اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قیمت پرتقال در باغ ٢٠٠٠ تومان؛ فروش در بازار۲۰ هزار تومان!/ سود اصلی به جیب دلالان و سورتینگ داران می‌رود

مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: چه دلیلی دارد باغداری که پرتقالش را بر روی درخت ٢ تا ٣٠٠٠ تومان فروخته و قیمت آن داخل انبارهای سورتینگ و سردخانه ها کیلویی ۶ تا ٧٠٠٠ تومان شده به دست مصرف کننده کیلویی ۲۰ هزار تومان برسد؟

قیمت پرتقال در باغ ٢٠٠٠ تومان؛ فروش در بازار۲۰ هزار تومان!/ سود اصلی به جیب دلالان و سورتینگ داران می‌رود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمد جواد خاکزاد، مشاور نظام صنفی کشاورزی با بیان اینکه بحث گرانی در بازار ارتباط مستقیمی با حضور دلالان و سوداگران مابین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دارد، اظهار کرد: دولت بایستی در این میان تعیین و تکلیف کند. یعنی یا ساماندهی بازار میوه را به تشکل‌ها و تولیدگنندگان مرتبط واگذار کند و خودش نقش نظارتی داشته باشد یا اینکه مستقیما وارد عرصه شود و بازار را کنترل کند، زیرا دلیلی ندارد باغداری که محصول پرتقالش  را بر روی درخت ۲ تا ٣٠٠٠ تومان فروخته و داخل انبارهای سورتینگ و سردخانه ها  ۶ تا ٧٠٠٠ تومان شده به دست مصرف کننده کیلویی ۲۰ هزارتومان برسد.

وی افزود: صاحبان سردخانه و سورتینگ داران به دنبال منافع جزیره‌ای خودشان هستند و وظیفه خود را در تقسیم سود با کشاورز انجام نمی‌دهند و با وجود اینکه تولیدکننده یکسال تمام برای کود، سم و آب هزینه پرداخت می‌کند و سختی زیادی می‌کشد ولی سود اصلی به جیب سورتینگ داران می‌رود و اخیرا نیز سود به دلالانی می‌رسد که بازار را شناسایی کرده و در مواقعی وارد بازار می شوند.

خاکزاد تصریح کرد: اوج تولید میوه در آبان و آذر است و بعد از آن بایستی کل تولیدات بخش کشاورزی از روی زمین جمع آوری شود. بیشتر کشاورزان به دلیل اینکه یکسال هزینه کرده‌اند بدهکار بانک، بیمه و فروشگاه‌های سم یا کارگزاران نهاده‌ها هستند و به همین دلیل مجبورند محصولاتشان را هرچه سریعتر بفروشند که بیشترین آسیب را هم می‌بینند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول