اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان:

آمار مهاجرت معلمان و دانش‌آموزان کوهبنانی بالاست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان گفت: کمبود امکانات در کوهبنان منجر به افزایش مهاجرت معلمان و دانش‌آموزان کوهبنانی به شهرستان‌های دیگر شده است.

آمار مهاجرت معلمان و دانش‌آموزان کوهبنانی بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسین اکبری صبح امروز در دیدار با نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان با داشتن 700 نفر نیروی شاغل و بیش از 4 هزار دانش‌آموز در زمینه تعلیم و تربیت گام بر می‌دارد.

وی ابراز داشت: به دلیل فراهم نبودن زمینه کاری برای جوانان و ادامه تحصیل تعدادی از همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان همه ساله به شهرهای اطراف و مرکز استان کرمان مهاجرت می‌کنند که این امر در برنامه‌ریزی همچنین اختصاص بودجه و اعتبارات اثرگذار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهبنان ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان زمینه برای گسترش مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی در این خطه فراهم است.

اکبری افزود: در حال حاضر دبیرستان نمونه دولتی متوسطه دوره اول در سال‌های آتی نیز نسبت به پذیرش دانش‌آموزان اقدام می‌کند، لذا باید سعی شود مجوز دبیرستان نمونه دولتی متوسطه دوره دوم شهید باهنر نیز حفظ شود تا زمینه برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند در این مدارس فراهم شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان کوهبنانی از استعداد ویژه‌ای در ابعاد آموزشی و پرورشی برخوردار هستند به گونه‌ای که شاهد درخشش آنها در مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و هنری در سطح استان کرمان و کشور بوده‌ایم.

اکبری خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان کوهبنانی در زمینه پاسخگویی به سئوالات تشریحی بسیار خوب عمل می‌کنند، اما در تست‌زنی ضعیف هستند در همین راستا تلاش بر این است که از وجود اساتید و مشاوران مجرب در این زمینه برای دانش‌آموزان استفاده شود.

وی عدم کار زیربنایی در آموزش و پرورش کوهبنان را یکی از مشکلات اساسی دانست و افزود: با توجه به استعداد و نبوغ دانش‌آموزان کارگاه و آزمایشگاه مرکزی و همچنین پژوهش‌سرا نداریم و این در حالی است که تجهیزات مدارس کوهبنان بسیار قدیمی و فرسوده است که پاره‌ای از آنان متعلق به 15 سال قبل است.

اکبری کمبود وسایل کمک آموزشی، کمبود امکانات رفاهی و تفریحی و کمبود امکانات تکنولوژی جدید را از دیگر مشکلات موجود دانست و اذعان داشت: باید تلاش شود تا در شهرستان کوهبنان مرکز رفاهی خانه معلم احداث شود.

وی گفت: اردوگاه شهید دانشوری که در بهترین نقطه آب و هوایی کوهبنان واقع شده است، بیش از 16 هکتار وسعت دارد و یک حلقه چاه برای درختکاری و کشاورزی در این اردوگاه حفر شده و در صورت مجهز شدن به امکاناتی نظیر آلاچیق، فضاسازی، ساخت میدان ورزشی و تفریحی می‌تواند با پذیرش اردوهای شهرستان‌های اطراف و حتی اردوهای استان‌های یزد و خراسان جنوبی درآمدزا باشد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در زمینه تربیت بدنی طرح‌های بزرگ و ملی ورزشی در حال اجراست و به این مهم اهمیت ویژه‌ای داده شده است، اما دانش‌آموزان کوهبنانی از داشتن استخر شنای سرپوشیده و آب گرم محروم هستند.

اکبری عنوان کرد: اردوگاه شهید دانشوری کوهبنان با داشتن فضایی مناسب و زیرساخت‌هایی همچون آب و برق بهترین مکان برای احداث استخر شنا است.

وی یادآور شد: امیدواریم توجه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان کوهبنان در مجلس شورای اسلامی همچنین تلاش، همفکری و همدلی والدین شاهد رفع مشکلات آموزشی در بام فرهنگی استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول