اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه رامین:

نیروگاه رامین 7 درصد از برق کشور را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: نیروگاه رامین با یک میلیون و 850 هزار مگاوات ظرفیت، 45 درصد از برق مصرفی استان خوزستان و هفت درصد از برق شبکه سراسری را تامین می‌کند.

نیروگاه رامین 7 درصد از برق کشور را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدعلیرضا موسوی در اختتامیه پنجمین کنفرانس نیروگاه برق اظهار کرد: نیروگاه دارای توان علمی بالایی در ساخت قطعات است و یک هزار و 400 قطعه با تنوع 530 را تولید کرده است.

وی افزود: ملت ایران همیشه در شرایط سخت توانسته است با درک عمیق معنی خودباوری، توانایی‌هایش را در معرض دید وجدان‌های بیدار قرار دهد.

*رابطه دوسویه میان تولیدکنندگان برق و جامعه دانشگاهی و علمی کشور

مدیرعامل نیروگاه رامین تصریح کرد: کنفرانس نیروگاه‌های برق، یک رابطه دوسویه میان تولید کنندگان برق و جامعه دانشگاهی و علمی کشور است و امروز ما با وجود تحریم‌ها، شاهد رشد صنعت برق و جایگاه والای خود در خاورمیانه و جهان هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: در این کنفرانس بزرگترین چالش‌های پیش‌روی صنعت برق یعنی تحریم‌ها، بهینه‌سازی مصرف داخلی نیروگاه‌ها، خصوصی‌سازی و برون‌سپاری، بررسی نقش مدیریت در بالا بردن کارایی نیروگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*دقت بیشتری به‌کار گرفته شود

موسوی با اشاره به لزوم تربیت نیروهای کاردان در این حوزه خاطرنشان کرد: با ظهور پدیده اقتصاد و بورس انرژی باید منابع انسانی و تجهیزاتمان با دقت بیشتری به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: صنعت برق در حال تغییر ساختار نیروی انسانی خود است و این بدین معناست بدنه صاحب تجربه و تخصص این صنعت در حال جدایی از این پیکره هستند و باید افرادی که توسط جامعه علمی تربیت شده‌اند جای آنها را بگیرند.

*نیازمند فناوری جدید هستیم

مدیرعامل نیروگاه رامین با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی در عرصه نیروگاه‌های کشور رو به پیشرفت است، افزود: برای کاهش هزینه تولید در بازار رقابتی آینده، نیازمند فناوری جدید هستیم، در حالی که درگیر با تحریم بوده و تلاشگران این عرصه باید تلاش خود را در ساخت داخلی به کار گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه یک‌صد سال از عمر صنعت برق می‌گذرد و همچنان نیازمند تجهیزات جدید هستیم، اظهار کرد: بیش از ربع قرن از سن تجهیزات در نیروگاه‌های برق می‌گذرد و این افزایش سن باعث کاهش کارایی می‌شود.

انتهای پیام/72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول