اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سه‌گانه‌ «اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و یاران لاریجانی» وارد رقابت انتخابات شدند

چهره‌های «اصلاحات و اعتدال و یاران لاریجانی» از فیلتر هیأت‌های نظارت عبور کرده‌اند، از این رو باید ظرف روزهای آتی منتظر تحرکات بیشتر احزاب و فعالان سیاسی برای تهیه فهرست انتخاباتی ماند.

سه‌گانه‌ «اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و یاران لاریجانی» وارد رقابت انتخابات شدند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - ایرنا نوشت: از عصر پنج‌شنبه که هیأت‌های نظارت شورای نگهبان نتایج بررسی داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم را به وزارت کشور اعلام کرد، اخبار انتخابات در صدر رسانه‌ها قرار گرفت. حتی فضای مجازی هم وارد صحنه شد و تعدادی از کانال‌های خبری که بیشتر آنها در حوزه مجلس فعالیت می‌کنند از تایید و و یا رد صلاحیت داوطلبانی که ردای نامزدی انتخابات را برتن کرده بودند خبر داد.

تاکنون، نتایج اعلامی نشان از چشم انداز جدید انتخاباتی در آزمون ۱۱ اسفند می‌دهد و خبرگزاری ایرنا هم روزگذشته در گزارشی با عنوان «رقابت نزدیک جریانات سیاسی در انتخابات مجلس» به حضور جریان‌ها و بازیگران سیاسی با سلایق مختلف در صحنه انتخابات پرداخته بود.

هنوز بازار تایید چهره‌های سیاسی در صحنه انتخابات که ۵۴ روز دیگر برگزار می‌شود داغ است. هرچند تعدادی از کنشگران سیاسی و رسانه‌ای تلاش می‌کنند فضا را سرد و از عدم تایید تعدادی از نیروهای سیاسی ـ منتقدان دولت ـ خبر می‌دهند اما بنابر اخبار رسیده چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، اعتدالی و مستقل با مُهر تاییدی که از هیأت‌های نظارت دریافت کرده‌اند از هم اکنون خود را برای حضور در ماراتون اسفندماه آماده می‌کنند.

کدام چهره‌ها از فیلتر هیأت‌های نظارت عبور کرده‌اند؟

اصلاح‌طلب: نماینده ادوار مجلس بود و در مقطعی در احزاب اصلاح‌طلب اعتماد ملی و جمهوریت کنشگری تشکیلاتی می‌کرد. پس از به روی کارآمدن دولتِ روحانی، با حکم مجید انصاری معاون نظارت و هماهنگی معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری شد. «مجید نصیرپور» از جمله کنشگران سیاسی شناخته می‌شود که از فیلتر هیأت‌های نظارت عبور کرده و دیگر به عنوان نامزد انتخابات مجلس دوازدهم شناخته می‌شود.

علاوه بر او، شنیده شده که «ابوذر ندیمی» هم که به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب شناخته می‌شود و پیش از این در ادوار مجلس حضور داشت، توانست مُهر تایید هیأت‌های نظارت را دریافت کند.

اصلاحات، اعتدال و مستقلین در صفِ رقابت ۱۱ اسفند

اعتدالی: رابط پارلمانی و مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و از چهره‌های نزدیک به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ هاشمی رفسنجانی بود ـ علی عسگری که سابقه حضور در پارلمان را دارد، در این دوره هم توانست مراحل قانونی را طی و نامزد انتخابات شود. او از نیروهای نزدیک به جریان اعتدال است.

به غیر از او، یک نیروی نزدیک به دولت سابق هم که نماینده ادوار مجلس نیز بود، تایید صلاحیت شد. «هادی حق شناس» استاندار گلستان در دولت سابق و نماینده پیشین مجلس هم از سوی هیات‌های نظارت تایید شده است.

مستقل اما نزدیک به لاریجانی: در دوره ریاست «علی اردشیر لاریجانی» معاون اجرایی بود و در سال ۹۸ نامزد انتخابات شد و توانست اعتماد مردم بستان آباد را کسب کند. «غلامرضا نوری قرلجه» پس از ورود به مجلس یازدهم، فراکسیون مستقلین را تشکیل داد و رئیس آن شد و باز ترجیح داد بخت خود را برای ورود به مجلس دوازدهم بیازماید، اما از سوی هیأت‌های اجرایی پذیرفته نشد. او در حساب کاربری خود در «ایکس» از تایید صلاحیتش از سوی هیأت‌های نظارت شورای نگهبان خبر داد.

«ادواری‌ها» که بنا به خواست رئیس سابقشان (علی لاریجانی) حضوری فعال در انتخابات ۱۱ اسفند خواهند داشت از بازیگران صحنه رقابت به حساب می‌آیند. شنیده شده «مهرداد لاهوتی» عضو پیشین فراکسیون رهروان هم صلاحیتش را اخذ کرده و یکی از نامزدهای انتخابات خواهد شد.

از کاندیداتوری مجری سابق صداوسیما تا حضور دو دیپلمات‌ در انتخابات!

مجری سابق صداوسیما هم نامزد شد: فقط چهره‌های سیاسی و نمایندگان فعلی و ادوار تمایل حضور در مجلس دوازدهم را ندارند، بلکه یک مجری سابق صداوسیما هم به صف نامزدهای مجلس اضافه شده است. «محمد حسین رنجبران» خبرنگار اسبق رسانه ملی که پیش از این برنامه‌های سیاسی تهیه و تولید می‌کرد و در دوره ریاست علی عسگری، مدیرکل روابط عمومی جام جم شد، می‌خواهد به عنوان نامزد وارد صحنه شود از این رو خبر رسیده که صلاحیت او هم از سوی هیأت‌های نظارت پذیرفته شده است.

آقای دیپلمات! از انتخابات ریاست جمهوری تا مجلس دوازهم: شنیده‌ها حاکی است، «رامین مهمانپرست» دیپلمات و سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی هم پس از اعلام نتایج به جمع نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم پیوسته است.

او که در دوره ریاست «منوچهر متکی» در خانه احزاب مشاور او بود در حالی می‌خواهد نامزد انتخابات مجلس دوازدهم شود که پیش از این در انتخابات ریاست جمهوری هم ثبت نام کرده بود اما صلاحیتش احزار نشده بود. مهمانپرست به عنوان بک دیپلمات در صحنه انتخابات تنها نیست چرا که «حسن قشقاوی» سخنگوی اسبق وزارت خارجه و دیپلمات پیشین کشورمان هم وارد گود انتخابات شده است. او سابقه حضور در مجلس حاشیه‌ساز و جنجالی ششم را هم در کارنامه خود دارد.

چشم اندازی که ترسیم شد فقط گوشه‌ای کوچک از حضور سلایق و فعالان سیاسی در آوردگاه ۱۱ اسفند ماه است، هرچه زمان می‌گذرد پازل انتخابات تکمیل‌تر می‌شود، از این رو باید ظرف روزهای آتی منتظر تحرکات بیشتر احزاب و فعالان سیاسی برای تهیه فهرست انتخاباتی ماند.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول