اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در تابستان سال جاری با هدف جذب گردشگر خبر داد.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کاظم غنی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و موسیقی و همچنین جنگ شادی در طول تابستان سال جاری با هدف جذب گردشگر در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازمه توفیق‌یافتن در جذب گردشگر همکاری دستگاه‌های اجرایی است، گفت: برای اینکه فضای شاد و مفرح برای اقشار مختلف به ویژه مسافران فراهم شود باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند؛ از این‌رو انتظار می‌رود نسبت به ابلاغ برنامه‌های خود مبادرت کنند ولی فقط تعداد محدودی از اداره‌ها و فرمانداری‌ها به این امر اهتمام کرده‌اند.

غنی‌زاده به راه‌اندازی خانه جهانگردی در خیابان امام(ره) ارومیه اشاره کرد و گفت: در طول تابستان حدود 27 راهنما در موزه‌ها و مناطق گردشگری استان به کارگیری خواهد شد تا لحظه‌های دلنشین و  توام با اطلاعات برای هموطنان رقم بخورد.

وی به برگزاری تورهای ارومیه‌گردی و استان‌گردی نیز اشاره کرد و افزود: در دو نوبت صبح و عصر با همکاری اتحادیه دفاتر خدمات گردشگری استان این برنامه به مرحله اجرا خواهد رسید تا گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی و دیدنی این استان بازدید به عمل آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به ایجاد دفاتر اطلاع‌رسانی در مناطق متعدد استان اشاره کرد و اظهار داشت: در مرز بازرگان، مرز تمرچین، فرودگاه، ترمینال و موزه ارومیه همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان این دفاتر راه‌اندازی خواهد شد.

غنی‌زاده همچنین از ایجاد کیوسک اطلاع‌رسانی در محور جاده ارومیه - مهاباد، ارومیه - سلماس، جاده شهید کلانتری، پارک ائل‌لر، پارک الغدیر و فرودگاه ارومیه خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی این قبیل کیوسک‌ها و دفاتر اطلاع‌‌رسانی تاثیر زیادی در علاقه‌مند شدن گردشگران برای حضور در این خطه دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول