اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد

تشدید نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده کالاهای غیراستاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان زنجان از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده کالاهای غیراستاندارد در استان زنجان خبر داد.

تشدید نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده کالاهای غیراستاندارد

داود کارگرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح نظارت بر واحدهای عرضه‌کننده کالا در استان همگام با سراسر کشور در قالب طرح طاها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان زنجان با نظارت جدی وارد بازار شده است، اضافه کرد: در قالب طرح طاها کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، خرید شده و پس از آن به منظور آزمایش به آزمایشگاه‌های همکار ارسال می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: چنانچه کالاهای موجود در واحدهای عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، با عرضه‌کنندگان برخورد جدی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با فرا رسیدن ایام نوروز و سال جدید میزان عرضه و خرید و فروش افزایش یافته است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام نظارت بیشتر شده و با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

کارگرزاده همچنین به رسیدگی بر شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیراستاندارد نیز اشاره کرد و گفت: سامانه 1517 اداره کل استاندارد برای این عمل راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: مردم استان می‌توانند با تماس با شماره 1517 نسبت به اعلام شکایات خود اقدام کنند که در این صورت نیز در اسرع وقت به شکایات رسیدگی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عرضه کالای غیراستاندارد تضییع حقوق مصرف‌کننده است، اضافه کرد: در حال حاضر سازمان استاندارد و به تبع آن اداره کل استاندارد استان زنجان حساسیت بالایی در راستای مقابله با کالاهای بی‌کیفیت دارند و هرگونه اهمال و سستی در این زمینه غیر قابل قبول است.

لازم به ذکر است، اخیراً با نظارت صورت گرفته توسط اداره کل استاندارد استان زنجان پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری پس از ارزیابی وضعیت کیفی محصولات و تجهیزات تولید و آزمایشگاهی واحدها تمدید شد.

در این ارزیابی محصولاتی از قبیل فرآورده یخی گروه شش با نام تجاری باغبان، سنگدانه ریز و درشت مورد مصرف در بتن ماده، دوغ بدون گاز در بسته‌بندی ظروف یکبار مصرف و همچنین دستمال توالت چهار لایه نرم تمدید شد.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول