اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

روزی که روابط عمومی برای خبرنگار، خبرنگاری می‌کند

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل از روزی سراغ می‌گیرد که روابط عمومی‌ها برای خبرنگار، خبرنگاری می‌کنند.

روزی که روابط عمومی برای خبرنگار، خبرنگاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جاوید صحرایی عصر امروز همزمان با روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس و در گفت‌وگو با این رسانه اظهار داشت: خبرنگار در طول عمر خود می‌نویسد چه از گذشته که در عصر مربوط به خود نوشتند و چه در حال در دوران اطلاعات و ارتباطات می‌نویسند و در آینده هم به فراخور گسترده زمان و مکان باز می‌نویسند.

وی تصریح کرد: خبرنگار از مهره‌های اساسی جوامع بشری محسوب می‌شود چرا که همواره در بطن جامعه و افکار عمومی می‌اندیشد و در جملات خود آنها را به رشته تحریر در می‌آورد تا واقعیت را تمام عامه مردم بخوانند و بفهمند.

صحرایی با اعلام اینکه در هر عصر و زمان خبرنگار با گردش اطلاعات، تقویت شعور انسان‌ها میزان آگاهی ما را افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد:‌ اگر این اقدامات با رسالت مهم امانتداری، عدالت و صداقت همراه نباشد افکار عمومی از حقایق انحراف می‌یابد، به عوض پیشرفت پس رفت حاصل می‌شود و انحطاط در جامعه رخ می‌دهد.

این پیشکسوت حوزه روابط عمومی و رسانه اضافه کرد: دید خبرنگار از برداشت موضوع و فرآوری آن در قلم خبرنگار برجستگی و ویژگی‌های خود را نشان می‌دهد و در نهایت می‌توان گفت اصالت او رسالت او و برعکس و به مساوات و نیابت و سیاست از ارزش بسیار مهمی برخوردار است پس آنچه حاصل تلاش خبرنگار است نویسندگی ماهرانه‌اش برای تأمین نیازهای خبری مخاطبان و در غایت هدف عمل به تعهد خود به زمان امروزی اطلاع‌رسانی است.

وی بیان کرد: اگر حضور فعال خبرنگار نباشد جریان ارتباطی و اطلاعات با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌شود و شناخت، رشد و شکوفایی بشر و جامعه دچار رکود می‌شود پس این فرضیات در زمانی که علوم ارتباطات به مثابه امروزی پیشرفت نکرده قابل نقد و بررسی است که سرعت انتشار اخبار در دفتر زمان بطئی و کند می‌باشد بنابراین شرایط اختصاصی را بایستی در شأن خبرنگار دانست که در مقایسه با امکانات پیشرفته امروزی چنین تصور می‌شود که باید تمام استعدادهای خود را به لحظه در مقابل شرایط کلی ولو موردی وفق داده و با سازگاری با محیط انتشار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گفت:‌ در عصر حاضر به فراخور رشد فزاینده توان ابزار اطلاع‌رسانی باید سرعت عمل و عملکرد خبرنگار شتاب بگیرد و از همه مهم‌تر تعادلی بین مردم، خبر و منبع خبری ایجاد شود تا هیچ یک از این سه عنصر حتی لحظه‌ای نسبت به همدیگر تعامل و تأخیری نداشته و هر یک از آنها با هم در ارتباط باشند.

صحرایی در ادامه افزود: با این وجود چه بگوییم و چه نگوییم خبرنگار برای خودش یک مسئولیت شاخص دارد و در عصر حاضر بیشتر از گذشته اهمیت و جایگاه و ضرورت وجودی آن بیش از پیش بر همگان روشن است و باید تلاش کنیم تا روز به روز ارزش وجودی خبرنگار صاحب اندیشه و فکر و قلم شفاف‌تر و روشن‌تر باشد.

وی یاد و خاطره شهید صارمی و نامگذاری 17 مرداد به همین مناسبت را گرامی داشت و تصریح کرد: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و ارباب مطبوعات و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های فعال تداوم‌بخش رسالت عظیمی هستند که امروز بر دوششان است و به یقین ارزش گرانبهای خون پاک چنین انسان‌های ارزشمند را برای همیشه زنده و پویا نگه می‌دارند.

صحرایی خاطر نشان کرد: روابط عمومی‌ها، مدیران و کارشناسان این حرفه با شغل خبرنگاری و روزنامه‌نگاری قرابت زیادی دارند و چه بسا جوهره و چکیده وظایف و مسئولیت‌های این قشر در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای نمود و بروز واقعی پیدا می‌کند.

این پیشکسوت عرصه روابط عمومی و رسانه اضافه کرد: علمای علم ارتباطات و اساتید روابط عمومی بر این باورند که با وجود قلم خبرنگار ارتباط دستگاه و سازمان با مخاطبان مربوط به خود برقرار می‌شود و در این کانال ارتباطی تمامی گفتمان‌ها لحاظ می‌شود به طوریکه روابط عمومی‌ها خصوصیات خبرنگاران را دارا هستند و در یک فضای تعاملی می‌توانند به پیشبرد اهداف کمک کنند.

انتهای پیام/62007/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول