اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

چرا اصلاح‌طلبان میل به دروغ‌گویی دارند؟

«جواد امام» در حالی اظهارات «محسن مهدیان» در خصوص اعتراف «خاتمی» به عدم تقلب در انتخابات 88 را تکذیب کرده است که صوت اعتراف خاتمی موجود است.

چرا اصلاح‌طلبان میل به دروغ‌گویی دارند؟

فارس پلاس؛ روایت روز - چندی پیش، محسن مهدیان، مدیر عامل روزنامه همشهری در گفت‌وگویی در صداوسیما اظهار داشت: «منزل آقای خاتمی رفتیم و گفت‌وگو کردیم. آقای خاتمی یک حرفی زد که ای کاش به طور علنی می‌گفت. اگر آقای خاتمی این حرف را به طور علنی می‌گفت، آشتی ملی خیلی کمک می‌کرد. آقای خاتمی گفت که من از اساس با موضوع تقلب که موسوی و کروبی مطرح کردند، مخالف بودم. اساسا امکان تقلب در این ساختار وجود ندارد.»

 

 

مهدیان در ادامه گفت که از ایشان پرسیدم چرا این حرف‌ها را علنی نمی‌گویید و کلا سکوت کردید. آقای خاتمی در پاسخ گفت: «من یک پایگاه اجتماعی گسترده دارم که یک سر آن جریان ایثارگری، انقلابی و مومن هستند و یک سر آن، جریان بهائیت و مواردی از این دست هستند. من اگر این حرف را بگویم، یک انشقاقی در این پایگاه ایجاد می‌شود و من سکوت می‌کنم.»

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات که هم‌زمان رئیس بنیاد باران نیز هست و سوابقی همچون معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات و ریاست ستاد انتخاباتی موسوی در تهران را در کارنامه خود دارد،  سخنان محسن مهدیان را به شکل عجیبی تکذیب کرد.

وبسایت اصلاح طلب جماران در مصاحبه با امام نوشت: «جواد امام، ادعاهای مدیر مسئول روزنامه همشهری در خصوص موضع سید محمد خاتمی پس از اعتراضات سال ۸۸ را تکذیب کرد.»

امام در این مصاحبه گفت: «به صراحت عرض می‌کنم که آقای سید محمد خاتمی با ایشان [محسن مهدیان] ملاقاتی نداشته و ایشان هم در منزل آقای خاتمی حضور نداشته‌اند.» این درحالی است که صوت محمد خاتمی که اعتراف کرده در انتخابات سال ۸۸ تقلب نشده، موجود است. از سوی دیگر، به غیر از مهدیان، افراد دیگری هم در جلسه حضور داشته‌اند و اینکه بگویند مهدیان را نمی‌شناسم، به معنای تکذیب اصل جلسه و اظهارات خاتمی نیست؛ در واقع جواد امام دروغ گفته است.
 

 

خاتمی در ادامه این صوت می‌گوید: «بنده واقعا قصد آمدن نداشتم و به زور آمدم. بندهِ بدبختِ بیچاره، روی کار آمدم و حرف‌هایی زدم که نتایج آن ممکن است مشترک باشد و برای آن‌ها تاوان می‌دهم. غلط کردند در روز عاشورا علیه امام حسین شعار دادند.»

در همین رابطه، علیرضا زاکانی خاطره‌ای را از کتاب «تقلب، روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه ۸۸» نقل کرده بود و گفت: «آقای هاشمی گفت، من و آقای خاتمی هرچقدر تلاش کردیم، این دو نفر(کروبی و موسوی) راضی نشدند. آقای خاتمی که تلاش کرده است موسوی را راضی کند و خودش هم گفته است که تقلب نشده، چرا این موضوع را به طور علنی نمی‌گوید.»
 


دروغ اخیر جواد امام تنها دروغ رسانه‌ای اصلاح طلبان در ماجراهای سال ۸۸ نیست. به عنوان مثال، در سال ۸۸ وبسایت فراکسیون اقلیت مجلس در گفت‌وگو با همسر جواد امام، مدعی بازداشت و شکنجه دخترش، عاطفه امام شده بود.] اما طولی نکشید که مشخص شد خبر بازداشت دختر جواد امام دروغ است. همسر جواد امام در این رابطه اعتراف کرد: «دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه و با توجه به شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود، چنین اقدامی را کرد.»

کشته شدن «سعیده پورآقایی» یکی دیگر از دروغ‌های جریان اصلاحات در سال ۸۸ بود. در آن زمان مدعی بودند که دختری به نام سپیده پورآقایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس تجاوز به او، به قتل رسیده است. آن‌ها حتی برای پورآقایی، اعلامیه ترحیم هم چاپ کردند و جالب‌تر آنکه میرحسین موسوی در یک مراسم ترحیم ساختگی او حاضر شد.

اما اندکی نگذشت که سعید پورآقایی در سلامت کامل در مصاحبه‌ای حاضر شد و گفت در زمانی که خبر دستگیری و قتل او منتشر شده بود؛ از خانه فرار کرده بود.
 


«ترانه موسوی» نام یکی دیگر از کشته‌های دروغین فتنه اصلاح طلبان در سال ۸۸ بود. دروغ کشته شدن او با سایر کشته‌سازی‌ها مشابهت داشت؛ به گونه‌ای که مدعی بودند ترانه دستگیر شده و بعد از تجاوز، به قتل رسیده و جنازه او را سوزانده‌اند. مهدی کروبی در نامه‌ای به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر درست بودن این ماجرا تاکید کرده بود. اما اندکی بعد مشخص شد که دختری به نام ترانه موسوی که عکس او را به عنوان کشته اعتراضات منتشر می‌کردند، چند سالی است که در ایران حضور ندارد و در کانادا زندگی می‌کند. خانواده او اعلام کردند که به تازگی با ترانه صحبت کرده و موضوع قتلش را تکذیب کردند.
 


[1]-https://irna.ir/xM7qt

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول