اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

سیاست پوشش خبری CNN از اغتشاشات ایران تا نسل کشی غزه

پوشش خبری شبکه CNN با دروازه‌بانی خبری صهیونیست‌ها و بر اساس منافع این رژیم صورت می گیرد تا جایی که همه خبرنگاران حاضر در سرزمین‌های اشغالی، باید از قوانینی که توسط ارتش اسرائیل تعیین می‌شود، پیروی کنند.

سیاست پوشش خبری CNN از اغتشاشات ایران تا نسل کشی غزه

فارس پلاس؛ روایت روز - شبکه آمریکایی CNN، یکی از رسانه‌های قدیمی و اولین شبکه خبری ۲۴ ساعته ایالات متحده است. این شبکه، جزو رسانه‌های اصلی و معتبر آمریکا به حساب می‌آید. اما براساس گزارش‌های اخیر CNN، می‌توان گفت، زمانی که پای حمایت از رژیم صهیونیستی یا حمله به ایران در میان باشد، اعتبار خود را زیر پا گذاشته و به دروغ پردازی مشغول می‌شود.

وبسایت «Trothout» یک رسانه غیردولتی است که در حوزه عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند. به گزارش این رسانه، «تمام گزارشات CNN از غزه، قبل از انتشار توسط ارتش اسرائیل نظارت می‌شود.»

به گزارش Trothout، «یکی از کارکنان CNN گفته است که استفاده از واژه نسل‌کشی در اتاق خبر این شبکه، یک تابو است. CNN سال‌هاست که سیاستی را نسبت به پوشش تمام اخبار فلسطین و اسرائیل اجرا می‌کند که شامل سیاست‌های سانسور از سوی ارتش اسرائیل می‌شود. کارکنان CNN در دفتر اورشلیم، زیر نظر مستقیم ارتش اسرائیل کار می‌کنند. این سیاست‌ها، شامل ممنوعیت سخت‌گیرانه نسبت به گزارشات نسل‌کشی در غزه می‌شود. همچنین موضوعات شرم‌آور نسبت به ارتش اسرائیل، بخش دیگری از این سانسور است. همه خبرنگاران در اسرائیل باید توافقنامه‌ای را امضا کنند تا از قوانینی که توسط ارتش اسرائیل تعیین می‌شود، پیروی کنند. بر اساس گزارشات، اسرائیل هزاران خبر را از ابتدای کشتار و قتل عام جاری در غزه، سانسور کرده است.»[۱]

نکته قابل توجه این است که CNN از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ نسبت به سانسور جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کند. در ادامه گزارش Trothout آمده است: «CNN معتقد است که این سیاست‌ها، باعث می‌شود که گزارش‌هایش درباره فلسطین و اسرائیل، تا حد امکان دقیق باشد! و سانسورهای ارتش اسرائیل، تاثیر حداقلی بر گزارشات دارد. برخلاف سایر رسانه‌ها، CNN به طور ویژه از سیاست‌های ارتش اسرائیل پیروی می‌کند.»

همچنین وبسایت Trothout نوشت: «رهبران CNN به صراحت سیاست‌هایی را تجویز می‌کنند که به نفع اسرائیل است. مثلا، در ایمیلی که از سوی CNN به عنوان استانداردهای خبری برای کارکنانش ارسال شد، نوشته شده بود، آمار کشته‌های فلسطینی بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت غزه را، به عنوان اطلاعات نیروهای حماس معرفی کنند. این درحالی است که بر اساس گزارش گروه‌های حقوق بشری و کارشناسان جنگی، آمار وزارت بهداشت غزه صحیح بود و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت غزه آمار قربانیان را افزایش داده، وجود ندارد.» این اقدام CNN به صهیونیست‌ها کمک می‌کرد تا بتوانند مدعی شوند آمار قربانیان توسط حماس دستکاری شده و میزان جنایات خود در غزه را، کاهش دهند.

در پایان این گزارش آمده است: «ایالات متحده و رسانه‌های غربی، شدیدا ضدفلسطینی هستند. این موضوع، در نسل‌کشیِ حال حاضر غزه، شدیدتر شده است. CNN و سایر رسانه‌ها به دلیل همکاری در ارتش اسرائیل، باید قبل از پوشش اخبار به ارتش آن گزارش دهند.»

این روند رسانه‌ای که CNN و رسانه‌های غربی علیه مردم غزه در پیش گرفتند، سال گذشته درباره مردم ایران اجرا می‌شد. به عنوان مثال، CNN در گزارشی مدعی شده بود که آرمیتا عباسی در زندان ایران مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و در حالی که موهای او را تراشیده بودند، به دلیل خونریزی به بیمارستان منتقل شد.

اما پس از آزادی آرمیتا عباسی، مشخص شد که او در سلامت کامل قرار دارد، موهایش تراشیده نشده و خبری از تجاوز نیست.

به عنوان مثالی دیگر، سال گذشته CNN در گزارشی دروغ مدعی شد که نیروهای انتظامی، نیکا شاکرمی را حدود ساعت ۸ شب دستگیر کرده و او را به قتل رسانده‌اند. جالب اینجاست که CNN هیچ فیلم یا مدرکی برای ادعای خود ارائه نداد و این ادعا درحالی مطرح شد که فیلم ورود نیکا به یک ساختمان حوالی ساعت ۱۱ شب، قبلا منتشر شده بود.


بیشتر بخوانید: قمار بزرگ CNN برای خاموش نشدن آتش آشوب در ایران / امپراتوری دروغ این بار در CNN آمریکا


سیاست‌های رسانه‌ای CNN که به برخی از آن‌ها اشاره شد، ارتباط اغتشاشات سال گذشته ایران با دولت آمریکا و رژیم صهیویبنستی را بار دیگر به خوبی نشان داد و ثابت کرد که خبری از جنبش مردم ایران نبود.


[1]-https://truthout.org/articles/report-all-cnn-gaza-coverage-seen-by-bureau-monitored-by-idf-before-publication/

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول