اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دلیل عجیب اسرای عراقی برای اعتصاب غذا!

اعتصاب غذای گروهی از اسرای عراقی مستقر در پادگان حشمتیه وارد دوازدهمین روز خود شد . اسرای عراقی که اعتصاب غذا کرده اند طی اطلاعیه ای خواست های خود را به دو زبان فارسی و عربی انتشار دادند.

دلیل عجیب اسرای عراقی برای اعتصاب غذا!

رخدادهای2 شهریور 1361

  • در پی بیانات مهم و تاریخی امام خمینی در باره ضرورت الغای قوانین خلاف شرع بر جای مانده از زمان طاغوت شورای عالی قضایی کلیه این گونه قوانین را ملغی اعلام کرد .

 

  • آیت الله خامنه ای : تنها محور اصلی که می توان از آن مشتی ساخت و بر مغز خیانتکاران به ملت فلسطین فرود آورد ، اسلام است .

 

  • ملت فلسطین می تواند با استفاده از تجربه های گذشته خود و به نام خدا و با اتکا  به خدا و کینه نسبت به همه قدرت های توسعه طلب شرق و غرب ، بار دیگر بسیج شود.

 

  • دفتر سیاسی حرکت مجاهدین عراقی با صدور بیانیه ای نسبت به برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بغداد هشدار داد . 

 

  • آیت الله منتظری در ارتباط با اوضاع کشور لبنان و توطئه بیرون راندن فلسطینی ها از این کشور اعلام کرد : باید ملت های مسلمان را آماده جنگ با صهیونیزم جهانی کرد .

 

  • طی چند روز اخیر ، پاسداران انقلاب اسلامی و برادران مستقر در دادستانی انقلاب اسلامی ، مرکز دو خانه تیمی منافقین را شناسایی کردند .

 

  • اعتصاب غذای گروهی از اسرای عراقی مستقر در پادگان حشمتیه وارد دوازدهمین روز خود شد . اسرای عراقی تاکید کردند « ما در انتظار فرمان امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی سر می بریم ، جان و خون و خانواده های خود را وقف امت اسلامی و امام خمینی می کنیم .»

کلیه قوانین خلاف شرع دادگستری ملغی اعلام شد

پیش از ظهر دیروز در پی بیانات مهم و تاریخی امام خمینی در باره ضرورت الغای قوانین خلاف شرع بر جای مانده از زمان طاغوت شورای عالی قضایی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه مهمی خطاب به کلیه دادگاه ها و دادسراهای سراسر کشور انتشار داد و طی آن کلیه این گونه قوانین را ملغی اعلام کرد . در این بخشنامه آمده است : به فرمان مقام معظم ولایت فقیه شورای عالی قضایی به موجب این بخشنامه مقرر می دارد کلیه قوانین گذشته که بر خلاف اسلام می باشد ملغی و کان لم یکن است .

بر اساس این بخشنامه «قضات محترم موظفند تا ابلاغ قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بر تمام مواردی که تشخیص دهند قوانین موجود بر خلاف شرع اسلام است با استناد به منابع معتبر فقهی و یا فتوای معتبر حکم قضیه را صادر کنند و شورای عالی قضایی از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان می خواهد به منظور نظم و هماهنگی بیشتر در کار دادگاه ها و دادسراها هر چه سریعتر و حداکثر ظرف ده روزآینده لوایحی را که شورای عالی قضایی بر اساس موازین اسلامی تنظیم و در نیمه اول خرداد ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی تسلیم نموده است به شورای عالی قضایی ابلاغ نماید تا در اختیار شعب دادگستری قرار گیرد و ملاک عمل واقع شود»(1)

آیت الله خامنه ای : تحقق همه شعارهای خود را تحت لوای اسلام می دانیم

گروهی از مدرسین معارف اسلامی دفتر آموزش ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و نیروی انسانی این وزارتخانه دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهوری دیدار کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام حسینی مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران نیز حضور داشت ، رئیس جمهور طی سخنانی با تاکید بر این نکته که محور اصلی علوم ، دانش دین است گفت : اگردانش دین که محور اساسی دانش هاست، دریک حرکت و انقلاب ، و در یک جامعه نباشد، و یا به طور ناقصی وجود داشته باشد ، بقیه ی علوم کارآئی و کارگشائی لازم خود را نخواهند داشت.

رئیس جمهور تاکید کردند : اگر امروز وزارت آموزش و پرورش در پرورش دینی فرزندان این جامعه تاکید کند ، که می کند ، کاری طبق مقتضای این انقلاب انجام داده است. هر کسی که در هر نقطه ای نغمه ای جز این ، سر دهد ، نغمه ای بر خلاف طبیعت انقلاب اسلامی و مقتضای خط اصیل انقلاب ، سر داده است .

ایران در دراز مدت احتیاج دارد که بیشتر از آن چه امروز هست اسلامی شود

ایشان افزودند :  کشور ما در دراز مدت احتیاج دارد که اسلامی بماند و بیشتر از آنچه که امروز هست ، اسلامی شود  چه از لحاظ نظام و چه از لحاظ تعمیق اندیشه اسلام در ذهن افراد این جامعه ، که تحقق این امر مهم در آموزش و پرورش است زیرا این وزارتخانه حوزه علمی و دینی وسیعی است که متضمن مسلمان ساختن هرچه بیشتر و اسلامی کردن آینده این مملکت است .

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود خدمات ارزنده شهید مظلوم بهشتی و دو شهید عزیز و صدیق امام و امت ، باهنر و رجائی را در تدریس و تدوین و آموزش معارف اسلامی بخصوص برای نسل جوان مورد تقدیر قرار داده و افزودند :  باید از سرنوشت انقلاب های دیگر که ایمان بخدا را مورد توجه قرار ندادند عبرت گرفته و خود ، اسوه ای برای کسانی باشیم که می خواهند انقلاب موفقی انجام د هند.

تنها مشتی که می توان بر مغز خیانتکاران فلسطین کوبید

 آیت الله خامنه ای سپس به خروج رزمندگان فلسطینی از بیروت اشاره کرد و ضمن سرزنش اینکار گفتند  : جای تعجب نیست که آمریکا و اقمار آن ، با همدستی اسرائیل خبیث با نقشه های از پیش تنظیم شده تلاش کنند تا شعله انقلاب فلسطین را خاموش نمایند . از آمریکا و دول مرتجع منطقه جز این کار، انتظاری نیست .

رئیس جمهوری تاکید کردند  : انقلاب فلسطین می توانست خنجری در پهلوی آمریکای جنایتکار باشد زیرا این ملت با سابقه آوارگی خود ، غربت را از لحظه ولادت لمس کرده است . ایشان ادامه دادند : فلسطین می توانست برای شرق و غرب زنگ خطری باشد.

رئیس جمهوری توصیه کردند : تنها محور اصلی که می توان از آن مشتی ساخت و بر مغز خیانتکاران به ملت فلسطین فرود آورد ، اسلام است .

ایشان تاکید کردند  که ملت فلسطین می تواند با استفاده از تجربه های گذشته خود و به نام خدا و با اتکا  به خدا و کینه نسبت به همه قدرت های توسعه طلب شرق و غرب ، بار دیگر بسیج شود و موفقیتی را که آزادگان عالم سال ها برای ملت فلسطین آرزو می کنند ، به دست آورد .

ایشان گفتند : توصیه ما به سران مقاومت فلسطین این است که به نام خدا و محور اندیشه الهی و اسلامی را تجربه کنند . زیرا اگر ملتی به خدا متکی شد لامحال نسبت به دشمنان خود کینه می ورزند و این ، رمز موفقیت یک ملت انقلابی است . رئیس جمهوری ضمن حمله به کشورهای مرتجع گفتند  : کشورهای مرتجع هماهنگ با هم از سکوت دولت های اسلامی سوء استفاده کردند و مقاومت فلسطین را درهم کوبیده و متلاشی کردند.

ایشان اظهار امیدواری کردند که این از هم پاشیدگی ، میان مقاومت فلسطین سرانجام نگرفته باشد و پایه های مقاومت آن ، همچنان باقی باشد. اگر اسلام به میان بیاید یقینا باقی خواهد ماند . ایشان گفتند  : تجربه موفقیت آمیز ملت انقلابی و مسلمان ایران تجربه ای است که می تواند ملت انقلابی فلسطین را نجات دهد .(2)

هشدار نسبت به برگزاری اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد در بغداد

دفتر سیاسی حرکت مجاهدین عراقی با صدور بیانیه ای نسبت به برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بغداد هشدار داد و کوشش های امپریالیسم جهانی برای جلوگیری از سقوط رژیم صدام را به شدت محکوم کرد . (3)

آیت الله منتظری : باید ملت های جهان را آماده جنگ با صهیونیزم جهانی کرد

آیت الله منتظری در ارتباط با اوضاع کشور لبنان و توطئه بیرون راندن فلسطینی ها از این کشور پیامی صادر و تاکید کرد : باید ملت های مسلمان را آماده جنگ با صهیونیزم جهانی کرد . وی با اشاره به این که این روزها جهان اسلام شاهد جنایتی بزرگ از ناحیه آمریکا و دستیارانش است افزود : جوانان مسلمان و علمای لبنانی نگذارند یک حکومت ضد اسلامی و هم پیمان صهیونیست ها سر کار بیاید .

آیت الله منتظری همچنین تصریح کرد : تاریخ به دولت هایی که در برابر این جنایت عظیم ساکت ، بی تفاوت و یا هم صدا بوده اند لعنت و نفرین می فرستد .

وی همچنین با اشاره به این که اشغال لبنان و قتل عام مسلمانان بیدفاع زنگ خطری است برای اسلام و تمام کشورهای اسلامی ادامه داد : این توطئه بزرگ که با طراحی آمریکا و سازش با شوروی به دست نژاد پرستان صهیونیست انجام شد لکه ننگی است بر دامان سران کشورهای مرتجع و سازشکار عرب و غیر عرب.

آیت الله منتظری همچنین با تاکید بر این نکته که تجربه حدود 30 سال اشغال فلسطین ثابت کرده است که دولت ها نمی خواهند و نمی توانند فلسطین و قبله اول اسلام را آزاد سازند ادامه داد : مادامیکه سرنوشت کشورهای اسلامی به دست سران مرتجع و خود فروخته می باشد برای اسلام و مسلمین جز ننگ و ذلت به ارمغان نمی آورند .  (4)

 کشف دو خانه تیمی و هلاکت عده ای از منافقین

به گزارش روابط عمومی کمیته مرکزی انقلاب اسلامی طی چند روز اخیر ، پاسداران انقلاب اسلامی و برادران مستقر در دادستانی انقلاب اسلامی ، مرکز دو خانه تیمی منافقین را شناسایی کردند و ساکنین خانه ها را دستگیر  و یا به هلاکت رساندند . همچنین بر اساس این گزارش در چند درگیری خیابانی عده ای از منافقین کشته شدند . (5)

دلیل عجیب اسرای عراقی برای اعتصاب غذا !

اعتصاب غذای گروهی از اسرای عراقی مستقر در پادگان حشمتیه وارد دوازدهمین روز خود شد . اسرای عراقی که اعتصاب غذا کرده اند طی اطلاعیه ای خواست های خود را به دو زبان فارسی و عربی انتشار دادند .

در این اطلاعیه با اشاره به این که « ما اسرای عراقی مستقر در بخش 2 کمپ 2 پادگان حشمتیه از تاریخ 20 مرداد ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کردیم و تا تحقق خواست هایمان به اعتصاب ادامه خواهیم داد»

خواست های سربازان اعتصاب کننده عراقی عبارت است از ؛

جهت خدمت به مجروحین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از مقامات مسئول می خواهیم با اهدای ماهیانه مقداری از خون ما برحسب تعیین پزشکان اقدام نمایند.

از مقامات مسئول می خواهیم روزانه به مدت 10 ساعت از انرژی کاری ما در جهت خدمت به جمهوری اسلامی به طور مجانی استفاده نمایند که اجر ما با خدا است .

ما در انتظار فرمان امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات مسئول جهت فداکاری برای پیروزی اسلام به سر می بریم ، جان و خون و خانواده های خود را وقف امت اسلامی و امام خمینی می کنیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است : ما به اعتصاب غذای خود ادامه خواهیم داد تا برای جهانیان ثابت کنیم علیرغم این که جمهوری اسلامی ایران به یاری محرومان و مستضعفان آمده است ما اجبارا به این جنگ کشانده شدیم . (6)

پی نوشت:

 جمهوری اسلامی  ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 12

کیهان  ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 17

اطلاعات ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 3

جمهوری اسلامی ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 4

اطلاعات ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 9

اطلاعات ، 2 شهریور 1361 ، صفحه 10

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول