اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز توزیع میوه شب عید از 25 اسفند ماه/مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خرید میوه مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید انجام شده و از 25 اسفند ماه توزیع آن انجام می‌شود.

آغاز توزیع میوه شب عید از 25 اسفند ماه/مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کردستان، اظهار کرد: برنامه دولت برای تامین میوه شب عید امسال در کردستان خرید و توزیع 950 تن پرتقال و سیب یارانه‌ای است.

وی افزود: 420 تن از این میزان در سطح شهرستان سنندج توزیع شده و بقیه نیز در دیگر شهرستان‌های استان بنا بر نرخ جمعیتی بین شهروندان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تا این لحظه قیمت تمام شده سیب 11 هزار و 800 تومان و پرتقال 13 هزار و 400 تومان است که پس از محاسبه یارانه در نظر گرفته شده از سوی دولت پیش بینی می‌شود بین 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت خرید به دست مصرف کننده برسد.

دره‌وزمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، یادآور شد: تا کنون 685 تن روغن نباتی ویژه صنف، یک هزار و 291 تن ویژه خانوار توسط سازمان صمت، 420 تن توسط شرکت‌های پخش و 305 تن نیز توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ روغن مایع در استان نداریم و مشکل کمبود روغن جامد هم سراسری است، بیان کرد: در مجموع مشکلی از لحاظ توزیع کالاهای اساسی در کردستان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این چهار ماه 600 تن برنج هندی 1121 و 401 تن هم شکر خانوار در بسته‌های سه کیلویی با قیمت 24 هزار تومان در استان توزیع شده است و 670 تن مرغ منجمد توزیع شده است.

دره‌وزمی به بحث قیمت مرغ اشاره کرد و اظهار کرد: قیمت باید به گونه‌ای تعیین شود که نه تولیدکننده ضرر کند و نه مصرف کننده چرا که با حمایت از تولیدکننده، تولید همچنان ادامه داشته باشد و مشکلی برای مصرف کننده ایجاد نشود.

وی افزود: امروز بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی قیمت مرغ باید 20 هزار و 400 تومان باشد اما حتی یک روز هم نتوانسته‌ایم با این قیمت مرغ را به دست مصرف کننده برسانیم که این جای سوال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: مرغداران نهاده دامی را با قیمت مصوب دولتی مطالبه کرده و تحویل می‌گیرند اما در هنگام فروش به قیمت مصوب پایبند نیستند و به هر قیمتی که بخواهند به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول