اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از تحسین رئیسی در کتاب خاطرات هاشمی تا چک ۴۵۰هزارتومانی رضایی/ هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران پای کار انتخابات آمدند

سی‌امین بسته «خط و ربط» به اظهارنظرهای نامزدها در رسانه ملی و فضای مجازی و آخرین اخبار انتخاباتی پرداخته است.

خط و ربط| از تحسین رئیسی در کتاب خاطرات هاشمی تا چک ۴۵۰هزارتومانی رضایی/ هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران پای کار انتخابات آمدند

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: تنها سه روز به ۲۸ خردادماه، آغاز بزرگترین رویداد سیاسی کشور باقی است و نامزدها آخرین تلاش‌هایشان را برای اختصاص آرای مردم به خود انجام می‌دهند. سی‌امین بسته «خط و ربط» به اظهارنظرهای نامزدها در رسانه ملی و فضای مجازی و آخرین اخبار انتخاباتی پرداخته است.

یک خط و ربط از نامزدها
 


برخی در دولت قبول ندارند که همه مردم باید از انرژی سهم داشته باشند

سعید جلیلی گفته: برخی دوستان دولت اصلاً نگاهشان فرق می‌کند و می‌گویند اینکه ما سهم انرژی‌ همه مردم را به آن‌ها بدهیم غلط است. آن‌ها می‌گویند بنزین مربوط به ماشین است نه افراد.

او در ادامه تأکید کرده که این‌ها می‌گویند اگر دارویی را ارزان در اختیار بیماران می‌گذاریم، قرار نیست این دارو را در اختیار همه مردم اعم از بیمار و غیربیمار قرار دهیم. بالاخره برای خودشان استدلال‌هایی دارند که البته ما این دیدگاه را قبول نداریم.

جلیلی این را هم گفته که هشتاد و پنج درصد مصرف روغن کشور ما واردات می‌شود؛ اگر به سمت خودکفایی حرکت کنیم، جلوگیری از ارزبری و مهاجرت از روستا، ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

او بیان کرده که فضای مجازی فرصت کم نظیر در اختیار نسل حاضر است. ما باید از فضای مجازی برای خدمت رسانی حداکثر به مردم استفاده کنیم.

این نامزد در ادامه گفته: رئیس جمهور سلامت را فقط از وزارت بهداشت نخواهد و به همه دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت کشور ماموریت بدهد. کادر درمان کشور ربات نیستند، کادر درمان ما با همه رشادت‌ها و توانمندی‌های خود کار می‌کنند.

جلیلی در بخش دیگری گفته: طرح‌هایی که برای کادر درمان و نظام سلامت کشور درنظر می‌گیریم باید دربرگیرنده همه باشد نه فقط یک بخش خاص که همه بتوانند احساس رضایت کنند.

او همچنین گفته که پرسپولیس و استقلال را در قالب یک تعاونی به مردم واگذار می‌کنیم.

 


وحدت یک ضرورت عقلی است/ رئیسی را اصلح می‌دانم

علیرضا زاکانی گفته: تشتت یک خطر است و وحدت نیز یک ضرورت عقلی است که هر کسی آن را قبول نکند یعنی کار اجتماعی را بلد نیست. او تأکید کرده که  آقای رئیسی را عزیز و اصلح و بزرگ می‌دانم.

زاکانی این را هم گفته که روحانی عرضه استفاده از مجلس را ندارد. قانون مجلس بهترین ضمانت اجرای برجام است.

او تصریح کرده که ما با اسم‌ها کاری نداریم ما با جوهره و ریشه فساد کار داریم اگر کسی فساد می‌کند باید یک چوب بخورد، اگر گفت انقلابیم و اصولگرا دو چوب و اگر گفت فامیل زاکانی‌ام باید سه چوب بخورد.

زاکانی گفته: این شعاری که میگویند می‌خواهند دور کشور دیوار بکشند را قبول ندارم، اولویت ما در سیاست خارجی ۱۵ کشور اطراف خودمان به ویژه کشورهای مقاومت است.

او این را هم گفته که آقای همتی امروز ذوق‌زده خبر داد که من انصراف دادم. این خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند. ما در جمع تصمیم می‌گیریم و به جمع احترام می‌گذاریم.

امثال آقای همتی به جای پاسخ به سؤالات اساسی، می‌گویند اینترنت امن یعنی چه؟ اینترنت امن یعنی همان کاری را کنیم که انگلیسی‌ها می‌کنند و نگران فرزندانشان در اینترنت هستند. دولت آدمی امنیتی را که مسئول فیلترینگ بوده، وزیر ارتباطات کرده و دم از آزادی مردم می‌زند.

زاکانی تأکید کرده که اگر در انتخابات موفق نشوم برنامه هایم را دو دستی به رئیس جمهور منتخب تقدیم می کنم.
 


در دولتم همه شهرستان‌ها پایتخت ایران خواهند بود

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته: به ۳ دهک اول که نمی‌‎توانند هیچ آورده‎ای داشته باشند، مسکن با اقساط ۳۰ ساله می‌‎دهیم. او در ادامه این را هم گفته که برای ۳ دهک دوم با مشارکت ۳۰ به ۷۰ اقساط ۲۰ ساله و ۴ دهک بعدی که مشارکت ۵۰ درصدی خواهند داشت، اقساط ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

او تأکید کرده: در دولتم شهرستان‌ها پایتخت ایران خواهند بود و بجای اینکه اختیارات و منابع در تهران و مراکز استان‌ها متمرکز باشد باید آنها را در اختیار مدیران و فرمانداران شهرستانها قرارداد.

قاضی‌زاده این را هم گفته که دولت سلام دولت مناطق محروم و مناطقی است که به لحاظ امکانات و اشتغال محروم مانده اند که یکی از این مناطق استان خراسان شمالی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده که ما بررسی کردیم و دیدیم ۶۷ درصد وام‌ها فقط به تهران داده می‌شود و اگر ۵ استان برخوردار را بردارید ۲۵ استان دیگر تنها ۵ درصد وام‌ها را می‌گیرند، خوب معلوم است که با این شرایط شغل و امکانات کجا می‌رود و با این وجود جوانان شهر غلامان با این استعدادها مجبورند به شهرها و استان‌های دیگر بروند.

 


نسخه پیشرفت هر استان تهیه شده است

محسن رضایی گفته: برای ساخت زندگی بهتر و زدودن غم از چهره ایرانی‌ها، باید همه با هم حرکت کنیم تا دوباره اقوام و استان‌ها را به میدان آوریم، مناطق اقتصادی ایجاد و به استان‌ها مسئولیت واگذار کنیم.

او تأکید کرده که قرار نیست استان‌ها را استثمار تهران و تهران استثمار خارج از کشور کنیم، بلکه با یک نسخه واحد برای همه استان‌ها، اختیارات و مسئولیت‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

رضایی این را هم گفته که زمان اقدام است، یعنی دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهای هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده و آن را اجرایی خواهد کرد.

این کاندیدا با بیان اینکه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌ها است گفته است که کنار زدن بی‌عدالتی‌ها و پارتی‌بازی‌ها کار سختی نیست. آیا اهمیت بیرون کردن فقر و بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام است.

رضایی وعده داده که علاوه بر مسئله ازدواج، کسب و کارهای خانگی در خانه‌ها را توسعه و شهرهای کشور را اقتصادی خواهیم کرد، از طرفی تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا رخ دهد.
 


در نظرسنجی‌ها جهش عظیمی داشته‌ام/ ایستاده‌ام و کنار نمی‌روم

همتی گفته: مستقل وارد صحنه انتخابات شدم. من اقتصاددان هستم و ایستاده‌ام و کنار نمی‌روم. برخی اعضای ارشد اصلاح‌طلب راساً از من حمایت کردند.

این نامزد انتخابات این را هم گفته که نظرسنجی های دیروز انجام شده نشان می دهد که رای من جهش عظیمی کرده است. بنده با کسی تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوای آن را داشته باشم.

او درباره نامه افزایش بنزین گفته که نامه من برای افزایش بنزین ۵ هزار تومانی به رهبری بود. او توضیح داده که هدفم از این نامه کنترل تورم و بهبود معیشت مردم بود. دولت در آن زمان مشکل کسری بودجه داشت. این نامه من توسط دولت اجرا نشد.

همتی این را هم گفته که تا حالا ندیدیم آمریکایی‌ها اعتماد‌سازی کنند و یکی از نشانه‌های آن خروج از برجام بود.

همتی گفته که همچنان معتقدم دوستانی که در مقابل من آمدند پوششی هستند. به مردم گفتم اگر قهر خودتان از صندوق را بر ندارید بنده نمی توانم موفق شوم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: برخی اعضای ارشد اصلاح طلب راساً از من حمایت کردند. همتی این را هم گفته که اگر دایی و فردوسی پور به من رای ندهند باز برای من ارزش دارند.

او وعده داده که ظرف دو سال ساختار بودجه را اصلاح خواهم کرد. در دولت من بازی با معیشت مردم وجود نخواهد داشت.
 


همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود/ بورس نباید محل رفع مشکلات بودجه‌ای کشور باشد

سیدابراهیم رئیسی گفته: بورس نباید به محل رفع مشکلات بودجه‌ای کشور و جبران کسری بودجه دولت‌ها؛ آن هم بدون مدیریت لازم تبدیل شود.

او تأکید کرده که نباید مشکلات را پشت گوش انداخت بلکه باید در دل مشکلات رفت، راه‌حل‌‌ها را پیدا کرد و با کمک همه کسانی که می‌‌توانند نقش آفرین باشند، وضعیت را به سرعت اصلاح کرد.

رئیسی این را هم گفته که بازار بورس و مسائل آن مثل نرخ‌گذاری و دامنه نوسان را نمی‌توان دستوری اداره کرد بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد شود.

همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها‌ را دنبال کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته هنرمندان روشن‌فکران جامعه هستند. روشنفکر کسی است که بیش از دیگران و پیش از دیگران بفهمد و به جامعه هشدار دهد. روشن‌فکران می‌توانند جامعه را از خواب‌رفتگی و خواب‌ماندگی نجات دهند.
 


در نشست اصحاب رسانه اصلاح‌طلب با رئیسی چه گذشت؟

وکیلی، مدیر مسئول ابتکار: تشکیل دولت وحدت ملی در توانایی شما می‌باشد، با مشی شما هم سازگار است و شما می‌توانید با اجماع ملی، دولت وحدت ملی را برای نخستین بار در کشور تشکیل دهید.

مظفری، مدیرمسئول آفتاب یزد: در دوران مدیریت رئیسی بر قوه قضاییه، بسیاری از مشکلات که پیش تر به صورت پیچیده رفع می شد با یک تذکر ساده مرتفع شد و امید است با حضور رئیسی در رأس دولت همین مشی ادامه یابد.

عبداللهی، مدیر مسئول آرمان: شما در دوران تصدی مسئولیت در دستگاه قضایی در گفتار و رفتارتان، رودربایستی نداشتید؛ لذا خواهش دارم این مشی را در دولت هم ادامه دهید.

علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد: با توجه به شناختی که در این مدت از شما پیدا کردیم، شما یک روحیه آرام و منعطف دارید که به صدا‌های مختلف گوش می‌دهید و این فرصتی که برای ما بوجود آورده‌اید، فرصت خوبی است.

رحمانیان، مدیرمسئول شرق: ما برای آقای روحانی کار می‌کردیم و هنوز هم کار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و طی این هشت سال با آقای روحانی کار کردیم؛ اما طی این هشت سال فرصت این گونه نشستن کنار ایشان آن هم برای فردی که خیلی برای او تلاش کردیم، فراهم نشد تا بتوانند حرف‌های ما را بشنوند.

نعمت الله شهبازی، دبیر انجمن صنفی مدیران روزنامه‌های غیردولتی: در طول این هشت سال با رئیس جمهور ارتباط بسیار ضعیفی داشته‌ایم؛ امیدوارم تا در صورت پیروز در انتخابات این دیدار‌ها پس از ریاست جمهوری نیز ادامه پیدا کند.

طباطبایی، مدیرمسئول راوی: روحیه شما در قوه قضاییه حمایت از مطبوعات بوده و خواهش می‌کنم که در دولت برای رسانه دوپینگ قائل شوید، انتقاد حتما از بی تفاوتی بهتر است، زمانی باید نگران شد که رسانه‌ها و مردم نسبت به وضعیت بی‌تفاوت باشند، اگر به ریاست جمهوری رسیدید، نسبت به رسانه بی تفاوت نباشید.

مسعود حیدری، مدیرعامل ایلنا: در سال ۸۵، خبرگزاری ایلنا از ناحیه دادستانی فیلتر شد و ما خدمت شما که در آن زمان معاون اول دستگاه قضا بودید رسیدیم و قول مساعدت دادید و با مشکل فیلتر خبرگزاری ما رفع شد و من در آن زمان باور نداشتم که در آن دستگاه قضا اینچنین نگاه حمایتی وجود داشته باشد.

متقیان، مدیرعامل ایسنا: آقای رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضاییه بسیار موفق عمل کرد و درب اتاقش باز بود و با همین مشی و رویکرد توانست در مقابل فساد و مفسدین بایستد.

سعدی مدیر مسئول جهان صنعت: با توجه به تیم اقتصادی و صنعتی خوبی که در کنار شما هستند، از شخصیت‌های کارآزموده در ترکیب کابینه استفاده کنید.

مازندرانی، مدیرمسوول اسبق فرهیختگان:‌ خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی تا سال ۷۷ را که می‌خواندم هر جایی که نام شما به عنوان دادستان یا رییس سازمان بازرسی قید شده، از شما به عنوان یک فرد دغدغه‌مند و پیگیر حل اساسی مسائل یاد شده است.

کاندیدا توئیت| رونمایی از چک ۴۵۰هزارتومانی​ محسن رضایی! 
 

 

 

 


موج دعوت به مشارکت در انتخابات؛ از هنرمندان تا سیاستمداران پای کار آمدند

 در بخشی از متن بیانیه دعوت علی لاریجانی از مردم برای مشارکت در انتخابات آمده: ملّت عزیز. در مشکلاتِ سخت تحریم، صبوری  کردید؛ ان‌شالله ظفر در پیش است. روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به روز ملی سرنوشت بدل کنیم.

آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرده که ارکان این نظام بر انتخابات استوار شده و حضور مردم در عرصه انتخابات، ضامن امنیت ملی، اقتدار و استحکام نظام است و برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در انتخابات شرکت می‌کنیم.

محمدرضا عارف با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران گفته: برای آینده ایران رأی می‌دهم. در بخش دیگری از این نامه آمده: حضور آگاهانه جوانان، زنان و همه ایرانیان را در پای صندوق های رای در روز ۲۸ خرداد موجب پایداری و تداوم امنیت، یکپارچگی و پیشرفت ایران می‌دانم.

عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور گفته: اگر مردم منتظر تغییر هستند تا شاید شرایط بهتر شود، بهترین مسیر برای این تغییر همان صندوق رأی است.

حجت الاسلام سالک عضو جامعه روحانیت مبارز گفته: جمعه ملت بزرگ ایران در راستای دفاع از اسلام، حفظ نظام جمهوری اسلامی و رقم زدن آینده روشن پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

دولتمردان نهم و دهم با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از آیت الله رئیسی در این انتخابات حمایت کردند.

- برخی از ورزشکاران مطرح کشور از جمله خداداد عزیزی، سیروس دین‌محمدی، رضا شاهرودی، حسن یزدانی و ... مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند.

۲۷۳ هنرمند بسیجی با صدور بیانیه ای آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کردند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و چهره سال هنر انقلاب اسلامی با انتشار فیلمی از کنار حرم حضرت زینب(س)، عموم هنرمندان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت که به حجت‌الاسلام رئیسی رأی می‌دهد.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه منکر ناراحتی‌های مردم نیستم و من هم زیر همان فشارهایی‌ام که همه مردم قرار دارند گفته: هرکسی دوستدار تغییری بر اوضاع مملکت است باید برود و رأی بدهد.

زهره صفوی دیگر بازیگر پیشکسوت کشورمان نیز گفته: هنوز نمی‌دانم به کدام کاندیدا رای بدهم، اما قطعا رای خواهم داد و امیدوارم با روی کار آمدن دولت جدید شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب ما بهتر از قبل شود.

بیش از ۱۰ هزار نفر از مدافعان سلامت و چهر‌ه‌های برجسته و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با صدور پیامی، مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت کردند.

اصلاح‌طلبان کاندیدایی ندارند؟!

علی صوفی گفته: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران  ۲۳ عضو موافق ارائه نامزد بودند و ۲۳ عضو مخالف که نسبت ۵۰-۵۰ را ایجاد کرد و به دلیل آنکه تصویب مصوبات نهاد اجماع‌ساز نیاز به دوسوم آراء دارد، حمایت از نامزدهای انتخاباتی رأی نیاورد.

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفته: در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مورخ ۲۴خرداد ماه موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییر در موضع پیشین جبهه رای نیاورد. این یعنی در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی نداریم.

سید هادی خامنه‌ای خطاب به مهرعلیزاده و همتی گفته: به نمایندگی از سوی اقشار مختلف اجتماعی از شما گرامیان تقاضا می‌کنم، با یکدیگر ائتلاف نموده و با اتحاد ستادهای انتخاباتی و حضور یکی از شما دو بزرگوار در صحنه رقابت، بذر امید را در دل هوادارن، بیش از پیش شکوفا کنید.

از گوشه و کنار انتخابات

- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته: چینش شعبه‌ها با انتخابات ریاست‌جمهوری، میان دوره‌ای خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی خواهد بود و طبق همین فرایند شمارش آراء و اعلام نتایج هم به همین ترتیب خواهد بود.

- پیش از ظهر امروز و در آستانه ۲۸ خرداد روز سرنوشت‌ساز و بزرگ ایران اسلامی، حماسه حضور دانش‌آموزان آینده‌ساز با شرکت تشکل‌های بسیج دانش‌آموزی در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد.

- بر اساس آخرین نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی نرخ مشارکت تا تاریخ ۲۴ خرداد به ۴۹ درصد رسیده است. از میان افرادی که گفته‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند ۶۶ درصد به رئیسی رای خواهند داد.

- ۳۵۰ نفر از هنرمندان کشور حمایت خود از آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را در قالب یک بیانیه اعلام کردند.

- ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای خانواده شهدا در بیانیه‌ای رسمی حمایت خود را از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اعلام کردند.

- ۵۱۷ نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از سلایق مختلف و دیدگاه‌ها و جناح‌های سیاسی گوناگون کشور، طی بیانیه‌ای از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی حمایت کردند.

- به گزارش مرکز افکارسنجی ایران (ایسپا) ۷۳.۲ درصد از پاسخگویانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند گفتند، نامزد مورد نظر را انتخاب کرده‌اند و در مقابل ۲۶.۴ درصد هنوز نامزد مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند. همچنین ۷۹.۴ درصد گفته‌اند به هیچ وجه نظرشان را تغییر نمی‌دهند و در مقابل ۱۸.۲ درصد گفته‌اند ممکن است نظرشان را تغییر دهند.

- سخنگوی ستاد زاکانی گفته: ستاد آقای زاکانی کناره گیری ایشان را تکذیب می‌کند و هیچ خبری مبنی بر کناره‌گیری اعلام نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول