اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی کرمان‌:

مصرف غذای نامناسب عامل بروز سرطان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ گفت: مصرف غذای نامناسب و استرس‌ها از جمله عوامل بروز سرطان در فرد است.

مصرف غذای نامناسب عامل بروز سرطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان بعد از ظهر امروز همایش کلیدهای طلایی پیشگیری و درمان سرطان به همت گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی و انجمن حمایت از بیماران سرطانی یاس‌‌ در فرهنگسرای کوثر شهر کرمان برگزار شد.

یک اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌ مصرف سیگار را یکی از عوامل بروز سرطان در افراد عنوان کرد و گفت: مصرف غذای نامناسب و استرس‌ها از دیگر عوامل بروز سرطان در فرد می‌شود.  

‌علی‌اکبر حق‌دوست‌ با تأکید بر اینکه باید عوامل ایجادکننده سرطان را شناخت، اظهار داشت: باید نسبت به سلامتی خود حساسیت کافی داشته باشیم.

وی خاطر‌نشان کرد: خطر سرطان در کمین است و همه می‌توانند در خطر باشند و در صورت مشاهده علائم سرطان در خود و یا خانواده خود نباید در این زمینه سهل‌انگاری کرد و سیگار یکی از عواملی است که موجب بروز سرطان در افراد می‌شود سیگار نه تنها برای فرد بلکه برای اطرافیان او هم بسیار خطرناک است.

حق‌دوست افزود: برخی مواد غذایی حدود 20 تا 30 سال طول می‌کشد تا خطرات آن مشخص شود و  به همین دلیل مصرف فاصله بین مواجهه عوامل خطر با بروز بیماری طولانی است تا منجر به بروز سرطان شود به طور مثال دیابت، فشار خون و اغلب سرطان‌ها با تاخیر خود را نشان می‌دهند، بنابراین ما نباید به خواب غفلت فرو برویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات دیگر مردم بی توجهی به تغذیه خودشان است تصریح کرد:  مردم با مصرف خوراکی ها و مواد غیر بهداشتی سلامت خودشان را در لبه پرتگاه قرار می‌دهند و اغلب ما پیشگیری را باور نداریم و تا زمان بروز سرطان و درمان به کالای گرانبهای سلامتی توجه نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما نسبت به سلامتی خود بسیار سهل انگاریم و همه چیز را به صدقه واگذار می‌کنیم و این اصل است، اما جایی درمان را نمی‌گیرد و این دو باید در کنار هم باشند و این مسئله مشکل در فرهنگ ما است در نتیجه همه در معرض خطر قرار داریم.

حق‌دوست با اشاره به اینکه به همه افراد و کسانی که دوستدار خود و خانواده‌هایشان هستند، توصیه می‌کنم به سلامتی خود بسیار اهمیت بدهند و رژیم‌های غذایی گیاهی و سالم را جایگزین رژیم‌های غذایی نادرست کنند.

به گزارش فارس در این همایش عمومی کلانتری‌خاندانی ‌فوق تخصص آنکولوژی‌،‌ علی‌اکبر حق‌دوست ‌اپیدمیولوژیست‌،‌ علیرضا ستوده‌نژاد ‌متخصص جراحی عمومی‌ و علی بهرام‌نژاد مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی‌ در مورد راه‌های پیشگیری و درمان سرطان سخنرانی کردند.

انتهای پیام/80018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول