اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک کارگروه تخصصی

طرح راهبری ساماندهی عشایر فارس بررسی شد

خبرگزاری فارس: طرح راهبری ساماندهی عشایر فارس در افق 1404، با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس در کارگروه تخصصی آمایش این استان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح راهبری ساماندهی عشایر فارس بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس با بیان این‌که جامعه عشایری فارس 147 هزار و 700 نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: بر اساس گزارشات رسمی، سرعت اسکان عشایر در استان فارس نسبت به سرعت متوسط کشور، سریع‌تر است که به دو علت ساماندهی و هدایت‌های مسئولان مربوطه و اسکان خودجوش عشایر صورت گرفته است.

احمدعلی افکاری با اشاره به این‌که شرایط کوچ برای عشایر، نامناسب و سخت بوده و رشد جمعیت این قشر منفی است، افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید 50 درصد از جمعیت عشایر اسکان داده می‌شدند و هر چه سرعت اسکان بیشتر باشد علاوه بر تأمین رفاه و امنیت عشایر، موجب کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

وی با بیان این‌که عشایر در شرایط خشکسالی، با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری روبه‌رو می‌شوند، گفت: تدابیر خوبی از سوی دولت برای حل معضلات عشایر صورت گرفته است و باید با همکاری و همدلی خدمات مناسبی به این قشر از جامعه ارائه شود.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار فارس تصریح کرد: جامعه عشایری در تمام شرایط و مقاطع تاریخی، مدافع نظام اسلامی بوده و عشق و علاقه جامعه عشایر به نظام و کشور اسلامی، زبانزد است و باید با تلاش حداکثری، رفاه را برای عشایر این استان، فراهم کنیم.

افکاری با اشاره به این‌که طرح راهبری ساماندهی عشایر استان فارس باید برای تصویب نهایی به تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان ارسال شده و پس از تأیید، ملاک عمل قرار گیرد، گفت: خلاصه این طرح باید برای اعضای کارگروه آمایش استان فارس ارسال شود تا تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بتوانند نظرات کارشناسی خود را در این زمینه ارائه کنند.

انتهای‌پیام/2448/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول