اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

طرح‌های مهر ماندگار همان پروژه‌های عقب‌افتاده دولت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد بوده که طرح‌های مهر ماندگار همان پروژه‌های عقب افتاده دولت احمدی‌نژاد است.

طرح‌های مهر ماندگار همان پروژه‌های عقب‌افتاده دولت است

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بسیاری از این پروژه‌ها مربوط به مصوبات سفر دولت به استان‌ها بوده که با تأخیر در اجرا مواجه است.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها با تأخیر چندین ساله روبرو است، گفت: حتی هنوز تعداد قابل توجهی از مصوبات استانی هیئت دولت باقی مانده از سفر اول استانی رئیس جمهور به خراسان‌شمالی مثل خروج پادگان‌ها از شهرها، انتقال مخازن نفت، انتقال زندان‌ها و... اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم آنکه دولت شعار عدالت‌خواهی می‌دهد، لیکن موضوع از سوی دولت ضعیف عمل شده است.

ثروتی با بیان اینکه خراسان‌شمالی در اکثر شاخص‌های توسعه در کشور در رده آخر قرار دارد، بر اجرای اصل 48 قانون اساسی از سوی دولت تاکید کرد.

وی گفت: اصل 48 قانون اساسی بر توسعه متوازن استان‌ها صراحت داشته و ما به عنوان نمایندگان مردم همواره پیگیری این موضوع بوده لیکن دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی گفت: اجرا نشدن عدالت در استان‌ها یکی از دلایل اعتراض نمایندگان بوده که سبب عدم رشد شاخص‌های توسعه شده است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی هم‌اکنون خراسان‌شمالی در اکثر شاخص‌های توسعه از آخر اول بوده که این شایسته استان نیست.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی از 14 استان کشور وسیع‌تر و از هفت استان پرجمعیت‌تر است، توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات به منظور ارتقای شاخص‌های توسعه در این خطه را ضروری عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت:به عنوان نمونه کم‌ترین سرانه برخورداری از فضای کتابخانه در سطح کشور مربوط به شهرستان بجنورد است.

وی اظهار داشت: برخی از فضاهای کتابخانه در بجنورد مربوط به دهه‌های گذشته است.

ثروتی افزود: این در حالی است که شهرستان بجنورد با دارا بودن حدود 40 درصد از جمعیت خراسان‌شمالی از فضای کتابخانه متناسب با جمعیت بی‌بهره است.

وی بر ساخت و توسعه کتابخانه‌ها در روستاهای بزرگ بجنورد نیز تاکید کرد و اظهار داشت: برخورداری روستاهای استان و شهرستان از فضای کتابخانه به نسبت کشور پایین است.

وی همچنین بر لزوم تسریع در اجرای کتابخانه مرکزی بجنورد تاکید کرد و گفت: ساخت این کتابخانه نیز همچنان از برنامه زمان‌بندی شده عقب است.

به گزارش فارس بر اساس برنامه دولت 34 پروژه خراسان‌شمالی در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

فرودگاه بین‌المللی بجنورد، باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، کنار گذرهای مرکز استان و فاروج، بیمارستان‌های آشخانه و فاروج از زمره پروژه‌های مهر ماندگار در استان است.

ساختمان استانداری خراسان‌شمالی، راه‌آهن جوین ـ اسفراین، کنارگذر فاروج، آسفالت جاجرم ـ میامی، تکمیل مجتمع آموزشی عشایری دخترانه مانه و سملقان نیز از دیگر طرح‌های مهر ماندگار در خراسان‌شمالی به شمار می‌روند.

استان خراسان‌شمالی با 28 هزار کیلومتر مربع وسعت، دارای هفت شهرستان و 867 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول