اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:

33 آموزشگاه در هرمزگان از نعمت برق بی‌بهره‌ هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: از مجموع 143 واحد آموزشی که با مشکل برق مواجه هستند 33 آموزشگاه بطور کل حتی از نعمت برق موقت بی‌بهره هستند که علی‌رغم رفع همه موانع موجود تا کنون این معضل برطرف نشده است.

33 آموزشگاه در هرمزگان از نعمت برق بی‌بهره‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دوازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان مصوبات قابل توجه‌ای را به همراه داشت.

در این نشست که به ریاست ابراهیم عزیزی استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد، گزارش مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در خصوص عدم اجرای مصوبه جلسه گذشته برای برق‌رسانی به 33 مدرسه فاقد برق که به شرکت توزیع برق ابلاغ شده بود، واکنش جدی استاندار هرمزگان را در پی داشت.

به گفته رضا مدرس؛ از مجموع 143 واحد آموزشی که با مشکل برق مواجه هستند 33 آموزشگاه بطور کل حتی از نعمت برق موقت هم بی بهره هستند که علی‌رغم پیگیری جدی و رفع همه موانع موجود تا کنون این معضل برطرف نشده است.

وی بیان داشت: نوسازی مدارس برای اجرای مصوبه با همکاری و هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری همه اقدامات لازم از جمله بررسی میزان برآورد هزینه، نشست با دهیاران و حتی رایزنی با پیمانکاران شرکت توزیع برق را نیز به انجام رساند.

مدرس افزود: برغم همه پیگیری‌ها در جمع‌بندی نهایی رقم برآورد شده مورد تایید شرکت توزیع برق قرار نگرفت که این امر باعث عدم تحقق این مصوبه گردید.

معاون شرکت توزیع برق نیز در پاسخ با بیان اینکه در مجموع برای 42 واحد آموزشی یک میلیارد و 144میلیون برآورد هزینه به نوسازی مدارس اعلام شده است، اظهار داشت: برای 88 واحد آموزشی نیز 2 میلیارد و 57 میلیون ریال برآورد انجام شده است.

استاندار هرمزگان در واکنش جدی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پذیرفته نیست مدرسه ای ساخته شود و با مشکل برق، آب و سایر تجهیزات مورد نیاز روبرو باشد به نوسازی مدارس استان مأموریت داد ظرف یک ماه فارغ از همکاری شرکت توزیع برق، با هماهنگی معاونت امور عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری نسبت به انجام برق‌رسانی به مدارس با پیمانکاران مربوطه وارد عمل شود.

عزیزی همچنین با توجه به نیاز واحد آموزشی در شهرستان‌های حاجی آباد و جاسک دستور احداث 11 واحد آموزشی را در این مناطق صادر کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هیچ توجیهی پذیرفته نیست که مدارس استان با چنین مشکلاتی مواجه باشند و همه وظیفه دارند مسائل آموزش و پرورش را در صدر اولویت‌های کاری خود قراردهند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از شوراهای موفق، پیگیر، کارآمد و اثرگذار کارنامه درخشانی را در سال جاری داشته است از خدمات احمد آخوندی دبیر شورا و مدیر کل آموزش و پرورش در راهبری مجموعه قدردانی کرد.

به گفته استاندار هرمزگان: تشکیل منظم جلسات و پیگیری دقیق مصوبات تا حصول نتیجه از ویژگی‌های برتر شورای آموزش و پرورش است که کسب موفقیت‌های مهمی را در این ساختار بدنبال داشته است.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش ظرفیتی عظیم برای کمال جامعه است و مسائل آن باید فرابخشی دیده شود و در این راستا همه مسوول هستند.

عزیزی تاکید کرد: متولیان آموزش و پرورش نباید جز دغدغه تعلیم و تربیت مشغله دیگری داشته باشند و وقت و انرژی متولیان آن باید صرف رشد و پویایی جایگاه تعلیم و تربیت باشد.

استاندار هرمزگان  در پایان با اشاره به پایان سال 91 بر ضرورت آمادگی کامل در راستای فعالیت‌های ستاد اسکان نوروزی تاکید کرد و بیان داشت: علاوه بر این، از هم اکنون باید مهیا شویم تا با رفع موانع و مشکلات موجود، سال آینده آموزش و پرورش کم‌ترین مشکل را چه در بحث زیر ساخت‌ها و چه سایر امور نداشته باشد چراکه رشد و توسعه در گرو داشتن آموزش و پرورش کارآمد و پویاست.

در این نشست همچنین احمد آخوندی دبیر شورا و مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تشریح مصوبات جلسه گذشته به ارائه گزارشی در خصوص ستاد اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروزی پرداخت و گفت: امسال 385 آموزشگاه به ظرفیت 3 هزار و 37 کلاس در سراسر استان آماده اسکان است که بیشترین  آن در ناحیه یک بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام/88007/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول