اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار فارس در امور عشایر:

مناسبت‌های فرهنگی عشایر در تقویم رسمی لحاظ شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: لحاظ کردن مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی عشایری در تقویم رسمی کشور، از جمله موضوعاتی است که باید با انجام کارهای ماندگار و از طریق مسئولان ذی‌ربط دنبال شود.

مناسبت‌های فرهنگی عشایر در تقویم رسمی لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امین‌الله قربانی کشکولی در سومین جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و هنری جامعه عشایر استان فارس، اظهار داشت: انتظار این است که مؤسسه‌های عشایری با هماهنگی، همفکری و همکاری به صورت منسجم و با بهره‌گیری از منابع غنی دینی و ملی، وظیفه خود را به نحو مطلوب و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از توان علمی و برنامه‌ریزی، به سند منسجم و مقبولی برای پیشبرد اهداف فرهنگی دست یابیم، افزود: این امر با مشارکت و تلاش فعالان عرصه فرهنگی عشایر، میسر می‌شود و لازم است تمام فعالان این حوزه با هماهنگی و هم‌اندیشی، خلاهای موجود را پر کنند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر تصریح کرد: لحاظ کردن مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی عشایری در تقویم رسمی کشور، از جمله موضوعاتی است که باید با انجام کارهای ماندگار و از طریق مسئولان ذی‌ربط دنبال شود.

قربانی کشکولی ابراز داشت: از آن جا که سال گذشته نخستین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب به طور مطلوب و با استقبال خوبی برگزار شد، امیدواریم از دومین شب شعر عاشورایی که با حضور گسترده جامعه ولایت‌مدار عشایر و مردم عاشورایی فارس و عشایر استان‌های جنوبی در آینده‌ای نزدیک در شیراز برگزار می‌شود، استقبال قابل توجهی شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود تمام دست‌اندرکاران حقیقی و حقوقی فعال و مسئول در حوزه‌های فرهنگ و هنر عشایر، در این مراسم معنوی حضور پررنگ داشته و با تمسک و توسل به سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و اباالفضل‌العباس (سلام‌الله علیه) حرکت نوینی را در معرفی شایسته ابعاد مختلف مسائل اجتماعی فرهنگی عشایر داشته باشند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر خاطرنشان کرد: تمدن، فرهنگ، آداب، سنن و شیوه زندگی عشایر فارس مورد توجه بسیاری از مردم کشورمان، ملل خارجی و امت اسلامی است که اگر برای معرفی ویژگی‌های آن‌ها، برنامه‌ریزی مناسب و متمرکز انجام شود در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد شکوفایی و رونق، در ابعاد مختلف باشیم.

قربانی کشکولی گفت: انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی این استان و کشور برای حفظ و تقویت، ترویج و تعمیق شاخصه‌های مثبت و هنجارهای غرورآفرین و آداب ارزشی عشایر اقدام به برنامه‌ریزی بلندمدت کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسان‌های متدین، متفکر، خوش‌ذوق و هنرپرور جامعه ولایت‌مدار عشایر، ظرفیت بالای فرهنگی عشایر را به نمایش بگذارند.

در این جلسه که تعدادی از مسئولان مؤسسه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و هنری عشایر حضور داشتند، مصوبات جلسه‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفت و برای شناسایی، ساماندهی و حمایت از مؤسسه‌ها و طرح‌های فرهنگی شایسته و مناسب که لازم است در سطح جامعه عشایری برگزار شود، پیشنهادهایی ارائه شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول