اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

خیانت اردوغان و شیوخ خلیج فارس به فلسطین!

بلوکی از رژیم‌های حاکم بر کشورهای اسلامی در حال پشتیبانی از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه هستند. در اینجا به طور خاص منظور ترکیه، امارات، اردن، مصر و عربستان سعودی است.

خیانت اردوغان و شیوخ خلیج فارس به فلسطین!

فارس پلاس؛ روایت روز - شمار شهدای غزه از مرز ۲۵ هزار تن گذشت. علاوه بر این، آماری بالغ بر ۷ هزار تن از اهالی غزه هنوز زیر آوارها هستند که این یعنی آمار شهدا قطعاً از مرز ۳۰ هزار عبور خواهد کرد. نیمی از شهدا کودکان هستند.

این بی‌سابقه‌ترین نسل کشی قرن ۲۱ است. فاجعه به اندازه‌ای است که دولت ایتالیا برای مصون ماندن از برچسب حمایت از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که از روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه) ارسال هرگونه سلاح به تل آویو را متوقف کرده است.

اما اتفاقی دیگر در حال وقوع است. بلوکی از رژیم‌های حاکم بر کشورهای اسلامی در حال پشتیبانی از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در غزه هستند. در اینجا به طور خاص منظور ترکیه، امارات، اردن و عربستان سعودی است. 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت (Yedioth Ahronoth) افشا کرد که سعودی و اردن به اسرائیل کمک می‌کنند تا محاصره نیروهای مسلح یمن را در دریای سرخ بشکند! به این ترتیب که شرکت‌های کشتیرانی اسرائیل به جای دور زدن قاره آفریقا و افزایش مسافت، زمان و هزینه، محموله‌های خود را در بنادر شیخ‌نشینان جنوب خلیج فارس تخلیه می‌کنند و از آنجا با کامیون از طریق خاک عربستان و اردن به صهیونیست‌های اشغالگر می‌رسانند. [1]

این موضوعی است که پیش از این از سوی پایگاه خبری عبری والا (Walla) نیز گزارش شد. در این گزارش آمده بود که آزمایش یک مسیر زمینی از بنادر امارات به فلسطین اشغالی با موفقیت انجام شده است. این مسیر از عربستان سعودی می‌گذرد. این پل زمینی، محموله‌ها را از دوبی به حیفا و بالعکس انتقال می‌دهد. این مسیر برای دور زدن دریای سرخ و ایضاً تنگه هرمز است که البته میزان موثر بودن آن مشخص نیست. [2][3]


مسیر دبی - حیفا؛ خیات اعراب خلیج فارس

اما مورد عجیب این ماجرا شخص اردوغان است. هرکس از زمان آغاز کشتار در غزه به اظهارات اردوغان توجه کرده باشد، قطعاً تصور خواهد کرد که دولت ترکیه در خط مقدم کشورهای مخالف اسرائیل و مدافع آرمان فلسطین قرار دارد. تعداد کمی از رهبران  جهان به اندازه رجب اردوغان با حرارت بالایی علیه رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند. او حتی نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرد.

اما تجارت بین ترکیه و اسرائیل همزمان با لفاظی اردوغان،  بهترین دوران خود در تاریخ روابط فی‌مابین را تجربه می‌کند. صادرات ترکیه به اسرائیل در ماه دسامبر (اوج کشتار غزه) ۳۴.۸ درصد افزایش یافته و از ۳۱۹.۵ میلیون دلار در نوامبر به ۴۳۰.۶ میلیون دلار در دسامبر رسیده است. نکته ماجرا اینجاست که روابط تجاری ترکیه و اسرائیل قبل از آغاز نسل کشی غزه از مهرماه (اکتبر) بالغ بر ۴۰۸.۳ میلیون دلار بود که از عدد فعلی کمتر است!

مضاف بر این، رژیم باکو از جمله بزرگترین تامین کنندگان نفت رژیم تل آویو است و این نفت از طریق ترکیه به دست اسرائیل می‌رسد. ترکیه در همین چارچوب به تنهایی می‌توانست اخلال بزرگی در قشون کشی تانک‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی ایجاد کند. [4]

رژیم صهیونیستی همزمان با قتل عام، دسترسی مردم غزه به آب، برق و ارتباطات را برای بیش از ۱۰۰ روز قطع کرده است. بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در غزه با قحطی و گرسنگی مواجه هستند. گذرگاه رفح تنها راه نجات غیرنظامیانی غزه است. اما ارتش مصر به جای کمک، خود تبدیل به بخشی از محاصره غزه تبدیل شده است.

در حال حاضر تنها محوری از دولت و نهضت‌های شیعی در حال پشتیبانی از فلسطین و غزه هستند. این درحالی است که دولت‌های مدعی اهل سنت، حتی سفرای خود را نیز از رژیم صهیونیستی فرا نخواندند.


[1]:mehrnews.com/x342cr

[2]:jpost.com/business-and-innovation/all-news/article-778335

[3]:cars.walla.co.il/item/3629150

[4]:new.thecradle.co/articles/erdogans-double-game-praising-palestine-aiding-israel

پایان پیام/.

 
 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول