اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از دو روز

برگزیدگان جشنواره تکم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره نمایش‌های تک نفره تکم با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر و تجلیل از آنها به پایان رسید.

برگزیدگان جشنواره تکم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در مجتمع فرهنگی، هنری الغدیر نیر برگزار شد، پس از ارزیابی هیئت داوران در نمایش‌های بخش مسابقه و از بین شش اثر راه یافته به این مرحله در بخش کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه آثار برتر معرفی و صاحبان آن تجلیل شدند.

در بخش بازیگری زن، شبنم معمری با نمایش «روز عزیز مرده» منتخب معرفی شد و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از وی تجلیل شد.

در بخش بازیگری مرد نیز از مجید رستمی به خاطر بازی خوب در نمایش «جایی گوشه قلبم» با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در بخش کارگردانی مهدی احدی به خاطر نمایش «تکرار» از مشگین‌شهر حائز رتبه اول شد و جایزه بهترین کارگردانی را نصیب خود کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه در این جشنواره آثاری از شهرهای نیر، اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و گرمی به این مراسم رسیده بود که شرکت‌کنندگان در بخش جنبی، مسابقه و ویژه نمایش‌های خود را عرضه کردند.

منصور شرفی افزود: در این جشنواره که برای اولین‌بار برگزار شد، هفت نمایش از مناطق مختلف حاضر شده بودند که در مدت دو روز با اجرای نمایش‌ها فضای با نشاطی را در آستانه عید نوروز برای هموطنان فراهم کردند.

وی عنوان کرد: این جشنواره به صورت دائمی به میزبانی نیر برگزار می‌شود که در این زمینه امیدواریم در سال‌های آینده آثار متنوعی را نیز شاهد باشیم.

شرفی از اختصاص اعتبار ویژه برای تجهیز و تکمیل مجتمع فرهنگی، هنری الغدیر نیر خبر داد و بیان داشت: انتظار می‌رود در سال‌های آینده فضای مطلوبی در این مکان به وجود آید تا جشنواره با گستردگی خاص به ثمر بنشیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از برپایی این جشنواره را پاسداشت ارزش‌ها، سنن و فرهنگ عید باستانی نوروز و معرفی آن به عموم مردم اعلام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه استان اردبیل به جهت دارا بودن سنن و آداب نوروزی از استان‌های غنی کشور است، اضافه کرد: آیین تکم‌خوانی از رسوم کهن و قدمتی این منطقه است که در آن حرکات موزون عروسک چوبی توسط تکم‌گردان اجرایی شده و نویددهنده بهار و بشارت‌دهنده سال نو است.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول