اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ساخت مجموعه سلمان فارسی مورد حمایت همه است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرمندان ایرانی پیش از این توانایی خود را در ساخت فیلم‏های مذهبی ثابت کرده‏اند، حمایت کمیسیون فرهنگی از ساخت فیلم سلمان فارسی را اعلام کرد.

ساخت مجموعه سلمان فارسی مورد حمایت همه است

حجت‏الاسلام سید رضا اکرمی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: سلمان فارسی جایگاه ویژه‏ای در تاریخ اسلام داشته است.

وی ادامه داد: این جایگاه در زمینه فکر، تدبیر و مدیریت بیش از سایر ویژگی‏های این صحابه گران‏قدر رسول مکرم اسلام (ص) مورد توجه واقع می‏شد.

اکرمی اضافه کرد: باید با طرح و اجرای تمهیدات فرهنگی، زوایای اخلاقی آن مردم بزرگ تاریخ ایران اسلامی را برای همه اقشار جامعه تبیین کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همه ادوار تاریخ زندگی آن حضرت از حرکت به سمت صحرای عربستان، مواجهه با شرایط آن زمان، الحاق به پیامبر اسلام (ص)، حضور در کنار آن حضرت در همه عرصه‏های آن عصر و ... را باید برای دیگران بیان کرد.

وی با اشاره به نظر رسول مکرم اسلام (ص) در خصوص ایرانیان خاطرنشان کرد: رسول مکرم اسلام (ص) از همان روزهای نخست، این عبارت را بر زبان مبارک خویش جاری می‏ساختند که ایرانیان هوش، استعداد، تلاش و جدیتی دارند که اگر دانشی در دیگر کرات جهان باشد آن را می‏یابند، به زمین می‏آورند، استفاده می‏کنند و در اختیار دیگران می‏گذارند.

اکرمی افزود: افتخار ما ایرانیان این است که سلمان فارسی نه تنها از این مرز و بوم بود؛ بلکه بعدها "سلمان محمدی" لقب گرفت و جایگاهی ویژه یافت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ساخت سریال تلویزیونی از زندگی‏نامه سلمان فارسی را عملی شایسته خواند.

وی ادامه داد: پس از ساخت فیلم‏هایی درباره امیر مومنان علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، حضرت یوسف (ع) و دیگر معصومین (ع)، توانایی‏های هنرمندان ایرانی در خلق چنین آثاری به اثبات رسیده است.

اکرمی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وارد ریز جزئیات چنین طرح‏هایی نشده و خط و خطوطی به موارد خاص نمی‏دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اما مجلس فیلم، سریال و آثاری همچون سلمان فارسی را به طور حتم مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار می‏دهد.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول