اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نتانیاهو و طرح ترور رهبری حماس؛ پیروزی میدانی یا توجیه آبرومند شکست در غزه؟

نتانیاهو به‌تازگی مدعی شده است جنگ در غزه زمانی تمام می‌شود که رهبری حماس نابود شود، برخی ناظران معتقدند که با این اظهارات اسرائیل اکنون به ترور فرماندهان حماس برای پایان جنگ راضی است تا بتواند از آن در جنگ روانی توجیه شکست خود استفاده کند.

نتانیاهو و طرح ترور رهبری حماس؛ پیروزی میدانی یا توجیه آبرومند شکست در غزه؟

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - تسنیم نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی مدعی شده است جنگ در غزه زمانی تمام می‌شود که رهبری حماس نابود شود. این گفته‌، برخی از ناظران را به این جمع‌بندی رسانده است که اسرائیل ناامید از دستیابی به اهداف اعلامی در جنگ غزه، اکنون به ترور فرماندهان حماس برای پایان جنگ راضی است تا بتواند از آن در جنگ روانی توجیه شکست استفاده کند.

نتانیاهو همچنین درباره دورنمای نیل به این هدف گفت که رسیدن به این نقطه چندماهی زمان خواهد برد.

این لفاظی در شرایطی است که ترور فرماندهان و شخصیت‌های مقاومت فلسطین به‌خصوص «یحیی سنوار» و «محمد ضیف» هیچ‌گاه از دستور این رژیم خارج نبوده است و از سال‌ها پیش تاکنون نیز شخصیت‌های مهم جبهه مقاومت فلسطین در عملیات تروریستی صهیونیست‌ها شهید شده‌اند.

در این راستا یک منبع آگاه در جبهه مقاومت اسلامی با اشاره به موضع نتانیاهو در طرح ترور رهبران حماس به خبرگزاری تسنیم گفت: رژیم صهیونیستی اخیراً تلاش گسترده نظامی و اطلاعاتی به‌کار گرفته است تا بتواند رهبران حماس به‌خصوص یحیی سنوار، فرمانده جنبش حماس در غزه را به شهادت برساند.

این منبع افزود: رژیم صهیونیستی جاسوسان خود را در مناطق مختلف اشغالی و غزه فعال کرده و دست به اقدامات اطلاعاتی با بهره‌گیری از توان جاسوسی خود و دیگر هم‌پیمانان از جمله آمریکا و انگلیس زده است تا بتواند به مکان رهبران ارشد حماس دست یابد و نقشه ترور را عملی کند.

به‌گفته این منبع این تلاش اسرائیل در راستای دستیابی به به‌اصطلاح «یک پیروزی بزرگ میدانی» در پی ناکامی متعدد در میدان تقابل با مقاومت فلسطین و ناکامی کلی در دستیابی به اهداف اعلامی این رژیم در جنگ غزه است.

همچنین اسرائیل تلاش دارد با ترور افرادی همچون یحیی سنوار، بهانه‌های رسانه‌ای جنگ روانی لازم برای ارایه روایت پیروزی برای این رژیم را فراهم سازد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی اهدافی مانند نابودی حماس در غزه، آزادی همه اسرا و نابودی تونل‌ها و نقشه برای آینده غزه را به‌عنوان اهداف خود بعد از ضربه سنگینی که از مقاومت اسلامی فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 دریافت کرد، اعلام کرده بود.

نتانیاهو در حالی تلاش دارد با دستاویز پیروزی ظاهری برای خود پیروزی دست‌وپا کند که حتی کمک‌های نظامی و اطلاعاتی غرب به‌خصوص آمریکا نیز نتوانسته است اهداف جنگی صهیونیست‌ها را محقق سازد.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول