اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 17 گروه نمایشی

جشنواره نمایش عروسکی در گرمی آغاز شد

خبرگزاری فارس: دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی با حضور 17 گروه نمایشی در شهرستان گرمی آغاز شد.

جشنواره نمایش عروسکی در گرمی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که عصر امروز در سالن پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمی برگزار شد، گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در دو گروه ارشد و کودک به اجرای برنامه پرداخته و در پایان از گروه‌های برتر تجلیل می‌شود.

در روز اول، دو گروه کودک از بخش انگوت گرمی با نمایش «کودک بدجنس» و گروه نمایشی ارشد از شهر گرمی با عنوان «میهمان خاک» اجرای برنامه داشتند و قرار است در روزهای آینده آثار نمایشی منتخب در این جشنواره به معرض دید گذاشته شود.

در این مراسم دبیر جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: با داوری‌های انجام شده از بین آثار ارسال شده 17 اثر برای اجرا در این جشنواره انتخاب شده که داوری آثار براساس فعالیت‌های انجام شده گروه‌های نمایشی و نوآوری و ابداعات موضوعی و محوری انجام شده است.

داریوش علومی ادامه داد: در این جشنواره نمایش عروسکی از شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، خلخال و بیله‌سوار حاضر شده و از بین آنها سه گروه برگزیده به جشنواره منطقه‌ای راه می‌یابند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایش عروسکی با محوریت و مرکزیت کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان گرایش به نمایش‌های عروسکی با موضوع و محوریت مسایل تربیتی، دینی و ارزشی است که امیدواریم این انتقال پیام به شکل شایسته و مطلوب انجام شود.

این مسئول تصریح کرد:‌ در 11 دوره گذشته نمایش‌های خوبی از شهرهای مختلف ارائه شده و ما سعی کردیم از نمایشنامه‌نویسان، کارگردانان،‌ عروسک‌گردانان، طراحان و سازندگان موسیقی در قالب این جشنواره تجلیل کنیم.

علومی با یادآوری اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به حرکت‌های مؤثر در تربیت شایسته نسل آینده نیازمند هستیم، بیان داشت: با توجه به حرکت‌هایی که در حوزه تولید عروسک‌ها و برخی از آثار تأثیرگذار تربیتی و فرهنگی صورت گرفته است؛ باید با تولید چنین نمایش‌های عروسکی بتوانیم اصالت زندگی و سبک تربیتی اسلامی و دینی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: جشنواره نمایش عروسکی در دوازدهمین ایستگاه خود توانسته جایگاه و اصالت خود را باز یابد تا بتوان در قالب این جشنواره زیباترین آثار را با مفاهیم ارزشی و انسانی تولید و برای کودکان و نوجوانان مهیا کرده و در اختیار آنها گذاشت.

انتهای پیام/62006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول