اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

دلواپسی رسانه اسرائیلی درباره تمامیت ارضی ایران

رسانه های معاند و از جمله ایران وایر، در مقاطعی که دولت های غربی علیه تمامیت ارضی ایران موضعگیری می کنند، نسبت به آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

دلواپسی رسانه اسرائیلی درباره تمامیت ارضی ایران

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

دلواپسی رسانه اسرائیلی درباره تمامیت ارضی ایران

سایت «ایران وایر»- نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل و فرقه بهاییت- در مطلبی به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:« روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «ما و اشتهای سیری ‌ناپذیر کرملین» نوشت: «چین و روسیه علیرغم ژست‌های ساختگی دوستانه، جایگاهی برای ایران در معادلات سیاسی بین‌المللی قائل نیستند. حکمرانان این دو کشور با تکیه بر دیکتاتوری داخلی و انحصارطلبی خارجی فقط به منافع خود فکر می‌کنند. آیا باز هم می‌خواهیم ساده‌لوحانه به روس‌ها اعتماد کنیم و منتظر بمانیم بار دیگر تمامیت ارضی کشورمان را انکار کنند؟»
 

 

درباره اشک تمساح این رسانه نزدیک به رژیم صهیونیستی چند نکته قابل ذکر است:

اول اینکه بلافاصله پس از موضعگیری اخیر روسیه و برخی کشورهای عربی، مقامات ارشد کشورمان نسبت به آن واکنش نشان دادند. به عنوان نمونه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای روسی خود گفت: «تهران در موضوع احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد.»

امیرعبداللهیان افزود:« جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می داند.»

 پس از آن میخائیل باگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه گزارشی از ششمین مجمع همکاری اعراب و روسیه که ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در مراکش برگزار شد، ارائه کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران از اصول بنیادین در سیاست خارجی روسیه است.

دوم اینکه، رسانه های معاند و از جمله ایران وایر، در مقاطعی که دولت های غربی علیه تمامیت ارضی ایران موضعگیری می کنند، نسبت به آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

به عنوان نمونه در اغتشاشات 1401 دولت های غربی از جمله فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا علیه تمامیت ارضی ایران موضعگیری کرده و به صورت رسمی از تجزیه طلبان حمایت کردند. در آن مقطع هیچ صدایی از رسانه های معاند بلند نشد.

سوم اینکه، پس از موضعگیری اخیر طرف روسی درباره تمامیت ارضی ایران، رسانه های جریان انقلاب در داخل کشور، این موضعگیری را به شدت محکوم کردند. این رسانه ها سال گذشته نیز موضعگیری های تأمل برانگیز دولت های غربی علیه تمامیت ارضی ایران را به شدت محکوم کردند.

اما رسانه های منتسب به جریان غربگرا هیچگاه موضع واحدی نسبت به تمامیت ارضی ایران نداشته اند. این طیف اگر آمریکا و دولت های اروپایی علیه تمامیت ارضی ایران جسارت کنند، سکوت کرده و اگر کشورهایی از جمله روسیه و چین مرتکب چنین جسارتی شوند، بلافاصله واکنش نشان می دهند. این نشان می دهد که متاسفانه «منافع ملی ایران» در اولویت این رسانه ها قرار ندارد.

همصدایی مشکوک درباره سوژه «زن کُشی» در ایران

وب سایت ضدایرانی «رادیوزمانه» در مطلبی با عنوان «زن کُشی» نوشت:« در پی وقوع یک فقره درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای بخش مرکزی ارسنجان یک مرد همسر سابق خود را با استفاده از سلاح سرد به قتل رساند. متهم پس از بازداشت، «اختلافات مرتبط با مهریه» را انگیزه خود از انجام این اقدام عنوان کرد.»

رادیوزمانه در ادامه نوشت:«در هفته‌های گذشته ده‌ها زن در نقاط مختلف ایران به‌دست پدر، شوهر، برادر یا دیگر مردان خانواده به‌قتل رسیده‌اند. روزنامه شرق چهارشنبه ۱۴ تیر سال جاری در گزارشی از موارد رسانه‌ای‌شده زن‌کشی به‌دست مردان نشان داد که در دو سال گذشته دست‌کم هر چهار روز یک زن در ایران به‌دست مردان نزدیکشان به قتل رسیده‌اند.»
 

 

رسانه های معاند طوری القاء می کنند که گویا مسئله «زن کُشی» فقط در ایران رخ داده و همچنین ایران رکورددار این مسئله در جهان است. این عملیات روانی دقیقا در راستای پروژه «گسل جنسیتی» ذیل جنگ ترکیبی علیه ایران تعریف می شود.

برخلاف این ادعا، اتفاقا این دولت های غربی هستند که رکورددار زن کُشی در جهان هستند. به عنوان نمونه داده‌های آماری منتشر شده در سایت‌های آمریکایی گواه بی‌اعتنایی مطلق واشنگتن به مقوله حقوق بشر و از قضا حقوق زنان است.

به گزارش واشنگتن پست، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ شهروند این کشور به‌واسطه وحشی‌گری پلیس جان باختند که بیش از ۲۵۰ مورد از تلفات را زنان تشکیل می‌دهند؛ در میان این اسامی، مادران و همسران و کنش‌گران فعال و تاثیرگذار اجتماعی دیده می‌شود.

مثلا «برونا تیلور» یک زن ۲۶ ساله آفریقایی-آمریکایی، در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در آپارتمان خود در ایالت کنتاکی، در شرایطی که دست‌کم هفت افسر پلیس به آپارتمان او هجوم می‌آورند، به ضرب ۶ گلوله جان خود را از دست می‌دهد. به گفته دوست تیلور که در زمان یورش در خانه بوده، هفت افسر در جریان بازرسی منزل وارد خانه او می‌شوند، آنها حتی اجازه تیراندازی هم نداشتند اما بیش از ۳۰ گلوله شلیک می‌کنند. تنها اقدام پلیس آمریکا، اخراج یکی از افسران پلیس بود. «کرینشاو» یکی از عناصر فرماندهی پلیس شهر لوئیزویل معترف به شرایط نگران‌کننده در آمریکا گفت: «متاسفانه شرایطی به‌وجود نیامده که نسبت بهبود اوضاع و کاهش خشونت علیه زنان و این‌گونه مرگ‌ها امیدوار باشیم.»

قتل زنان شدیدترین شکل خشونت مبتنی بر جنسیت است؛ از تمام موارد قتل زنان در کشور‌های پردرآمد، ۷۰درصد در آمریکا روی می‌دهد. از هر ۴ زن آمریکایی، یک نفر خشونت فیزیکی شدید را در زندگی خود را تجربه کرده است؛ برآورد می‌شود که ۴۰ درصد از زنان در آمریکا با خشونت جنسی روبرو شده‌اند و ۲۰ درصد در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

با این حال، این برآورد‌ها احتمالا کم‌شماری شدیدی دارند، زیرا به ازای هر هزار مورد تجاوز جنسی در آمریکا، ۹۹۵ مورد گزارش نمی‌شود و یا در صورت گزارش شدن منجر به هیچ اتهامی نمی‌شود، که این امر جمع آوری اطلاعات خشونت جنسی را دشوار می‌کند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول