اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حملات آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

حملات اخیر آمریکا به سوریه و عراق حمله و تجاوز به دو کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد است که سبب نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این دو کشور شده است.

فارس پلاس؛ محسن پاک‌آیین در یادداشتی نوشت: حملات آمریکا به سوریه وعراق قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند. درواقع همان‌گونه که مقاومت یمن در دریای سرخ و باب‌المندب کشتی‌های آمریکایی را موردهدف قرار می‌دهد تا مانع تقویت مواضع رژیم صهیونیستی شود، حملات مقاومت علیه آمریکا نیز تا زمان خروج این رژیم ازمنطقه و خاتمه یافتن تجاوزات اسرائیل به غزه وکرانه باختری ادامه خواهد یافت.

حملات اخیر آمریکا به سوریه و عراق را می‌توان از چند منظر مورد توجه قرار داد. این اقدام آمریکا حمله و تجاوز به دو کشور مستقل و عضو سازمان ملل متحد است که سبب نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این دو کشور شده است. لازم به یادآوری است که این اقدام آمریکا مغایر با موازین و مقررات بین‌المللی است و از منظر مقررات بین‌المللی نیز نامشروع تلقی می‌شود. به همین دلیل باید از سوی سازمان‌های جهانی و به‌ویژه سازمان ملل متحد و کشور‌های صلح‌دوست جهان محکوم شود.علاوه‌بر این، حملات اخیر آمریکا به سوریه و عراق در زمانی در حال انجام است که براساس مصوبه کشور عراق نیرو‌های آمریکایی باید هرچه سریع‌تر از این کشور خارج شده و به اشغال خود خاتمه دهند، به عبارت دیگر حضور آمریکا در این دو کشور نامشروع است.نکته دیگر این‌که این اقدام آمریکا دقیقا در جهت خروج از انزوای رژیم صهیونیستی و انحراف افکار عمومی جهان از جنایات و کودک‌کشی رژیم در غزه و کرانه باختری است. درواقع حملات اخیر آمریکا حرکتی جدی است در جهت تقویت مواضع متجاوزانه و مغایر با حقوق‌بشر که از سوی رژیم صهیونیستی در حال انجام است. باتوجه به این مسائل می‌توان گفت این رویکرد نشان‌دهنده این است که آمریکا به دنبال گسترش و توسعه جنگ با هدف حفظ نتانیاهو در قدرت و تقویت رادیکالیسم صهیونیست در داخل اراضی اشغالی است.مسأله دیگری که در این بین باید مورد توجه قرار گیرد، این است که حمله آمریکا به عراق و سوریه در جهت تقویت تروریسم است، زیرا به نظر می‌رسد که این اقدام هماهنگ با گروه تروریستی داعش انجام شده است، چراکه همزمان با حملات آمریکا، گروه داعش نیز حملات خود را به مواضع عراق و سوریه افزایش داده است. به همین دلیل این اقدام آمریکا را می‌توان حرکت در جهت تقویت تروریسم و داعش نیز به حساب آورد. این درحالی است که آمریکا مدعی مقابله با تروریسم است و حضورش درمنطقه را با چنین مسائلی توجیه می‌کند اما اقدام اخیر این کشور خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

نکته آخر این‌که حملات آمریکا به سوریه وعراق قطعا بی‌پاسخ نخواهند ماند. درواقع همان‌گونه که مقاومت یمن دردریای سرخ و باب‌المندب کشتی‌های آمریکایی را موردهدف قرارمی‌دهد تامانع تقویت مواضع رژیم صهیونیستی شود، حملات مقاومت علیه آمریکا نیز تا زمان خروج این رژیم از منطقه و خاتمه یافتن تجاوزات اسرائیل به غزه وکرانه باختری ادامه خواهد یافت؛ بنابراین حمله آمریکا به سوریه و عراق نه‌فقط دستاوردی نخواهد داشت، بلکه برای این کشور پشیمانی نیز به‌بار خواهد آورد.

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول