اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض به ناپدید شدن دانش‌آموزان در مکزیک ادامه دارد

مردم مکزیک بار دیگر در اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهایی خواستار یافتن هرچه سریعتر آن‌ها شدند.

اعتراض به ناپدید شدن دانش‌آموزان در مکزیک ادامه دارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، صدها تن از معترضان مکزیکی بار دیگر در حمایت از 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» این کشور به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهایی از دولت مکزیک درخواست کردند تا هرچه سریع‌تر این پرونده را به پایان رسانده و ناپدیدشدگان را پیدا کند.

طی این تظاهرات بسیاری از شهروندان، دانش‌آموزان، دانشجویان دانشگاه ملی خود مختار مکزیک و همچنین دانش‌پژوهان مؤسسه ملی «پلی‌تکنیک» این کشور از میدان استقلال (یکی از مکان‌های تاریخی مکزیک که بنای یادبود استقلال این کشور نیز در آن واقع شده است) «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک تا میدان انقلاب (یکی دیگر از مکان‌های تاریخی این کشور با وجود بنای یادبود انقلاب) این شهر به نشان حمایت از خانواده‌های ناپدیدشدگان به راه افتاده و خواستار برقراری عدالت در حق این دانش‌آموزان بی‌گناه شدند.

اعتراض کنندگان در این تظاهرات با به دست گرفتن پرچم‌های سیاه و سفید به نشان غم و اندوه و همچنین با سر دادن شعارهایی چون «ما دانش آموزان را زنده می‌خواهیم»، «مرگ، خشونت و ناپدیدشدن دیگر کافی است» از دولت مکزیک خواستند تا همه افراد ناپدید شده را زنده و سالم پیدا کرده و به خانواده‌هایشان تحویل دهد.

دانشجویان دانشگاه خودمختار مکزیک که چندی پیش از سوی افسران پلیس فدرال مکزیک مورد تهاجم قرار گرفته بودند با شرکت در این تظاهرات به گونه‌ای دیگر اعتراض خود را از این ناامنی‌ها و خشونت‌های به وجود آمده در سطح کشور نشان داده و نارضایتی خود را به گوش مقامات دولتی رساندند.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول