اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

۴۰۹ هکتار از اراضی مرغوب اطراف تهران به بیت‌المال اعاده شد/ مسئولین باید در قبال ترک‌ فعل خود پاسخگو باشند

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه ۴۰۹ هکتار از اراضی مرغوب اطراف تهران به بیت‌المال اعاده شد گفت: خوشبختانه ابلاغ الکترونیکی در استان تهران از ۷۶ درصد به ۸۴ درصد رسیده که بعضا این درصد در برخی از محل‌ها خیلی بیشتر است.

۴۰۹ هکتار از اراضی مرغوب اطراف تهران به بیت‌المال اعاده شد/ مسئولین باید در قبال ترک‌ فعل خود پاسخگو باشند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری میزان گفت‌وگویی با محمد جواد حشمتی، رئیس دادگستری استان تهران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.
 


افزایش ۱۸ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها

- از نظر رفع اطاله دادرسی به کمک مجموعه همه اجزای دادگستری و واحد‌های قضایی در سال ۹۹ کار بزرگی صورت گرفته و در دادگستری استان تهران با ورودی ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار پرونده در سال ۹۹ توانستیم بیش از  ۲ میلیون و ۶۴۷ هزار پرونده رسیدگی کنیم.

- در این زمینه در واقع با افزایش ۱۸ درصدی در رسیدگی‌ها مواجه هستیم و بخشی از این تلاش‌ها از موجودی‌های منتقلی سال‌های قبل و سنوات قبل بوده که به سال ۹۹ منتقل شده بود.

- خوشبختانه توانستیم بیش از ۱۲۰ هزار پرونده معوقه مسن سنواتی در سال ۹۹ را رسیدگی و تعیین تکلیف کنیم که در نوع خودش بی‌نظیر است.

 افزایش ابلاغ الکترونیکی به ۸۴ درصد/ برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیک

- خوشبختانه ابلاغ الکترونیکی در استان تهران از ۷۶ درصد به ۸۴ درصد رسیده که بعضا این درصد در برخی از محل ها خیلی بیشتر است.

- خوشبختانه در زمینه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا برای برگزاری ملاقات‌های مردمی توانستیم از سامانه‌های الکترونیکی هم برای ارتباط با مردم و هم نشست با همکاران قضایی استفاده کنیم.

- ارتباط با زندان و مجموعه‌های مرتبط با دادگستری از طریق الکترونیک سبب شد تا تحول خوبی در این زمینه صورت گیرد که جای تقدیر دارد.

 آزادی ۵ هزار زندانی با استفاده از تأسیسات حقوقی

- وظیفه و تکلیف ایجاب می‌کند تا به موضوع زندان بیشتر توجه کنیم و تقریباً همه امکانات را معطوف کردیم که در این زمینه مصروف می‌شود.

- به جهت کثرت و تعدد زندانی‌ها باید برنامه‌های جدیدتری را در سال جاری داشته باشیم که این مورد نیز در دستور کار است.

- حدود ۵ هزار نفر با استفاده از تأسیسات حقوقی و امکاناتی که وجود داشت، از زندان آزاد شدند و این خدمت مهمی برای خانواده‌های زندانیان بود.

۴۰۹ هکتار از اراضی مرغوب اطراف تهران به بیت‌المال اعاده شد

- با پیگیری‌ها، برخورد‌ها و جدیت همکاران قضایی در جهت حفظ و اعاده حقوق بیت‌المال و اموالی که خارج شده بود، اقدام شد و این اموال به بیت المال اعاده شد.
 
- در سال ۹۹ فقط در یک مورد ، ۴۰۹ هکتار از اراضی ارزشمند در اطراف شهر تهران که ارزش ریالی آن در حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان بود، به بیت‌المال اعاده شد.
 
- متأسفانه در استان تهران و اطراف شهر تهران صد‌ها هکتار از اراضی مرغوب توسط سودجویان با شگردها و حیله‌های مختلف تملک و تصرف شده است. ما دنبال اعاده این اراضی هستیم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و حتما استمرار خواهد داشت.

برخی ترک فعل‌ها خسارات جبران ناپذیری به بیت المال وارد کرده است

- برخی ترک فعل‌ها از ناحیه مسئولان منجر به ورود خسارات جبران ناپذیری به بیت المال شده است.

- بایدد زمانی که اشخاص دارای مسئولیت بودند و بی‌توجهی، سهل‌انگاری و کم‌کاری آن‌ها منجر به ایراد خسارت به بیت‌المال شده، در قبال کم کاری خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول