اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری اردبیل:

اردبیل و سرعین جزو 20 شهر مقصد گردشگری است

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اردبیل و سرعین جزو 20 شهر مقصد اصلی سفرهای داخلی در کشور است.

اردبیل و سرعین جزو 20 شهر مقصد گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته گردشگری در اردبیل با اشاره به نتایج آمارگیری از گردشگران ملی در تابستان سال گذشته اظهار داشت: اردبیل و سرعین جزو 20 مقصد اصلی سفرهای داخلی در کشور است که سالانه پذیرای بیش از 10 میلیون گردشگر در این شهرها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس این آمارگیری‌ها 57 درصد مردم در طول تابستان حداقل یک مورد سفر داشته و 60 درصد از سفرها با اقامت شبانه همراه بوده است، خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد 67 درصد گردشگران که دارای وسیله نقلیه شخصی و 43 درصد گردشگران که فاقد وسیله نقلیه بودند به مسافرت رفتند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام اینکه 99 درصد مسافرت‌های تابستانی داخلی بوده است، یادآور شد: تنها یک درصد از مسافرت‌ها به خارج از کشور انجام شده است.

این مسئول گفت: 98 درصد از گردشگران بدون تور و تنها دو درصد از گردشگران با تور مسافرت کردند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: بررسی تعداد نفر شب، اقامت سفرهای انجام شده به تفکیک استان مقصد نشان می‌دهد با اینکه مقصد اصلی دو درصد از سفرهای داخلی به استان اردبیل بوده ولی چهار درصد از گردشگران کشوری در این استان اقامت داشتند.

تقی‌زاده افزود: این امر بیانگر افزایش مدت ماندگاری گردشگران در استان اردبیل است.

وی با اشاره به وجود 31 استان و بیش از 420 شهرستان در کشور قرار گرفتن شهرهای اردبیل و سرعین به عنوان 20 شهر مقصد اصلی سفرهای کشور را مهم ارزیابی کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: چهار درصد گردشگران کشوری در طول سفر از استان اردبیل بازدید کردند.

تقی‌زاده وجود مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و کوه سبلان را به عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور در کنار آثار گرانبهای تاریخی طبیعی فرهنگی و چشمه‌های بی‌نظیر و صنایع دستی و سوغاتی اردبیل را از قابلیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه گردشگری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: قرار گرفتن اردبیل و سرعین به عنوان یکی از 20 شهر مقصد اصلی گردشگری در کشور زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را فراهم کرده و نشان می‌دهد که مسئولان امر بایستی از گردشگری به عنوان دومین محور توسعه استان حمایت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول