اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان:

لکوموتیو میراث فرهنگی کاشان پوسیده است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان، لکوموتیو میراث فرهنگی کاشان را پوسیده خواند.

لکوموتیو میراث فرهنگی کاشان پوسیده است

حسین یزدان‌مهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، استفاده از نیروهای کارشناس را در بدنه اصلی میراث فرهنگی این شهرستان یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: امیدواریم با اضافه شدن نیروی‌های کارشناس، لکوموتیو میراث فرهنگی کاشان شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: پیش از این 85 درصد از نیروهای میراث فرهنگی کاشان دارای مدرک دیپلم بودند و این اداره از داشتن یک کارشناس در بدنه خود محروم بوده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان، دلیل استفاده از نیروهای دیپلم در بدنه این اداره را انجام گزینش‌های فامیلی توسط مسئولان وقت ذکر و عنوان کرد: در حال حاضر مجوز جذب هشت نیروی کارشناس ارشد رسمی و تزریق آن به بدنه میراث فرهنگی کاشان دریافت شده است.

یزدان‌مهر در ادامه، اعتبار سال 90 میراث فرهنگی کاشان را 3 میلیارد و 496 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان اعتبار 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در بخش عمرانی و 196 میلیون تومان نیز در بخش اعتبارات جاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان هزینه شده است.

وی یادآور شد: اعتبارات جاری و عمرانی میراث فرهنگی شهرستان کاشان از محل اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته است. 

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان چارت سازمانی این اداره را 25 نفر ذکر و اضافه کرد: در حال حاضر 92 نفر از میراث فرهنگی این شهرستان حقوق می‌گیرند که از این تعداد 40 نفر از محل اعتبارات جاری اداره حقوق دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به ادامه سال مالی 1390 اداره میراث فرهنگی کاشان تا پایان تیرماه سال‌جاری بیان داشت: سال مالی میراث فرهنگی از اول شهریورماه سال 90 آغاز و تا پایان تیرماه سال 91 ادامه دارد.

یزدان‌مهر همچنین درآمدهای میراث فرهنگی شهرستان کاشان در سال 90 را 575 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد حاصل فروش بلیط بازدید از بناهای زیر پوشش این اداره در سال 90 است.

وی در ادامه از مرمت 40 مسجد تاریخی کاشان در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 15 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی کاشان اختصاص داده شده است.

به گفته وی به‌دلیل نگاه ویژه استان اصفهان میراث فرهنگی کاشان برای دریافت اعتبارات به هر میزانی که بخواهد مشکلی ندارد. اعتبار گرفتن هنر نیست بلکه باید بتوان اعتبارات را طی مدت یک‌سال هزینه کرد.

این مسئول در عین‌ حال از اختصاص یک میلیارد تومان برای مرمت بازار و 500 میلیون تومان برای باغ تاریخی فین کاشان خبر داد. 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان یادآور شد: سال 88 قرار بود به میراث فرهنگی کاشان آمده و آن را سرو سامانی بدهم و بروم، اما از وقتی که آمده‌ام تاکنون بنا به دلایلی 32 بار استعفا داده‌ام که بروم اما نپذیرفتند.

وی ثبت جهانی باغ فین را یکی از اتفاقات مهم در میراث فرهنگی کاشان دانست اذعان داشت: این اتفاق و دیگر مسائل مهم چون آماده شدن ثبت جهانی آئین معنوی قالیشویان مشهد اردهال، فرش کاشان و صنعت مخمل‌بافی و زربافی کاشان برای افرادی که در گذشته منافعی در میراث فرهنگی کاشان داشتند قابل تحمل نبود و برای رسیدن به اهداف خود اقدام به جوسازی و برجسته کردن حوادث اخیر در این اداره کردند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول