اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری گیلان خبر داد

افتتاح 6 پروژه گردشگری در گیلان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از افتتاح شش پروژه گردشگری این استان در دهه ولایت خبر داد.

افتتاح 6 پروژه گردشگری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، فردین پورهادی عصر امروز در مراسم افتتاح هتل سه ستاره «بهار جانبازی» این شهرستان با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در ایام دهه امامت و ولایت شش پروژه در گیلان راه‌اندازی شد.

وی، این پروژه‌ها را شامل دو هتل سه ستاره در رودسر ذکر کرد و افزود: برای افتتاح این دو پروژه بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان از منابع آورده‌های اقتصادی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با افتتاح این دو پروژه، 150 تخت افزایش می‌یابد و زمینه اشتغال 32 نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی افتتاح دو دفتر نمایندگی اطلاع‌رسانی گردشگری سلامت در شهرستان مرزی آستارا را از دیگر پروژه‌های این دهه ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه در راستای گردشگری سلامت به بهره‌برداری رسیده و برای شش نفر شغل ایجاد کرده است.

معاون گردشگری گیلان افتتاح یک هتل در شفت را از دیگر پروژه‌های دهه ولایت برشمرد و تصریح کرد: این هتل با 60 تخت و مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی افتتاح یک هتل در انزلی را از دیگر پروژه‌ها معرفی کرد و افزود: این هتل با 60 تخت و مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده و برای تعداد 10 نفر شغل ایجاد کرده است.

به گفته پورهادی، برای اجرای این شش پروژه بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تعداد 78 نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: در طول سه سال گذشته شاهد افتتاح 9 هتل در رودسر بوده‌ایم که زمینه اشتغال تعداد 140 نفر را فراهم کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد کشور بر صنعت نفت متکی است، خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های نظام و منویات رهبری تلاش می‌کنیم که در افق 1404 بالغ بر 20 میلیون گردشگر را وارد ایران کنیم.

وی صنعت گردشگری را مولد خوب اشتغال و اقتصاد کشور دانست که می‌تواند جایگزین خوبی برای صنعت نفت باشد.

پورهادی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی و ایرانی به کشورهای جهان، یادآور شد: با ورود گردشگران به ایران به راحتی می‌توانیم انقلاب و فرهنگ خود را به مردم جهان صادر کنیم که این امر نیازمند یک سری زیرساخت‌ها است.

وی رودسر را دارای ظرفیت‌های لازم برای گردشگری علمی، کشاورزی و تفریحی دانست.

انتهای پیام/2300/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول