اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار و خبرنگاران صورت پذیرفت

آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات بندرعباس/ برگزاری مانور انتخاباتی در فرمانداری

ستاد انتخابات بندرعباس فعالیت خود را به صورت رسمی با حضور خبرنگاران و فرماندار این شهرستان آغاز کرد.

آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات بندرعباس/ برگزاری مانور انتخاباتی در فرمانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی بعد از ظهر امروز در حاشیه آیین آغاز به کار رسمی ستاد انتخاباتی شهرستان بندرعباس و همچنین برگزاری یک مانور انتخاباتی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو از احساس مسئولیت و دلسوزی همکاران نسبت به انجام وظایف و مسئولیت‌شان تشکر کرد و اظهار داشت: برگزاری دو انتخابات مهم پیش‌رو طبق قانون یکی از وظایف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بوده و در انجام این وظیفه هیچ کوتاهی و سهل انگاری قابل قبول نیست.

وی بر حساسیت دو انتخابات تاکید کرد و افزود: یکی از فرآیندهای انتخابات ثبت‌نام از داوطلبان است که مسئولان ثبت نام باید با نهایت دقت و با توجه به اینکه ثبت الکترونیکی صورت می‌گیرد در این امر مهم نهایت دقت را به کار برند.

فرماندار بندرعباس در پایان از مسئولان ثبت‌نام خواست با سعه‌صدر، اخلاق حسنه و طبق قانون به وظیفه خود عمل نمایند.

یادآور می‌شود تعداد اعضای شورای اسلامی روستاهای تا 1500 نفر جمعیت، سه نفر و روستاهای بیش از 1500 نفر جمعیت و بخش نیز پنج نفر خواهد بود.

در شهر بندرعباس 204 روستای واجد شرایط برخورداری از شورای اسلامی وجود دارد که از این میزان 183 روستا زیر 1500 نفر جمعیت و 22 روستا بالای 1500 نفر جمعیت هستند و جمعا 656 نفر تعداد اعضای شورای اسلامی باید برای روستاهای این شهرستان انتخاب شوند.

همچنین در شهرستان بندرعباس پنج شهر وجود دارد که در این دور از انتخابات 13 نفر به عنوان اعضای شورای شهر بندرعباس و چهار شهر دیگر نیز در  هر کدام پنج نفر به عنوان اعضا شورا انتخاب خواهند شد که در مجموع 33 نفر به شورای شهرها راه خواهند یافت.

یادآور می‌شود به‌منظور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر، هیئت اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و عضویت رئیس اداره ثبت احوال، رئیس اداره آموزش و پرورش و هشت نفر از معتمدان محدوده شهرستان تشکیل می‌شود.

همچنین برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا، هیئت اجرایی بخش به ریاست بخشدار و عضویت نمایندگان دستگاه‌های مذکور در ماده (32) و مسئول جهاد کشاورزی بخش و یا معاون وی و هفت‌نفر از معتمدان محدوده بخش تشکیل می‌شود‌.

انتهای پیام/2310/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول