اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مدیرعامل توانیر: شرایط سختی برای تامین برق در کشور داریم/ تنظیم ۴۰ برنامه برای رفع مشکل برق در فصل گرما

مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به گرمای زودرس ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم و از سوی معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل توانیر: شرایط سختی برای تامین برق در کشور داریم/ تنظیم ۴۰ برنامه برای رفع مشکل برق در فصل گرما

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مدیرعامل توانیر با اشاره به وضعیت شبکه برق اظهار کرد: امسال گرمای شدید و زودرس و در کنار آن کاهش بارندگی و خشکسالی شرایط سختی را برای تامین برق در کشور ایجاد کرده است.

محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به رشد ۲۲ درصدی مصرف برق، تصریح کرد: استفاده زودرس از چاه‌های آب در کنار استفاده از سیستم‌های سرمایشی همزمان فشار مضاعفی را به شبکه برق تحمیل کرده است

وی افزود: به دلیل خشکسالی ذخایر سد‌ها کاهش محسوسی داشته است و  این موضوع باعث می‌شود که میزان استفاده از انرژی‌های برق آبی به صورت کامل امکان پذیر نباشد.

متولی زاده بیان کرد: با توجه به مشکلات پیش رو نقش مردم در مدیریت مصرف و همکاری با توانیر برای ارائه خدمات پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تجربه همکاری در سال گذشته فضای مثبتی را برای تعامل میان مردم و صنعت برق ایجاد کرده است.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: برای مدیریت مصرف، صنعت برق گام نخست را از خود آغاز کرد و با دستور معاون وزیر دستور صرفه جویی و مدیریت مصرف به شرکت‌های تابعه این وزارتخانه ابلاغ شد.

وی افزود: به موجب این ابلاغیه باید مصرف تمام ادارات و زیر مجموعه‌های وزارت نیرو به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد و این موضوع با رصد میزان مصرف به راحتی قابل مشاهده است.

متولی زاده بیان کرد: استفاده از کولر‌های گازی در نقاط معتدل ممنوع شد و در مناطق جنوبی نیز دمای کولر باید بر روی ۲۶ درجه تنظیم شود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با توجه به گرمای زودرس ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم و از سوی معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: این برنامه به تفکیک وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی آماده و مسوولیت‌های هر یک از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در این ارتباط ابلاغ می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول