اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

محسن‌هاشمی: روحانی نمی‌تواند جای آیت‌الله ‌هاشمی را پر کند

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: حسن روحانی نمی‌تواند جای آیت‌الله‌ هاشمی را پر کند.

محسن‌هاشمی: روحانی نمی‌تواند جای آیت‌الله ‌هاشمی را پر کند

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - کیهان نوشت: روزنامه آرمان در گزارشی نوشت: حضور حسن روحانی در انتخابات خبرگان می‌توانست عامل مؤثری در افزایش مشارکت انتخابات باشد اما ردصلاحیت شد.

پیش از ردصلاحیت روحانی، برخی مطرح کردند که این نقش‌آفرینی قابل تحقق است و برخی دیگر به الزاماتی برای ایفای این نقش از سوی روحانی اشاره کردند. آنچه‌ هاشمی انجام داد بر اساس تعاملی بود که برقرار کرد. یدا... طاهرنژاد عضو شورای مرکزی کارگزاران به «ایلنا» گفته است: «در دولت ایشان، همه گرایش‌های سیاسی حضور داشتند و با کمترین تنش و بگو و مگو امور اجرائی کشور پیش می‌رفت. یعنی با استفاده از ظرفیت بزرگ همه جناح‌های سیاسی توانست اکثر خرابی‌های کشوری که ۸ سال و ۱۰ استان آن درگیر جنگ بود را جبران کرده و تا حدود زیادی کاستی‌ها را از بین ببرد و کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی در عرصه‌های مختلف تبدیل کرد. به شدت صنعت فولاد و پتروشیمی را گسترش داد و آن‌ها را به کمک اقتصاد ملی آورد و اتکای کشور به نفت را کاهش داد. در همان شرایط جنگی در حوزه‌های فرهنگی توانست دانشگاه آزاد را ایجاد کرده و توسعه دهد. صدها هزار نفر در این دانشگاه‌ها در سراسر کشور مشغول تحصیل شدند، بدون آنکه یک ریال بر بودجه عمومی تحمیل شود.

ایجاد دانشگاه آزاد یک کار واقعا مردمی و با اتکای به آورده‌های مردم بود که توانست چنین ظرفیت بزرگی را ایجاد کند.» انصاف‌نیوز هم می‌نویسد که «تغییر نگاه اصلاح‌طلبان به روحانی ضرورت و شرط لازم برای نقش‌آفرینی ‌هاشمی‌گونه‌ روحانی است و...» یا خبرآنلاین که در مقام مقایسه روحانی و ‌هاشمی نوشته است: «روحانی را باید از لحاظ سیاسی اشبه‌الناس به ‌هاشمی رفسنجانی دانست. هر چند که او عضو مجمع روحانیون مبارز نیست و از اعضای تشکل محافظه‌کار جامعه روحانیت مبارز است اما سال‌هاست که تقریبا دیگر ارتباط ارگانیکی با جامعه روحانیت ندارد.»

محسن ‌هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران‌، و پسر ارشد مرحوم ‌هاشمی درباره الزامات تحقق مشارکت بالا در انتخابات و ایفای نقش پدرش از سوی حسن روحانی، به روزنامه آرمان گفت: تصور نمی‌کنم بتوان چنین نقشی را در شرایط عادی برای آقای روحانی یا هر شخصیت دیگری متصور بود. آنچه آقای‌ هاشمی انجام داد، محصول کار آقای‌ هاشمی تنها نبود و موضوعات دیگری دخیل بودند که باید به آنها توجه شود.

بدون کامل کردن شرایط لازمی که سبب شد، آقای ‌هاشمی از وزن بالا و تاثیرگذاری مؤثر برخوردار شود، نمی‌توان مدعی ایفای نقش ایشان شد. آقای روحانی اگر می‌خواهد نقشی مانند آقای‌ هاشمی ایفا کند، باید بتواند بقیه را با خودش همراه کند. افرادی که از آقای روحانی می‌خواهند نقش آقای‌ هاشمی را ایفا کند، باید بدانند نقش آقای ‌هاشمی همراه با دیگران است که نقش ‌هاشمی می‌شود. آقای ‌هاشمی می‌توانست همه گروه‌های اصلاحاتی، اعتدالی و فرهیختگان را با خودش همگام کند.

وی افزود: اکنون که در مورد نقش آقای روحانی صحبت کردید، باید بگویم آقای روحانی هم اگر درصدد اجرای نقش آقای‌ هاشمی است، باید این همراهی را ایجاد کند. همه از افراد کاریزمای رده بالا  انتظاراتی دارند. شخصیت‌هایی مانند آقایان: ناطق نوری، خاتمی و سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری و عبدا... نوری به میدان بیایند و به سازماندهی حرکت جدی بپردازند. این همدلی است که به مردم امید می‌دهد. مردم دوست دارند رهبران کاریزمای آنها اگر لازم بود ریسک خطر هم داشته باشند. اگر آنها، خودشان را در فضای امن قرار بدهند، طبیعی است که مردم از آنها ناراضی می‌شوند.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول