اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی بردسکن:

30 اثر تاریخی بردسکن در ردیف آثار ملی کشور ثبت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: بردسکن دارای 170 اثر تاریخی است که از این تعداد 30 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.

30 اثر تاریخی بردسکن در ردیف آثار ملی کشور ثبت شده است

به گزارش فارس از بردسکن، احمد صابری زارع صبح امروز و در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی، بردسکن جاذبه‌های گردشگری متنوعی در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و مذهبی دارد که می‌تواند صنعت توریسم این  منطقه را شکوفا کند.

صابری زارع از جمله جاذبه‌های گردشگری منطقه بردسکن در حوزه گردشگری تاریخی به برج علی‌آباد کشمر، مناره فیروز آباد، مقبره عبدل آباد، کاروانسرای کبودان و آب انبار سید باقر بردسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری طبیعی، کویر و نمکزارهای کویری، جنگل‌های طاق جنوب روستای رکن‌آباد، عظیم‌آباد  و قوژدآباد ،آبشار سربرج، غارهای درونه و دهانه بیجورد از جمله جاذبه‌های متعدد در این حوزه است که در طول سال گردشگران خاص خود را دارد.

وی نیز در حوزه گردشگری مذهبی به امامزاده کدوغن، امامزاده سرنخواب، امامزاده هاشم انابد، امامزاده سید محمد شهرآباد، امامزاده رکن‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از این اماکن مذهبی به دلیل  قرار گرفتن در موقعیت طبیعی جنبه طبیعت‌گردی نیز دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بردسکن گفت: در حوزه گردشگری کشاورزی نیز باغات پسته، باغات انار و نیز باغات انگور و انجیر به صورت پراکنده و باغات سیب و گردو و بادام در مناطق کوهپایه‌ای شمال از اهمیت والایی برخوردار است، که سالیانه علاوه بر مصرف منطقه مقدار زیادی از تولیدات شهرستان به استان و یا خارج از استان ارسال می‌شود.

وی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و طبیعی که در شهرستان وجود دارد می‌توان دست توانای نخبگان بردسکن در هر زمینه‌ای  چه فرهنگی، گردشگری و اقتصادی به گرمی فشرد که در کنار مسئولان، زمینه جذب سرمایه و خدمات ارزنده و رونق عمران و آبادی در این شهرستان را فراهم می‌آورند.

صابری در ادامه به برخی از عناوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان از جمله احداث مجتمع خدماتی بهداشتی درونه، احداث مجتمع خدماتی بهداشتی رکن‌آباد، احداث مجتمع خدماتی گردشگری در کاروانسرای کبودان، احداث مجتمع رفاهی و پذیرایی سنتی کویر در قلعه رحمانیه، احداث سایت گردشگری غار سیر و آهوبم، منطقه گردشگری درونه، منطقه گردشگری علی آبادکشمر  اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن اظهار کرد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری می‌توانند در حوزه‌های اعلام شده کمک کنند و بر رشد و توسعه صنعت گردشگری بیفزایند.

وی به صنایع این منطقه که ریشه در فرهنگ و هنر مردم سرزمین دارد و بیانگر اندیشه، اعتقادات و نحوه زندگی است، اشاره کرد و افزود: شهرستان بردسکن دارای صنایع‌دستی از جمله قالیبافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، فیروزه تراشی، قلمزنی و گلدوزی است که هنوز هم دستان هنرمند و عاشق در این صنعت تلاش دارند.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بردسکن در صدد است تا ضمن معرفی شهرستان در حوزه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود نگاهی جدی به توریسم و گردشگری کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان و از طرفی قرار گرفتن در تقاطع مواصلاتی و محل عبور و تردد مسافران بارگاه امام هشتم شیعیان، حضرت رضا(ع) از جنوب و جنوب غربی کشور و نیز مسافران عبوری از تهران، سبزوار به سمت شرق و جنوب شرقی می‌تواند منشا خیر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: بردسکن دارای 170 اثر تاریخی است که از این تعداد 30 اثر به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول