نیز اعلام شد، سرگرد ذخیره «اوریل کوهن»، از هداسا و فرمانده نمر در واحد کمک اداری در تیپ گفعاتی نیز در جنوب غزه به درک واصل شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز همزمان با انتشار این اخبار رسما اعلام کرد که یک فرمانده دیگر این رژیم با درجه سرگرد و عضو لشکر گفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شده است. صهیونیست‌ها پیش از این نیز از کشته شدن یک فرمانده نظامی اسرائیلی در نبردهای جنوب نوار غزه به دست مقاومت فلسطین خبر داده بودند. به عبارتی صهیونیست‌ها فقط در یک روز دو فرمانده ارشد خود را از دست دادند. ارتش این رژیم دیروز این را هم اضافه کرد که طی 24ساعت 29 نظامی‌اش زخمی شده‌اند.
رئیس پیشین شاباک: فلسطینی‌ها تسلیم‌ناپذیرند

اظهارات رئیس پیشین شاباک در تلویزیون این رژیم درباره تسلیم‌ناپذیری فلسطینی‌ها، که دیروز منتشر شد نیز نشان می‌دهد، چرا 500 نظامی صهیونیست طی ۷۶ روز روانی شده‌اند. «علمی ایلون»، رئیس پیشین شاباک گفت، اسرائیل در غزه با مردمانی طرف است که هیچ‌گاه پرچم سفید بلند نمی‌کنند... بنابراین در این جنگ، تصویر پیروزی [برای ما] وجود ندارد. برخی اینجا (اشاره به مقامات دولت نتانیاهو) آرزو می‌کنند یحیی سنوار از غزه مهاجرت کند در حالی که دستانش را به نشانه تسلیم بالا برده است. من تکرار می‌کنم در این جنگ پیروزی نخواهیم داشت چون با ملتی مواجهیم که تسلیم‌ناپذیر است. فلسطینی‌ها برای رسیدن به استقلال می‌جنگند....»

درگیری شدید لفظی

در چنین فضائی، وقوع درگیری‌های لفظی بین مقامات صهیونیست درباره ادامه دادن یا ندادن جنگ، کاملا طبیعی است. منابع رسانه‌ای صهیونیستی در این‌باره از شکل‌گیری درگیری لفظی شدید میان رئیس ستاد ارتش و وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه این رژیم در جریان نشست کابینه امنیتی رژیم اشغالگر پرده برداشت. 

«ایرنا» در این‌باره به نقل خبرگزاری «سما» نوشته است، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند: «تنش لفظی شدیدی در جریان نشست دوشنبه کابینه امنیتی اسرائیل میان هرتزی ‌هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر و ایتامار بن‌گویر وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم شکل گرفت... بن‌گویر در جریان این نشست خواستار تغییر تصمیم ارتش درباره نظامیانی شد که به تازگی در جریان یورش به شهر جنین اقدام به هتک حرمت یک مسجد در آن و پخش وردهای تلمودی از طریق بلندگوهای این مسجد کردند... در این‌باره خطاب به هالوی گفت: کابینه سیاسی در این‌باره تصمیم‌گیرنده است نه ارتش... این اظهارات بن‌گویر خشم هالوی را به همراه داشت و وی خطاب به وزیر تندرو کابینه گفت: تو اشتباه می‌کنی این من هستم که تصمیم می‌گیرم چه چیزی در ارتش اخلاقی و چه چیزی غیراخلاقی است من را تهدید نکن.» در جریان یورش هفته گذشته رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری نظامیان رژیم صهیونیستی به یکی از مساجد جنین تعرض کرده و از طریق بلندگوی آن نیایش‌های تلمودی را پخش کردند!

بمباران جنون‌آمیز بیمارستان‌ها و خانه‌ها

صهیونیست‌ها که در میادین جنگ، حریف جوانان مسلح فلسطینی نیستند، از همان روز پس از عملیات 7 اکتبر، انتقام از زنان و کودکان و بیماران فلسطینی را در دستورکار قرار داده‌اند. یا برای تخلیه خشم ناشی از ضربه‌ای که در 7 اکتبر خورده‌اند، یا برای بازگرداندن قدرت «بازدارندگی»شان. این جنایات که با بمب‌ها و موشک‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه‌، آلمان و دلارهای یکی دو کشور مرتجع عربی انجام می‌شود، همچنان ادامه دارد و همین امر باعث شده، تظاهرات‌های جهانی طی 75 روز گذشته حتی یک روز هم قطع نشود. به گفته برنی سندرز، سناتور آمریکایی در جلسه سنای آمریکا، دولت بایدن از 7 اکتبر، حداقل 15هزار بمب و 57هزار گلوله توپ در اختیار اسرائیل قرار داده است که 5400 بمب از آنها بمب‌های دوهزار پوندی(نزدیک به یک تُن) بوده‌اند که می‌توانند محله‌ای را با خاک یکسان کند! همین دیروز تصاویر بمباران اطراف بیمارستان «کویتی» در رفح منتشر شد که ویرانی‌های زیادی به بار آورده است. برخی رسانه‌ها برای پوشش این خبر این طور تیتر زدند: «بمباران جنون‌آمیز یک بیمارستان دیگر».

ادامه اعتراض‌های جهانی

دیروز مردم آمریکا مقابل دفتر تلویزیون «سی‌ان‌ان» در واشنگتن، تجمع کرده و در حمایت از فلسطین شعار می‌دادند. معترضان علیه سی‌ان‌ان و خبرهای جهت‌دارش موضع گرفته و خواستار توقف حمایت‌ها از جنایاتکاران جنگی اسرائیلی شدند. شهروندان آمریکایی به رویکرد این رسانه در «گمراه‌سازی» مردم طی پوشش خبری جنگ غزه و «تبلیغ روایت‌های اسرائیل» راجع به این جنگ اعتراض کردند. یک تظاهرات گسترده نیز در ایستگاه متروی برلین در حمایت از ملت مظلوم غزه برگزار شد. تظاهرات‌کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه و آزادی فلسطین شدند. در ایستگاه اصلی متروی نیویورک هم تجمع مشابهی در محکومیت جنایات اسرائیل برگزار شد.

زمزمه‌های آتش‌بس

اما سه روز گذشته در میانه این جنگ و جنایات و اعتراض‌های جهانی، خبرهای جدی درباره تمایل اسرائیل به آتش‌بس یک‌هفته‌ای منتشر شده است. خلاصه این خبرها این است که صهیونیست‌ها می‌خواهند 40 اسیر خود را در مقابل یک هفته توقف جنایت! و آزادی برخی اسرای فلسطینی آزاد کنند.

پایان پیام/ت
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول