اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید میراث فرهنگی همدان:

برای جشنواره صنایع دستی پول خرج نمی‌کنم

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان همدان با بیان اینکه لزومی برای برگزاری جشنواره صنایع دستی در استان وجود ندارد، گفت: برای جشنواره صنایع دستی پول خرج نمی‌کنم.

برای جشنواره صنایع دستی پول خرج نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا ایزدی در نخستین نشست مطبوعاتی خود افزود: اعتقادم بر این است که باید پول را به صورت بهینه خرج کرد و لذا برای برگزاری جشنواره پول خرج نمی‌کنم.

وی از بخش خصوصی، رسانه و صدا و سیما به عنوان سه ضلع توسعه در صنعت گردشگری و صنایع دستی یاد کرد و گفت: اگر این سه ضلع را در کنار یکدیگر داشته باشیم مطمئناً موفق خواهیم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تأکید بر نگاه علمی به مجموعه گردشگری استان اظهار داشت: کار علمی در گردشگری و کمک گرفتن از بخش خصوصی و رسانه‌ها زمینه را برای رشد و شکوفایی گردشگری در استان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ورودی گردشگر به استان در وضعیت خوبی است، تصریح کرد: متأسفانه برای ورود این گردشگران برنامه‌ای نداریم و اقدام خاصی در این زمینه انجام نمی‌دهیم.

ایزدی یادآور شد: اگر کارگروه میراث فرهنگی و همچنین شهرداری برای این مورد کمک نکنند این ورودی‌ها خود به معضل تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به وجود مناطق گردشگری تاریخی در سطح استان بیان داشت: نبود برنامه‌ای مشخص برای نقاط گردشگری استان بهترین نقاط را به بدترین منظره تبدیل خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: اگر در گردشگری استان و در بحث اقتصادی آن جرقه‌ای زده نشود باید با مشکلات همچنان دست و پنجه نرم کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال سهم همدان باشیم، اظهار داشت: ما به دنبال سهم جهانی میراث فرهنگی استان در سطح بین‌الملل خواهیم بود.

ایزدی با بیان اینکه استان از نظر صنایع دستی وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: این در حالی است که استانی چون کهکیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه نخست را کسب کرده و ما از آن استان عقب هستیم.

وی از وجود غار علیصدر و کتیبه گنج‌نامه به عنوان آثار تاریخی و شگفت‌انگیز یاد کرد و افزود: چرا هنوز این آثار تبدیل به برند جهانی نشده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان یادآور شد: در سال‌های 78 و 79 استان همدان به عنوان پایلوت گردشگری معرفی شد اما عدم برنامه‌ریزی این فرصت را به حال خود رها کرد.

وی با تأکید بر تعامل با بخش خصوصی اظهار داشت: اگر تعامل با بخش خصوصی ایجاد نشود و در این زمینه درآمدزایی صورت نگیرد نمی‌توان اقدام مناسبی را انجام داد.

ایزدی در پایان برچیدن چادرنشینی مسافران از سطح شهر را از اهداف مهم خود برشمرد و گفت: مراکز تاریخی استان باید درآمدزایی داشته باشند تا این درآمد برای خود گردشگر هزینه شود. 

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول