اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آمل صاحب سالن حرفه‌ای تئاتر شد/ مرکزی برای یادبود عباس امیری

سالن حرفه‌ای تئاتر بلک باکس زنده‌یاد عباس امیری در شهرستان آمل افتتاح شد.

آمل صاحب سالن حرفه‌ای تئاتر شد/ مرکزی برای یادبود عباس امیری

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سالن حرفه‌ای تئاتر بلک باکس زنده‌یاد عباس امیری یکی از نوابغ عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان با حضور خانواده‌اش پنجشنبه شب در مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر(عج) این شهرستان افتتاح شد.

این سالن یکی از نخستین سالن‌های حرفه‌ای تئاتر در استان مازندران محسوب می‌شود که برای ساخت و تجهیز آن حدود 150 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در آئین افتتاح این سالن حرفه‌ای که با جشن اردیبهشت تئاتر همزمان شد، بیان داشت: تئاتر یکی از هنرهای موثر و اثرگذار جامعه است که اکثریت هنرمندان کشورمان کار خود را با تئاتر آغاز کرده‌اند.

محمد محمدی با اشاره به ظرفیت بالای هنر تئاتر در شهرستان و توجه ویژه به آن یادآور شد: در بیشتر اوقات گروه‌های متعدد هنری در این شهرستان با ترافیک، کمبود فضای تمرین و مشکل جا برای اجرای نمایش‌ها روبرو بودند که این امر با توجه به نیاز هنرمندان محقق شد.

وی با اعلام اینکه این سالن با توجه به مشکلات متعدد اعتباری برای رفاه حال هنرمندان گروه‌های نمایشی ساخته شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با ایجاد فضای لازم، تهیه سخت‌افزار و امکانات زیرساختی شاهد پیشرفت روزافزون هنر در این شهرستان بزرگ و هنرپرور باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در مورد مراسم جشن اردیبهشت تئاتر این شهرستان که در این سالن برگزار شد، متذکر شد: این حرکت همزمان با گرامیداشت روز جهانی تئاتر و تجلیل از هنرمندان این هنر فاخر انجام شد.

این مسئول همچنین به نام این سالن حرفه‌ای اشاره کرد و اذعان داشت: مرحوم عباس امیری از هنرمندان فقید و پیشکسوت این شهرستان در عرصه سینما و تلویزیون است که توانسته در زمان حیات خود هنرمندان زیادی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

انتهای پیام/‌86012/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول