اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

توافق ایران و چین موجی از انتقاد علیه ترامپ ایجاد می‌کند

استاد دانشگاه جرج میسون گفت: مسلماً همکاری چین و ایران باعث شرمساری دولت ترامپ خواهد بود و باعث می‌شود مقادیر قابل توجهی از اظهارنظرهای انتقادی در مطبوعات و کنگره ایجاد شود.

توافق ایران و چین موجی از انتقاد علیه ترامپ ایجاد می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس،«ادوارد رودز»، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا در خصوص توافق ایران و چین گفت: توافق بین ایران و چین در حقیقت یک پاسخ منطقی از هر دو طرف به شرایط ایجاد شده از سوی ترامپ است. هم برای ایران و هم برای چین، این همکاری آشکارا یک راه حل است.

ادوارد رودز افزود: دیپلمات‌های ایرانی ممکن است نسبت به سایر شرکای چین -در آفریقا، سریلانکا و پاکستان - توافق بهتری با پکن داشته باشند. چین به نفت ایران، بازارهای ایران و پایگاه‌های نظامی در ایران بسیار کمتر از نیاز ایران به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد. اگر مذاکره‌کنندگان ایرانی توانسته‌اند بر عدم تعادل در قدرت مذاکره غلبه کنند، این یک شاهکار چشمگیر خواهد بود. 

وی ادامه داد: مسلماً همکاری چین و ایران باعث شرمساری دولت ترامپ خواهد بود و باعث می‌شود مقادیر قابل توجهی از اظهارنظرهای انتقادی در مطبوعات و کنگره ایجاد شود. به طور قابل ملاحظه‌ای، اسرائیل و همچنین گروه‌های ضدایرانی در ایالات متحده در تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا برای اتخاذ موضع محکم‌تر نسبت به ایران تلاش می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل در پایان گفت: در حالی که برخی از ناظران آمریکایی ممکن است با این موضوع موافقت کنند که سیاست‌های فشار ایالات متحده در ونزوئلا و ایران شکست خورده است، دولت ترامپ همچنان این عقیده را ندارد. اگر وضع موجود به هر دلیلی برای ایالات متحده دردناک شود، نظر دولت ترامپ این است که تنها راه‌حل، افزایش فشار بیشتر است. به عبارت دیگر، گزینه‌هایی که دولت ترامپ در نظر دارد،  ادامه سیاست فشار است و کنار گذاشتن آن نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول