اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دانشجویان مکزیکی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند

دانشجویان دانشکده‌های تربیت معلم مکزیک ضمن درخواست استعفای رئیس جمهور این کشور هشدار دادند در صورت عدم توجه به این موضوع، تظاهرات خود را شدت می‌بخشند.

دانشجویان مکزیکی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند

گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، یکی از رهبران دانشجویان معترض دانشکده‌های تربیت معلم مکزیک طی کنفرانسی مطبوعاتی هشدار داد: اگر «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور این کشور در راستای پرونده ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در ایالت جنوبی «گررو» ظرف 6 روز آینده استعفا ندهد تظاهرات علیه دولت وی در سراسر این کشور آمریکای لاتینی شدت خواهد گرفت.

این پیام توسط دانشجویانی که به طور موقت 2 ایستگاه رادیویی در شهر «چیلپانسینگو» ( مرکز ایالت «گررو») را به دست گرفته بودند، صادر شد؛ این اقدام به صورت مسالمت‌آمیز انجام گرفت و هیچ حادثه‌ای پیرامون آن گزارش نشده است.

دانشجویان دانشکده‌های تربیت معلم سراسر مکزیک از دولت این کشور تقاضا کردند که اطلاعات بیشتری در مورد سرنوشت 43 دانش‌آموز مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در ایالت جنوبی «گررو» که در 26 سپتامبر سال جاری (4 مهر 93) پس از حمله پلیس شهر «ایگوآلا» ناپدید شدند، ارائه دهد.

این دانشجویان با برپایی تظاهرات و مسدود کردن بزرگراهی که شهر «آکاپولکو» با «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک را مرتبط می‌سازد به رانندگان اجازه دادند بدون پرداخت عوارض عبور از این محدوده حرکت کنند؛ معترضان همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند «وال مارت» را اشغال کردند که این امر باعث شد مردم مواد غذایی را به صورت رایگان دریافت کنند.

از زمانی که 43 دانش آموز مدرسه «آیوتسیناپا» ناپدید شده‌اند اعتراضات گسترده‌ای در سراسر مکزیک صورت گرفته و مقامات مکزیکی به این موضوع اذعان دارند که شهردار و پلیس شهر «ایگوآلا» در ناپدید شدن این دانش‌آموزان نقش داشته‌اند.

بسیاری از دانشجویان معترض همچنین اظهار کردند که ناپدید شدن دانش‌آموزان جرم و جنایتی بوده که توسط دولت مکزیک صورت گرفته و در این راستا از «نیتو» خواستند تا قبل از اتمام سال دوم ریاست جمهوریش استعفا دهد.

«انریکه پنیا نیتو» در 1 دسامبر 2012 (11 آذر 91 ) به عنوان رئیس جمهور مکزیک منصوب شد؛ بر اساس قانون اساسی این کشور اگر یک رئیس جمهور قبل از اتمام 2 سال خدمتش استعفا دهد مقامات این کشور آمریکای لاتینی باید با برگزاری انتخاباتی مجدد فرد دیگری را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول