اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در ادامه اعتراضات به ناپدید شدن دانش‌آموزان

مردم مکزیک ورودی فرودگاه بین‌المللی پایتخت را مسدود کردند+تصاویر

مکزیکی‌های معترض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز، طی اقدامی جدید به سوی فرودگاه بین‌المللی پایتخت کشور خود رفته و ورودی آن را مسدود کردند.

مردم مکزیک ورودی فرودگاه بین‌المللی پایتخت را مسدود کردند+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، اعتراضات گسترده نسبت به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز عادی مدرسه «آیوتسیناپا» منجر به بسته شدن ورودی فرودگاه بین‌المللی «مکزیکوسیتی» پایتخت مکزیک، از سوی تظاهرکنندگان شد.

نیروهای پلیس نیز وارد عمل شده و تلاش کردند از شدت اعتراضات بکاهند که بین آنها و تظاهرکنندگان در اطراف فرودگاه درگیری ایجاد شد.

صدها نیروی پلیس ضدشورش به جوانان معترض نزدیک شدند تا به این ترتیب از ورود آنها به فرودگاه جلوگیری کنند؛ معترضین نیز حین راه رفتن و دویدن این شعار را سر می‌دادند: ما آنها را زنده می‌خواهیم.

علاوه بر این، کاروان معترضین به ناپدید شدن دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی به پایتخت رسیدند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که تعداد زیادی از نیروهای پلیس در محل حاضر بودند و برای جلوگیری از ورود دانش‌آموزان به این فرودگاه حصاری انسانی ایجاد کرده بودند.

43 دانش‌آموز عادی مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در ایالت جنوبی «گررو» در 26 سپتامبر (4 مهر 93) پس از حمله پلیس شهر «ایگوآلا» ناپدید شدند؛ از آن زمان اعتراضات گسترده مردمی در مکزیک و حتی در جهان رخ داده تا بدین ترتیب دولت «انریکه پنیا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک را برای یافتن جوانان تحت فشار قرار دهند.

اعتراض مکزیکی‌ها برای یافتن دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت

خانواده‌ها و دوستان 43 دانش‌آموز عادی ناپدید شده در ایالت «گررو» به همراه مردم، تجمع بزرگی در میدان «سوکالو» واقع در پایتخت این کشور ایجاد و تاکید کردند که مبارزه خود را تا زمان زنده یافتن ناپدید شدگان ادامه خواهند داد.

افراد حاضر در تجمع از نقاط مختلف مکزیک آمده بودند، در حالی که دانش‌آموزان، اتحادیه‌ها و دیگر سازمان‌ها به طور همزمان به سومین اقدام جهانی در راستای اعتراض به مورد مدرسه «آیوتسیناپا» پیوستند که مورد حمایت 22 کشور جهان قرار گرفته است.

تمام افرادی که می‌خواستند پیامی را علیه قانون مصونیت از مجازات اعلام کنند، از سکوی میدان «سوکالو» بالا رفته و شهادت خود را اعلام کردند؛ یکی از این افراد «اسه‌کیل موندراگون» بود که مرگ فرزندش «اسماعیل موندراگون» را که جمجمه‌اش به علت سهل‌انگاری یک جراح فک و صورت شکسته و جان خود را از دست داده بود محکوم کرد و اذعان داشت که عدالت در مورد این پزشک اجرا نشده است.

«فلیپه دلا کروز» پدر یکی از دانش‌آموزان بازمانده اعلام کرد: ما تا زمانی که این جوانان را پیدا کنیم و یا تا زمانی که آنها را به ما تحویل دهند خسته نخواهیم شد و دست از اعتراض بر نمی‌داریم؛ ما مطمئنیم که می‌دانند آنها کجا هستند و امید داریم که دوباره دانش‌آموزان را ببینیم.

هر یک از سخنرانی‌ها نشان دهنده خشم ملت مکزیک نسبت به بی‌توجهی‌های مقامات قضایی بود؛ در مورد «آیوتسیناپا» نیز خاطرنشان کردند که مقامات ایالتی، مجرمین این حادثه  هستند زیرا جوانان پس از حمله پلیس «ایگوآلا» واقع در ایالت «گررو» ناپدید شدند.

یکی از معترضین تصریح کرد: مورد «آیوتسیناپا» حادثه‌ای بود که در سازمان‌های بین‌المللی بازتاب پیدا کرد، که ظاهرا تنها موضوعی است که برای دولت «پنیا نیتو» حائز اهمیت می‌باشد.

مردم مکزیک به شدت نسبت به نقض حقوق بشر در کشور خود خشمگین هستند زیرا از اینکه قربانی خشونت باشند خسته شده‌اند.

مردم طی تظاهرات مذکور، واقعه تلخ مهد کودک «ای‌بی‌سی» را نیز یادآوری کردند؛ این اتفاق در سال 2011 رخ داد و طی آن بر اثر سوء رفتار گروهی از پزشکان، 49 کودک جان خود را از دست دادند و 76 کودک دیگر نیز زخمی شدند که متاسفانه برخورد قضایی با عاملین آن صورت نگرفت.

معترضین اطمینان دادند که تا زمان اطلاع یافتن از محل ناپدید شدگان، تظاهرات را در تمامی ایالت‌ها ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول