اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کابینه جنگی صهیونیست‌ها در آستانه فروپاشی

یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با اشاره به نشانه‌های شکست قطعی صهیونیست‌ها در جنگ غزه و پیروزی مقاومت اعلام کرد: اسرائیل با عقب‌نشینی از بسیاری از محورهای درگیری عملاً به ناتوانی خود برای ادامه جنگ اعتراف کرده است و کابینه جنگی آن درحال فروپاشی است.

کابینه جنگی صهیونیست‌ها در آستانه فروپاشی

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: عبدالباری عطوان، تحلیلگر شناخته‌شده فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در یادداشت جدید خود به نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در جنگ و نیز اختلافات شدیدی که میان سران صهیونیست وجود دارد اشاره و اعلام کرد، با گذشت 100 روز از جنگ غزه، این‌که 3 تن از وزرای برجسته کابینه جنگی اسرائیل علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اقدام کردند و در تظاهرات اعتراضی اسرائیلی‌ها که خواستار برکناری وی هستند شرکت کردند، این از نشانه‌های شکست قطعی اسرائیل است.

کابینه جنگی اسرائیل در آستانه فروپاشی

عطوان با لحنی کنایه‌آمیز ضمن اشاره به اختلاف شدید میان مقامات صهیونیست با گذشت 100 روز از جنگ غزه تأکید کرد: کسانی که در جنگ پیروز شوند جشن می‌گیرند نه اینکه دعوا کنند و خواستار برکناری رئیسشان باشند. ما بیشتر در اینجا توضیح می‌دهیم و می‌گوییم که بنی گانتس و گادی آیزنکوت 2 وزیر برجسته کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آخرین نشست این کابینه را با خشم ترک کردند و فوراً به تظاهرات اسرائیلی‌هایی که خواستار برکناری نتانیاهو بودند پیوستند. صهیونیست‌ها در این تظاهرات‌های خود فریاد می‌زدند که کابینه در بازگرداندن اسرا و حمایت از شهرک‌نشینان و تأمین امنیت آنها شکست خورده است و نتانیاهو منافع شخصی خود را به هرچیزی ترجیح می‌دهد.

در ادامه این مقاله آمده است: فروپاشی کابینه نتانیاهو زمانی به اوج خود رسید که یوآوگالانت، وزیر جنگ این رژیم جلسه اضطراری کابینه جنگی اسرائیل را خیلی سریع و با حالتی خشمگین بعد از مشاجره لفظی با نتانیاهو ترک کرد و این مقدمه‌ای برای ترک جلسه توسط سایر وزرا بود، در همین راستا بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که کابینه جنگی رژیم صهیونیستی خیلی زود از هم بپاشد. ما در ابتدای جنگ زمینی اسرائیل علیه غزه گفتیم که هرچقدر این جنگ بیشتر ادامه پیدا کند، شکست‌های اسرائیل نیز سنگین‌تر خواهد شد و به‌موازات آن پیروزی‌های مقاومت بیشتر می‌شود.

اعتراف عملی صهیونیست‌ها به ناتوانی برای ادامه جنگ

بر اساس این یادداشت، رزمندگان مقاومت طی 100 روز گذشته هزینه‌های سنگینی به نیروهای اسرائیلی در سطوح مختلف تحمیل کرده‌ و همه نقشه‌های آنها را ناکام گذاشته غرور کاذبشان را شکستند. اخباری که طی بیست و چهار ساعت گذشته در مورد عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از شهرها و اردوگاه‌های مرکز نوار غزه و شرق دیرالبلح و خان‌یونس و قبل از آن الشجاعیه منتشر شده است، دلیلی بر حجم بالای تلفات انسانی نظامیان صهیونیست و همچنین خسارات سنگین ارتش اسرائیل در سطح مادی از جمله انهدام تعداد زیادی از تانک‌ها و خودروهای نظامی این رژیم است. این عقب‌نشینی درواقع اعتراف عملی صهیونیست‌ها به عدم توانایی آنها برای ادامه جنگ است.

عبدالباری عطوان تأکید کرد: شاید اشتباه باشد که در برخورد با این جنگ و تحولات آن از منظر سود و زیان به مسائل نگاه کنیم؛ زیرا ما با یک معامله تجاری مواجه نیستیم، بلکه درباره جنگ آزادی‌بخش مقاومت با رژیم مستکبری صحبت می‌کنیم که تحت حمایت قدرت‌های بزرگ جهان همچون آمریکا قرار دارد، در این میان قوی‌ترین سلاح مقاومت، ایمان و اراده و مبارزه تا شهادت است.

نشانه‌های شکست صهیونیست‌ها 100 روز بعد از جنگ

وی ادامه داد: اما اگر حداقل بخواهیم نتایج جنگ را تا این مرحله بررسی کنیم می‌بینیم که مقاومت در همه جبهه‌ها، استوار در برابر دشمن ایستاده جنگ را به قلب سرزمین‌های اشغالی منتقل کرد و افسانه بازدارندگی ارتش صهیونیستی را که صدها میلیارد دلار برای تجهیزات خود هزینه کرده بود و ارتش‌های عربی از آن وحشت داشتند، نابود کرد، این‌ها نتایج اولیه جنگ است و درواقع به‌منزله مقدمه فروپاشی پروژه صهیونیستی و چه‌بسا نابودی هیمنه غربی بر منطقه است. درست است که در این جنگ مردم فلسطین بیش از 24 هزار شهید و 66 هزار مجروح تقدیم کردند و 2 میلیون نفر در نوار غزه آواره شده و 86 درصد مردم خانه‌های خود را از دست دادند، اما این هم درست است که دشمن اشغالگر متحمل خساراتی بی‌سابقه در این جنگ شده است.

به‌نوشته عطوان، در جنگی که 100 روز از آن گذشته بیش از 1700 صهیونیست کشته و هزاران تن زخمی و بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین صهیونیست از شمال و جنوب فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات‌های مقاومت آواره شدند، همه این‌ها دستاوردهایی بزرگ و غیرقابل پیش‌بینی برای مقاومت بود و دشمن هرگز قادر به جبران خسارات خود نیست. رژیم صهیونیستی بعد از اشغال اراضی فلسطین در 75 سال گذشته وارد جنگ‌های متعددی در این سرزمین شده اما همواره عادت به درگیری‌های آسان با ارتش‌های شکست‌خورده و از‌هم‌پاشیده عربی داشت.

3 نقطه عطف اصلی در جنگ غزه

این نویسنده فلسطینی تصریح کرد: اما امروز رژیم اشغالگر همه وزن و قدرت نظامی خود را به‌کار گرفت به این امید که بتواند جنگ کنونی را به‌نفع خود تمام کند و به اهدافش به‌ویژه نابودی مقاومت جهت اطمینان‌بخشی به افکار عمومی وحشت‌زده صهیونیست‌ها برسد، در این میان آمریکا نیز در همه سطوح مالی، نظامی، انسانی و سیاسی از هیچ حمایتی برای صهیونیست‌ها دریغ نکرد، اما با وجود این بعد از گذشت 100 روز حتی اشغالگران به یکی از اهداف خود هم نرسیدند.

عطوان در ادامه به 3 نقطه عطف اصلی در جنگ غزه اشاره کرد:

ـ برخورداری فلسطینی‌ها از یک رهبریِ شجاع و مؤمن که نه از دشمن صهیونیستی می‌ترسد و نه از حامیان آن و بدون هیچ تردیدی تصمیم جنگ را صادر می‌کند و برای همه تبعات آن آمادگی دارد.

ـ حمایت قوی و پایدار مردم فلسطین از مقاومت و ایمان به آن.

ـ تعهد و پایبندی همه گروه‌های مقاومت به‌ویژه در یمن، عراق و جنوب لبنان به حمایت از مردم فلسطین.

آمریکا در دام جنگ فرسایشی در یمن افتاده است

در ادامه مقاله عطوان تأکید شده است: همه ملت‌هایی که تاکنون با استعمارگران و اشغالگران جنگیده‌اند فداکاری‌های زیادی برای دفاع از آرمان خود انجام داده‌اند. میلیون‌ها نفر از ویتنامی‌ها و بسیاری از کشورهای آفریقایی در جنگ با استعمارگران قتل‌عام شدند، در کشور برادر عراق نیز مردم این کشور فداکاری‌های بسیار بزرگی در جنگ با اشغالگران آمریکایی انجام دادند و در حمله وحشیانه آمریکا به عراق حدود 2 میلیون نفر از مردم این کشور به شهادت رسیدند. ملت فلسطین هم مردمی هستند که خودشان جنگ را انتخاب نکردند بلکه جنگ به آنها تحمیل شده است و این مردم گزینه‌ای جز مبارزه و مقاومت ندارند.

عطوان با تمجید از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد: برادران ما در یمن، آمریکا را به دام جنگی فرسایشی در سطح نظامی و اقتصادی و راهبردی کشانده تفرقه‌ای تاریخی در اردوگاه غرب ایجاد کردند؛ جایی که بسیاری از کشورهای اروپایی از شرکت در ائتلاف استعماری آمریکا ضد یمن خودداری کردند، همچنین متحدان عربی و آفریقایی ایالات متحده نیز حاضر به پیوستن به این ائتلاف نشدند.

در پایان این یادداشت آمده است: تا زمانی که شلیک موشک‌ها از نوار غزه به‌سمت تل‌آویو ادامه دارد، تلفات مادی و انسانی ارتش اسرائیل همچنان رو به افزایش است، همه تلاش‌های آمریکایی ـ اسرائیلی برای پیداکردن رهبران و فرماندهان مقاومت و اتاق عملیات آنها شکست خورده و همه توطئه‌ها برای آواره کردن مردم غزه ناکام مانده است، همه این‌ها نشانه پیروزی قطعی مقاومت در این جنگ است.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول