اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور خوکفایی مددجویان صورت گرفت

فعالیت کارگاه قالی‌بافی مددجویان امداد در تویسرکان

مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان گفت: به منظور خودکفایی مددجویان کمیته امداد، صد و هجدهمین کارگاه قالی‌بافی مددجویان در بازه زمانی سه ماهه فعالیت خود را آغاز کرد.

فعالیت کارگاه قالی‌بافی مددجویان امداد در تویسرکان

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اشتغال را نیاز اصلی رشد جامعه خواند و اظهار داشت: کار بر اساس آیات و روایات دینی، از یک سو سبب پویایی و نشاط جامعه می‌شود و از سوی دیگر از بروز و ظهور نابسامانی‌ها جلوگیری می‌کند.

وی کار را جوهره انسان خواند و تصریح کرد: اشتغال، بسترساز کاهش گناه و پیشرفت اقشار مردم جامعه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان ادامه داد: رویکرد محوری کمیته امداد بر مبنای توانمندسازی خانوداه‌های زیر پوشش در قالب ارائه برنامه‌ها و طرح‌های بنیادین است.

*ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان رویکرد کمیته امداد

وی یادگیری مهارت و فنون را از مؤلفه‌های اصلی در ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان دانست و تصریح کرد: کمیته امداد پس از شناسایی نیروی انسانی مستعد و جویای کار، زمینه را برای توانا شدن فرد در حرفه مورد نظر فراهم می‌کند.

کرمی‌مقدم با بیان اینکه خودکفایی افراد زیر پوشش این نهاد منجر به کاهش محرومیت جامعه می‌شود، گفت: با توانمند شدن فرد محروم  پیامدهای منفی حاصل از فقر و فاصله طبقاتی سطوح مختلف جامعه کمتر می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌ به جامعه هدف، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، آموزش مهارت فرش‌بافی برای بانوان و دختران مددجو است که طی سه ماه در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی این هنر را می‌‌آموزند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان افزود: در هر دوره فرش‌بافی 15 کارآموز با گذراندن دوره بهبافی و عالی‌بافی، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و با حمایت کمیته امداد وارد بازار کار می‌شوند.

*آموزش فرشبافی به مددجویان

وی با بیان اینکه در این کارگاه نقشه‌های اصفهان، جو‌زان ملایر، جوشقان و محرابی بافته می‌شود، افزود: هنگامی که بافت به 30 تا 40 سانتی‌متر برسد، دار قالی به منازل مددجویان انتقال یافته و استادکاران کمیته امداد هر 15 روز یک ‌بار بر روند کار و بافت فرش‌ها نظارت دارند.

کرمی‌مقدم با اشاره به اینکه در هر دوره برای یادگیری هر کارآموز 500 هزار تومان هزینه می‌شود، گفت: تمام هنرآموزان مددجو در پایان کار به اداره فنی‌ و حرفه‌ای معرفی می‌شوند تا برای آنها گواهینامه صادر شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج این هنر ارزشمند ملی موجب احیاء این هنرصنعت اصیل ایرانی می‌شود، تأکید کرد: با این اقدام، مددجویان ضمن خودکفایی، زمینه تقویت اقتصادی جامعه را فراهم می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان با تأکید بر اینکه مهمترین رهاورد مهارت‌آموزی مددجویان در حوزه مشاغل خانگی، وحدت و همدلی اعضا و استحکام اساس خانواده است، متذکر شد: ایجاد اشتغال‌ پایدار برای نیازمندان و محرومان در ارتقای وضعیت اقتصاد کشور نقش‌آفرین است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول