اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

وجود 120 کتاب تاریخی در میراث فرهنگی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 120 جلد کتاب تاریخی در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان وجود دارد.

وجود 120 کتاب تاریخی در میراث فرهنگی زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هدف اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان جمع‌آوری کتب خطی نیست و این کتب به نام دارندگان آثار ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که نسخ و کتب خطی در اختیار دارند، می‌توانند برای دریافت کمک‌های فنی و مرمتی به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه کنند، خاطر نشان کرد: این آثار بخشی از فرهنگ جامعه ایرانی محسوب می‌شوند و ضروری است در حفظ آنها تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اکثر بناهای تاریخی وجهه آرامگاهی دارند، اضافه کرد: بناهای تاریخی این اداره‌کل مستقر در املاک یا مالکیت‌های وقفی است و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با میراث فرهنگی همکاری‌های لازم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در دبیرستان شریعتی و وجود امامزاده در این مکان از تخریب این مدرسه جلوگیری کرد، ادامه داد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان درصدد احداث یک مدرسه جدید در این مکان تاریخی بود.

نقی‌زاده محجوب با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه و مرمتی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان باید در شورای فنی و مرمتی تصویب شود، تصریح کرد: نواقص و ایرادات ایجاد شده در مرمت بنای شناط ابهر توسط پیمانکار رفع می‌شود.

وی به اصلاح سیستم انتقال برق در محدوده بازار تاریخی زنجان اشاره کرد و افزود: تجمیع کابل‌ها و سیم‌های متعدد در بازار از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود که چهره این بنای تاریخی را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با توافق‌های صورت گرفته با شرکت برق این سیم‌ها و کابل‌ها با کمترین دید بصری جمع می‌شوند، یادآور شد: فضای بازار را از سیم‌ها و کابل‌ها پاکسازی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد کانال تاسیسات در بازار تاریخی زنجان در دست مطالعه است، ادامه داد: در زمینه ضوابط حفاظتی بازار نیز تجدیدنظر می‌شود تا زیبایی بازار بیش از پیش نمایان شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول