اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

امنیت کشور، چین را پای میز مذاکره آورد

«عباس سلیمی‌نمین» گفت: اگر چین برای قراردادی مهم با ایران پای میز مذاکره آمده است،‌ دلیلی غیر از آرامش فعلی ایران ندارد.

امنیت کشور، چین را پای میز مذاکره آورد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «عباس سلیمی‌نمین»، مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: مردم به این آگاهی رسیده‌اند که اگر آرامش از کشور به هر دلیلی برود، کشورهایی چون چین، هند و روسیه هرگز برای همکاری با ایران چراغ‌سبز نشان نخواهند داد.

وی افزود: اگر چین برای قراردادی مهم با ایران پای میز مذاکره آمده است،‌ دلیلی غیر از آرامش فعلی ایران ندارد. به هر حال چین کشوری است که بیشترین ارز مازاد را دارد و طبیعی است دنبال همکاری اقتصادی با کشورها باشد.

سلیمی‌نمین ادامه داد: البته خیلی‌ها از جمله احمدی‌نژاد و همچنین رسانه‌هایی که توسط آمریکا و اسرائیل و البته عربستان اداره می‌شوند درباره قرارداد با چین به دروغ ادعاهایی را مطرح کردند تا مردم را نسبت به این قرارداد بی‌اعتماد کنند. اما مردم هیچ اعتنایی به این دروغ‌ها نشان ندادند تا ایران شرایط لازم را برای عقد قراردادی مهم پیدا کند.

مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران گفت: جمهوری‌اسلامی هیچ‌گاه با کشوری دشمنی نداشته و از این پس هم نخواهد داشت. نمونه‌اش همین برجام بود که نظام با دولت آمریکا مذاکره کرد و البته تفاهم‌نامه هم نوشت. اما با اینکه ما به همه تعهدهایمان پایبند بودیم،‌ آمریکایی‌ها حتی حاضر نشدند تحریم را از دارو بردارند تا مشخص شود ‌عنادشان با نظام اسلامی همیشگی است.

سلیمی نمین تصریح کرد: در سال ۹۶ قشر جوان که حتی حاضر نبودند تاریخ را بخوانند، از سر ناآشنایی با مشی آمریکایی‌ها به روحانی رأی دادند تا بلکه مشکل ۲ کشور حل شود. آمریکا‌، آمریکاست و در هر شرایطی دست از ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی برنخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول