اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروژه آب‌رسانی به روستاهای صاحب‌الزمان (ع) خرم‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان لرستان بهره‌برداری از مرحله نخست پروژه آبرسانی مجتمع پیرجد صاحب‌الزمان (ع) خرم‌آباد آغاز شد.

پروژه آب‌رسانی به روستاهای صاحب‌الزمان (ع) خرم‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد از بهره‌مندی پنج روستای لرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از این پروژه خبر داد و گفت: این مهم در راستای افتتاح و بهره‌برداری از مرحله نخست پروژه آب‌رسانی مجتمع پیرجد صاحب‌الزمان (ع) خرم‌آباد محقق شده است.

علیرضا کاکاوند یادآور شد: با افتتاح فاز اول این مجتمع 500 خانوار ساکن در روستاهای سالی چوب‌تراش، سالی کوچک، دهنو پیرجد، پیرجد وسطی و سرنجه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی اقدامات انجام شده در قالب فاز اول این مجتمع را شامل خرید یک ‌هزار مترمربع زمین و راه دسترسی، حفر یک حلقه چاه عمیق، ساخت دو باب ایستگاه پمپاژ، اجرای خط پمپاژ و انتقال به طول 12 کیلومتر، ساخت دو باب مخزن بتنی 150 مترمکعبی، یک باب مخزن بتنی 100 مترمکعبی و یک باب مخزن سنگ و سیمان 80 مترمکعبی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان احداث 400 متر شبکه هوایی برق 20 کیلوولت، احداث پست هوایی برق 200 کیلووات و یک پست هوایی 50 کیلووات و تجهیز و راه‌اندازی پنج دستگاه الکتروپمپ شناور را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات لازم، در قالب فاز دوم این مجتمع نسبت به تکمیل شبکه داخلی روستاهای یاد شده اقدام و روستاهای پیرجد سفلی و سالی بزرگ نیز در قالب این پروژه از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول