اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پشت‌پرده حملات آمریکا به فرماندهان مقاومت

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا بدون هدف و برنامه اقدام به ترور شخصیت‌های محور مقاومت می‌کند تا از رهگذر بمباران‌ها به‌زعم خود محور مقاومت را تضعیف کند.

پشت‌پرده حملات آمریکا به فرماندهان مقاومت

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - راهبرد معاصر نوشت: نمایندگان عراق و سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌شنبه گذشته حملات تجاوزکارانه آمریکا به مناطقی در دو کشور را محکوم کردند. نماینده عراق  گفت: بحران‌های غرب آسیا به هم مرتبط هستند و نسبت به گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه عراق اجازه نمی‌دهد این کشور به عرصه تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شود، افزود: حملاتی که از سوی برخی کشورهای دوست و متحد انجام می‌شود و حاکمیت کشورمان را نقض می‌کند، محکوم می‌کنیم.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تبعات حضور ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تشدید بی ثباتی در منطقه به «راهبرد معاصر» گفت: فرمانده نیروی مسلح عراق، دولتمردان و مردم عراقی و سوری و سایر کشورهای منطقه بر اینکه وجود ائتلاف بین المللی زمینه ساز کاهش تنش ها نشده است، تأکید کرده‌اند. 

وی افزود: آمریکا به بهانه های واهی حضور خود را در منطقه با اقدامات خرابکارانه و ترور فرماندهان محور مقاومت و حمله به غیرنظامیان ادامه می‌دهد. دستور کار آمریکا باعث شده است همه در این موضوع به نتیجه واحدی دست یابند که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا باید از منطقه خارج شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: حضور آمریکا در منطقه نه تنها برای جلوگیری از افزایش تنش ها نیست، بلکه حمله به مقر فرماندهان محور مقاومت و به شهادت رساندن آن‌ها نشان می دهد آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد تغییر قواعد درگیری در غزه و انتقال بحران به منطقه هستند.

هانی زاده گفت: آمریکا در روزهای گذشته حملات دامنه داری به یمن، عراق و سوریه انجام داد؛ حملاتی که نشان می دهند سیاست های آمریکا در همراهی با رژیم صهیونیستی شکست خورده است. انصارالله و ارتش یمن در روزهای گذشته مانع ارسال سلاح های کشتار جمعی آمریکا از مسیر تنگه باب المندب به رژیم صهیونیستی شدند، به همین دلیل آمریکا خشم خود را با کشتن مردم و فرماندهان جبهه مقاومت نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به این نتیجه دست یافته اند رژیم صهیونیستی در آستانه شکست کامل قرار دارد و تلاش می کنند با تغییر قواعد بازی، درگیری بیشتر و برهم زدن شطرنج میدانی منطقه بحران کنترل کنند، لذا اقدامات خرابکارانه در منطقه، عراق، سوریه و یمن انجام داده اند. به همین دلیل ملت‌های منطقه خواهان خروج آمریکا هستند.

هانی زاده معتقد است: تجربه نشان داده است، هر گاه رژیم صهیونیستی با بن بست نظامی و سیاسی مواجه شده، آمریکایی ها برای جلوگیری از شکست صهیونیست‌ها سعی کرده اند از رهگذر انتقال بحران به منطقه، تل‌آویو را از باتلاق ایجاد شده خارج کنند. 

وی تأکید کرد: مردم منطقه دیگر مایل نیستند تبعات سیاست های آمریکا را در حمایت از رژیم صهیونیستی با ریخته شدن خون فرزندانشان بپردازند، به همین دلیل روی موضوع خروج آمریکا از منطقه بسیار صحبت شده است و به نظر می آید در این زمینه به اجماع منطقه ای نزدیک شده اند.

هانی زاده تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از 128 روز از عملیات «طوفان الاقصی» دستاوردی به جز بمباران مردم بی‌گناه غزه و کشتار مردم فلسطین نداشته است. امروز سران صهیونیست در برابر موجی از نفرت عمومی جهانی قرار دارند و دامنه این موج به سران آمریکایی به دلیل حمایت از رژیم کودک کش رسیده است. 

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا بدون هدف و برنامه ریزی اقدام به ترور شخصیت های محور مقاومت می کند تا از رهگذر بمباران ها به زعم خود محور مقاومت را تضعیف کند.

وی با تأکید بر اینکه ترور رهبران محور مقاومت بی پاسخ نمی ماند، عنوان کرد: تداوم جنایت ها، تجاوزات و نقض حاکمیت کشورهای منطقه به انزجار عمومی از آمریکا و متحدانش منجر شده است، بنابراین شاهد ایستادگی منسجم مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن در زمینه خروج  آمریکا از منطقه خواهیم بود. 

هانی زاده گفت: مردم منطقه یک صدا مخالفت خود را با نقض حاکمیت کشورهایشان و حمله به فرماندهان مقاومت اعلام کرده‌اند و صدایشان را به گوش نهادهای بین المللی می رسانند.

وی تصریح کرد: بی تردید مقاومت ساز و کارهای لازم را برای تقابل مستقیم با آمریکا و رژیم صهیونیستی تعریف کرده است و در دستور کار قرار خواهد داد، ضمن اینکه همراهی، همصدایی و تأکید مردم کشورهای منطقه بر خروج آمریکا از منطقه به نتیجه مطلوب خواهد رسید. 

پایان پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول