اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آیا یمنی‌ها اقدامات احمقانه آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ می‌گذارند؟

کارشناس مسائل منطقه گفت: بعد از حملات نیمه شب گذشته به یمن، مقامات ارشد دولت یمن و انصارالله اعلام کرده‌اند که ما این اقدامات را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

آیا یمنی‌ها اقدامات احمقانه آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ می‌گذارند؟

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه درباره حمله ایالت متحده امریکا و همراهانش به یمن اظهار کرد: آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل دنبال ایجاد ائتلاف دریایی بر علیه اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ و تنگه باب المندب بودند.

وی گفت: یمنی‌ها در این چند مدت با توجه به حضور ناو‌های آمریکایی و برخی از متحدین آن‌ها موفق شده بودند تعداد قابل توجهی از شناور‌هایی که متعلق به رژیم جعلی صهیونیستی بود و یا محموله‌های که به مقاصد بنادر صهیونیست‌ها بود شناسایی و هدف قرار دهند. علی رغم حضور ناو‌های آمریکایی و تهدید آن‌ها و هیاهو برای همراه کردن سایر کشور‌ها با خودشان یمنی‌ها اقدامات خود را به بهترین شکل انجام دادند.

وی ادامه داد: پس از اقدامات دولت یمن، آمریکایی‌ها طرحی را به عنوان نگهبان سعادت در دریای سرخ مطرح کرده بودند و هیچ کدام از کشور‌های مورد نظر به جز تعدادی از کشور‌های کوچک عملا حاضر به همکاری با آمریکایی‌ها نشدند.

زارعی افزود: با توجه به آن که آمریکایی‌ها چند قایق مسلح یمنی‌ها را در دریای سرخ مورد هدف قرار دادند یمنی‌ها در برابر این اقدام دولت آمریکا‌ واکنش نشان دادند و یکی از ناو‌های آمریکایی‌ها را با چهار پهپاد و تعدادی موشک کروز مورد هدف قرار دادند که هزینه شدیدی به آن وارد شد.

وی گفت: پس از آن در اقدامی احمقانه بایدن با همکاری دولت انگلیس شب گذشته اقدام به شلیک تعداد زیادی موشک از طریق هوا و دریا و زیر دریایی خود به چندین نقطه در یمن کرد و با اعلام خودشان چیزی حدود ۱۰۰ موشک به اهداف در یمن اصابت کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اما یمنی با توجه به آمادگی‌هایی که داشتند بسیاری از امکانات و تجهزات خود را از نقاطی که قابل پیش بینی بود که مورد اصابت موشک قرار خواهند گرفت منتقل کرده بودند و آمریکایی‌ها اذعان کرده بودند بخش مهمی از تجهیزات یمنی‌ها از دسترس و تیررس موشک‌های آمریکا و متحدین آن‌ها دور بوده است.

وی مطرح کرد: مشارکت کشور‌هایی مانند استرالیا، هلند، کانادا و بحرین هم حماقت آن دولت‌ها بوده است. چرا که دولت یمن اعلام کرده که صرفا شناور‌هایی که تحت لوای صهیونیست‌ها حرکت کند را مورد اصابت قرار خواهد داد و دریای سرخ برای سایر کشور‌ها امن خواهد بود.

زارعی ادامه داد: به هرحال شاهد هستیم بعد از حملات نیمه شب گذشته به یمن مقامات ارشد دولت یمن و انصار الله اعلام کرده اند که ما این اقدامات را بی پاسخ نخواهیم گذاشت و حتی بسیاری از قبایل و طوایفی که از اهل سنت در سواحل غربی یمن هستند با نوشتن نامه به مسئولین یمن و انصارالله اعلام کردند که مانند سابق در کنار این دولت برای اهداف عالی کشورشان باقی خواهند ماند.

وی تاکید کرد: بلافاصله بعد از این حملات، چندین شناور آمریکایی و انگلیسی مورد اصابت موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی قرار گرفته اند.

زارعی گفت: موج جدیدی بر علیه ایالت متحده آمریکا و انگلیس و سایر همراهان این دو کشور که با صهیونیست‌ها همراهی کردند شکل گرفته است. این موضوعات در حالی است که دومین روز دادگاه بین المللی لاهه بر علیه صهیونیست‌ها از طرف دولت آفریقای جنوبی تحت عنوان جنایت‌های ضد بشری برگزار شده و پرونده این رژیم کودک کش پس از ۸۰ سال برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام آمریکا و انگلیس به نوعی معطوف کردن بخشی از جریان رسانه‌ای به این سمت است که حتما موفق نخواهند بود و مردم امروز در تمام دنیا با توجه به دسترسی‌ها و رسانه‌های کاملا در جریان اخبار‌ هستند و حمایت خودشان را از یمن نشان خواهند داد از شب گذشته تجمعات را در همان آمریکا بر علیه این اقدام بایدن و دولتش بر علیه کشور یمن مشاهده کردیم.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول