اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 28 اسفندماه صورت می‌یرد

برگزاری جشنواره صدای بهاره در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره صدای بهاره از تاریخ 28 اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره صدای بهاره در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره ‌کل اظهار کرد: با تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون رئیس جمهور جشنواره صدای بهاره در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: از 28 اسفندماه تا پنج فروردین‌ماه برنامه‌های متنوع فرهنگی و از پنجم تا 16 فروردین‌ماه برنامه‌ها متناسب با ایام فاطمیه برگزار می‌شوند.

ریاحی تصریح کرد: اجرای موسیقی سنتی، برپایی غرفه‌های سوغات استان، صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و پخت آش محلی از مهم‌ترین برنامه‌های جشنواره صدای بهاره در استان است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به برگزاری این جشنواره در تمامی استان‌های کشور مسافران و گردشگرانی که چهارمحال و بختیاری را مقصد سفر خود قرار می‌دهند از برپایی جشنواره صدای بهاره مطلع هستند و بازدید از آن را در برنامه سفر خود قرار می‎‌دهند.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم استان را به کشور معرفی کنیم، گفت: استان 11 درصد منابع آب شیرین کشور را داراست، دارا بودن بیش از 11 میلیارد متر مکعب آب شرب و وجود ظرفیت‎های اکوتوریسم از جمله ظرفیت‌های استان به ‌شمار می‎رود.

ریاحی افزود: استان چهارمحال و بختیاری تمام این ظرفیت‎ها را دارد اما هنوز به دلیل عدم آگاهی برخی نام ما را با دیگر استان‎ها اشتباه می‎گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جاذبه‌های بکر، طبیعی و قومیتی از دیگر ظرفیت‌های استان است، گفت: استان در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی محلی، گیاهان دارویی و کوچ عشایر دارای ظرفیت‌های خوبی بوده که چهارمحال و بختیاری را تبدیل به امپراطوری گردشگری و طبیعی ایران کرده است.

انتهای پیام/68005/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول