اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

دعواهای دنباله‌دار نتانیاهو با وزیر جنگ

اختلاف و تنش در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به قهر کردن گالانت از جلسه با نتانیاهو رسیده و بعید نیست که سطح تنش در آینده به اوج خود برسد.

دعواهای دنباله‌دار نتانیاهو با وزیر جنگ

فارس پلاس؛ روایت روز - روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده که در آن اعلام کرده است جبهه هفتم جنگ بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع در حال وقوع است.
 


در این مقاله آمده است: «دعوای زشت در جلسه کابینه جنگ، بین نخست وزیر و وزیر جنگ، تنها بیانی از تنش حاد میان این دو است که به تاریخ دور قبل از جنگ با زمی‌گردد. در واقع کسانی هستند که رابطه تیره بین بنیامین نتانیابو و یوآو گالانت را به عنوان هفتمین جبهه جنگ توصیف می‌کنند که می تواند بر شش جبهه دیگر (غزه، لبنان، سوریه، ایران، یمن و عراق) تاثیر بگذارد. به همان اندازه که انتقاداتی در مورد نحوه رسانه ای شدن کمپین به مردم و تأثیر آن بر روحیه در میدان شنیده می شود، قابل تأمل است که دعوای دو تن از ارشدترین مدیران جنگ چگونه در خدمت رزمندگان است.»

ماجرا از این قرار است که اخیرا منابع عبری زبان از تشدید اختلافات بین نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند. اورشلیم پست اعلام کرد یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم جلسه کابینه جنگ را به خاطر اینکه به مدیر دفترش اجازه ورود ندادند، ترک کرده است. این رسانه‌ها شائبه‌هایی مطرح کرده‌اند که می‌گوید دفتر گالانت مفاد جلسات انفرادی او با نتانیاهو را به بیرون درز می‌دهد.
 


بالا گرفتن اختلاف در دولت نتانیاهو قابل پیش‌بینی بود زیرا بیش از ۱۰۰ روز است که ارتش رژیم صهیونیستی با وعده نابودی حماس و آزادی گروگان‌ها در نوار غزه، تلفات می‌دهد ولی در این حال دستاوردی نداشته است. علاوه بر اختلاف نتانیاهو با کابینه خود، با احزاب مخالف خود نیز اختلاف دارد به طوری که یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اخیرا گفته است: «نتانیاهو صلاحیت ادارۀ اسرائیل را ندارد. از «بنی گانتز»، «گادی آیزنکوت» و «گیدئون صعر» می‌خواهم کابینۀ جنگی نتانیاهو را ترک کنند و به او مشروعیت ندهند.»
 


همچنین بنی گانتس عضو کابینه جنگی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تظاهرات گسترده اخیر در تل‌آویو که برای محکوم کردن سیاست‌های جنگی کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه در زمینه نحوه تعامل با پرونده اسرای اسراییلی در غزه برگزار شده بود، شرکت کرد. این اقدام تردیدهای زیادی را در خصوص آینده کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و افق جنگ این رژیم و تجاوزهای آن ضد نوار غزه مطرح کرده است.
 


اختلاف کابینه جنگ نتانیاهو به حدی است که کارشناس اسرائیلی در شبکه تلویزیونی اسرائیل می‌گوید: «ما در غزه گرفتار شده ایم...به شکل راهبردی گرفتار شده ایم و راه خروجی نداریم! در مورد اتحاد صحبت می‌کنند! اما چیزی که ما آخر هفته دیدیم تبادل آتش سنگین بین گانتس، نتانیاهو و گالانت بود! از خیابان عبور می کردم که یک نفر داد زد: همه این ۱۴۰گروگان را بمباران کنید تا مشکل حل شود!»
 


به هرحال آتش اختلافات در کابینه نتانیاهو شعله‌ور شده و هرچقدر که رژیم صهیونیستی در نوار غزه بدون دستاورد تلفات می‌دهد بعید نیست که این آتش اختلافات به اوج خود برسد و تعداد زیادی از مقامات اسرائیلی درگیر این اختلاف شوند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول