اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نازی‌های انگلیسی و اثرات مرگبار «نژادپرستی» در پلیس بریتانیا

«گاوین استیونز» رئیس سازمان روسای پلیس انگلیس (NPCC) به عنوان نخستین مقام عالی رتبه پلیس بریتانیا، تبعیض نژادی در پلیس این کشور را پذیرفت. او ضمن اعتراف به وجود نژادپرستی نهادینه در این سازمان، خواستار بازبینی سیاست‌ها و شیوه‌های ملی برای برطرف‌کردن این چالش شد.

نازی‌های انگلیسی و اثرات مرگبار «نژادپرستی» در پلیس بریتانیا

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - «کیل اگزتر» و «استافوردشایر» پژوهشگران دانشگاه‌های لندن آذرماه امسال اعلام کردند میزان فراوان استفاده از اسلحه تِیزِر علیه غیر سفیدپوستان در انگلیس، در مقایسه با استفاده علیه سفیدپوستان، نشانگر نژادپرستی ساختاری در نیروی پلیس این کشور است.

 رویکرد نژاد پرستانه پلیس انگلیس بارها موجب تظاهرات و اعتراض خیابانی مردم این کشور شده است؛ چنانکه شهریورماه سال جاری صدها تن از معترضان به قتل «کریس کابا»، جوان رنگین‌پوست غیرمسلحی که سال گذشته توسط افسر پلیس انگلیس کشته شد در خیابان‌های پایتخت این کشور تظاهرات اعتراضی برپا کردند. آنها درحالی که پلاکارد «عدالت برای کابا» را حمل می‌کردند، پلیس این کشور را تشکیلاتی نژادپرست، خشن و بی‌رحم خواندند که دستش به خون افراد بی‌گناه آغشته است.

سیاه‎پوستان در انگلیس هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض خطر مرگ به دست پلیس هستند. پس از بررسی پرونده‌های بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ مشخص شد حدود ۵۲ سیاه‌پوست در زمان یا پس از بازداشت و تماس پلیس جان خود را از دست دادند؛ از مجموع مرگ‌های ثبت‌شده به دست پلیس، ۱۳ درصد از قربانیان سیاهپوستان بودند، بنابراین احتمال مرگ آن‌ها چهار برابر بیشتر از نسبت جمعیتی است که آن‌ها نمایندگی می‌کنند. همچنین داده‌ها نشان می‌دهند که پلیس انگلیس متقاضیان سیاهپوست استخدام در این نهاد را در قیاس با متقاضیان سفیدپوست با نرخ بالاتری رد می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد پرونده‌های مربوط به مفقودشدن افراد سیاه‎پوست و آسیایی‌تبار از سوی پلیس انگلیس به صورت جدی بررسی نمی‌شود. براساس گزارش موسسه Missing People، کودکان سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار قربانیان اصلی این رویکرد نژادپرستانه پلیس انگلیس هستند. گزارش مذکور نشان می‎دهد که ۲۰ درصد از حوادث مربوط به مفقودشدن کودکان سیاه‌پوست بیش از ۴۸ ساعت طول کشیده است؛ در حالی که این میزان برای کودکان آسیایی ۱۴ ساعت و برای کودکان سفیدپوست ۱۳ ساعت است. همچنین کودکان سیاه‎پوست مفقودشده ۷ درصد کمتر از کودکان سفیدپوست مفقودشده توسط پلیس پیدا می‌شوند.

دو سال پیش نیز کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس در گزارشی فراحزبی، نابرابری نژادی در میان نیروهای پلیس این کشور را غیر قابل توجیه و «نژادپرستی نهادینه‌شده» را علت آن توصیف می‌کند.

روزنامه «ایونینگ استاندارد» نیز سال 1396 در گزارشی ابعاد تازه‌ای از حاکمیت رفتار نژادپرستانه در پلیس لندن را افشا و عنوان کرد؛ طی یک سال 59 نفر از مأموران پلیس به اتهام رفتار نژادپرستانه اخراج و یا مجازات شده‌اند. این روزنامه انگلیسی افزود ؛ 18 نفر از این مأمورین به دلیل شکایت‌های مطرح‌شده علیه آنان به اتهام نژادپرستی اخراج و 41 تن دیگر مجازات شده‌اند. در سال‌های 1999 تا 2011 میلادی، 120 نفر از مأموران پلیس به جرم رفتار نژادپرستانه متهم شدند که از این میزان 6 نفر مجبور به استعفا، یک نفر اخراج و بقیه مجازات اداری شده‌اند که بسیار کمتر از تخلفات نژادپرستانه پلیس است.

فساد جنسی در پلیس بریتانیا

علاوه بر نژادپرستی، پرونده فساد جنسی، اخلاقی و جنایات پلیس بریتانیا علیه زنان نیز قابل تأمل است. سال گذشته اعترافات یک افسر پلیس انگلیس مبنی بر ارتکاب بیش از ۷۱ جنایت جنسی خطرناک طی ۱۸ سال، این کشور را تکان داد. «دیوید کاریک» افسر پلیس ۴۸ ساله انگلیسی در دادگاه به ۴۹ اتهام از جمله تجاوز به ۱۲ زن اعتراف کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد درحالی که در سال جاری  1100 افسر پلیس در انگلیس و ولز متهم به سواستفاده و تعرض جنسی شدند، 180 نفراز آن‌ها علی‌رغم جرایم هولناک‌شان، به طور عادی به کار خود ادامه می‌دهند. از 1151 افسر دیگری که تحت بازجویی هستند،  428 افسر پلیس با وظایف محدود به کار خود ادامه می‌دهند و 378 نفر دیگر تعلیق شده اند. پلیس متروپولیتن که یک شعبه متخصص عملیاتی است، بیشترین تعداد افسران تحت بازجویی را دارد و 657 افسر پلیس از این شعبه با سواستفاده از موقعیت شغلی خود متهم به آزار جنسی هستند. پس از آن‌که دیوید کریک، پلیس متروپولیتن به 49 جرم خود از دهها تجاوز و جرایم جنسی اعتراف کرد، اداره پلیس اعلام کرد که در حال برررسی 1000 پرونده سواستفاده و تجاوز جنسی مربوط به 800 افسر پلیس است. سال گذشته نیز آماری منتشر شد که بر اساس آن  در چهار سال  حدود ۲۰۰۰ اتهام سوء‌رفتار جنسی از جمله تجاوز علیه ماموران پلیس انگلیس مطرح شده بود.

بخش کوچکی از این وضعیت فاجعه‌بار در پلیس انگلیس سال ۲۰۲۱ علنی شد؛ زمانی که «کوین کورنز»، افسر پلیس انگلیس، پس از ربودن «سارا اورارد» به وی تجاوز کرده و او را به قتل رساند.

بازرسی بدنی غیراخلاقی دختر نوجوان سیاه‎پوست در ۲۰۲۰ و قتل یک خواننده سیاه‎پوست در ۲۰۲۲ از جمله مواردی بود که موضوع نژادپرستی و جرائم جنسی در پلیس انگلیس را به کانون بحث‌ها آورد؛ تا جایی که پلیس «متروپولیتن» تحت بازرسی ویژه قرار گرفت و تحقیقات مستقلی درباره آن انجام شد. نتیجه تحقیقات مذکور که در ۳۶۳ صفحه منتشر شد، تایید می‌کرد که پلیس «متروپولیتن»، بزرگترین نیروی نژادپرست پلیس انگلیس با بیش از ۳۴ هزار افسر است.   

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول